שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגת שטח טרשי מועדון ג'יפ בהר חורשן - 8/7/16

להדרכת Jeep בהר חורשן הגיעו עשרה כלי רכב, מספיק על מנת לחלק את הקבוצה הגדולה לשניים – ל''אינדיאנים'' (צ'רוקי וגרנד צ'רוקי) ול''קשוחים'' (רנגלרים). היה מהנה ומלמד. הדריכו: דרור ברלי ושלמה הלב''ץ

Jeep יש רק אחד, אבל תחת שם המותג שהפך לגנרי נמכרים כיום כמה וכמה דגמי רכבי שטח וכביש-שטח.

כולם אמנם מהווים סמן ימני בקטגוריות שלהם בכל מה שקשור ליכולותיהם והעקרונות הבסיסיים של נהיגת השטח משותפים לכולם, אבל בכל זאת יש ביניהם הבדלים לא קטנים במבנה הרכב, במערכות ההנעה ובהתאם גם להתאמתם לנסיעה בשטח.

ואם ה''אינדיאנים'' הם רכבי כביש-שטח שטובים גם על אספלט, גם בשבילים וגם בשטח ה''אמיתי'' מבלי לוותר על פינוקים, הרי שהרנגלר לדגמיו (ספורט, רוביקון) מקצין ומבליט את האופי הקשוח והיכולות בשטח הטכני ה''אמיתי''.

אז התחלנו בתיאוריה, בקבוצה אחת. כולם ביחד. הסברים על מבנה רכב 4X4 ומערכותיו, דיברנו על ההבדלים בין מערכות הנעה כפולה מזדמנת מול קבועה, על תיבות הילוכים, על תיבות העברה, על דיפרנציאלים ונעילות, מבנה מערכות מתלה וחשיבותם של גלגלים גדולים, זויות מרכב, מהלכי מתלה ומרווח גחון ועסקנו הרבה במערכות האלקטרוניות המודרניות – ABS, בקרת היציבות ESP, ובקרת המשיכה ETC.

בפרק העוסק בנהיגת השטח עצמה, דיברנו על ''נהיגה מתוכננת'' בטוחה ומהירה יותר, על הדרכים הנכונות להתמודד עם מכשול, על עליות ועל ירידות, על שיפועי צד ועל העמסה נכונה של הרכב וגם על תרבות השיפורים הפורחת בקרב בעלי כלי הרכב של מותג Jeep והשלכות השינויים הללו על הרכב – מעשית וגם חוקית.

לכבוד התרגול המעשי, התחלקנו לשתי קבוצות. שלמה לקח את ה''אינדיאנים'', בחלקי נפלה קבוצה נהדרת של בעלי רנגלרים מדגמי ספורט ורוביקון, קצרים וארוכים. יצאנו לתרגל את כל מה שדיברנו עליו, פלוס בונוס מיוחד לקשוחים בדמות מכשול שכולל חריץ עמוק, הצלבות ומדרגות סלע – היכן  שהרנגלר מצטיין במיוחד ויכולותיו מרשימות ומבדילות אותו משאר רכבי הכביש-שטח ה''רגילים'' שגם אם יעברו, נהגיהם צריכים להיזהר מנזקים יקרים במקומות שכאלה..

בסופו שלהיום, ניתן היה לראות בעיניים את השיפור התהומי ברמת הנהיגה והבטחון העצמי של בעלי הרנגלר החדשים בכלי הרכב שלהם שהוא הטוב מסוגו בשוק, וכעת הם יכולים להינות ממנו יותר ולהגיע עימו רחוק יותר. נהניתי להדריך אתכם – נתראה בשטח ובטיולים!

תמונות מהקבוצה של שלמה הלב'ץ

תמונות מהקבוצה של שלמה הלב'ץתמונות מהקבוצה של שלמה הלב'ץתמונות מהקבוצה של שלמה הלב'ץתמונות מהקבוצה של שלמה הלב'ץתמונות מהקבוצה של שלמה הלב'ץתמונות מהקבוצה של שלמה הלב'ץתמונות מהקבוצה של שלמה הלב'ץתמונות מהקבוצה של שלמה הלב'ץתמונות מהקבוצה של שלמה הלב'ץתמונות מהקבוצה של שלמה הלב'ץתמונות מהקבוצה של שלמה הלב'ץתמונות מהקבוצה של שלמה הלב'ץתמונות מהקבוצה של שלמה הלב'ץתמונות מהקבוצה של שלמה הלב'ץתמונות מהקבוצה של שלמה הלב'ץתמונות מהקבוצה של שלמה הלב'ץ

קישורים לסיכום ההדרכה:

אינציקלושטח:

דיפרנציאלירידהעלייה,  שיפועשיפוע צדבקרת אחיזהבקרת יציבותABSESP

מערכות ההנעה:

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

 מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

 

טיפים לנהיגה בשטח :

טיפוס עלייה

ירידה תלולה

שבילים מהירים

שיפוע צד

ציוד בשטח

ג'יפונים – נהיגה עם אתגר

לפרטים ולהרשמה להדרכות נהיגת שטח של מועדון Jeep הקליקו כאן ליומני המסע של כל הדרכות הנהיגה הקליקו כאן

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

20 ביולי 2016 ב 10:31

דרור היה על הכיפאק.

ההדרכה תרמה בעיקר בצד העיוני. לטעמי צריך להציב אתגרים משמעותיים יותר בחלק המעשי, שהיה מיועד לנהגים חסרי ניסיון, על מנת להעניק ערך מוסף גם לנהגים בעלי ניסיון קודם.

2

אורח/ת

20 ביולי 2016 ב 14:33

מאוד נהניתי מיום ההדרכה

ראשית מאוד נהניתי מיום ההדרכה שהועברה בצורה מעניינת ויסודית התרשמתי מהמקצועיות של המדריכים.

בהיותי בעל ניסיון מועט בשטח ובעל רכב שטח חדש קיבלתי יותר ביטחון מעצם הנהיגה והכרת הרכב.

אשמח להצטרף לטיולים שלכם
בתודה אבי