שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

דיווח מההדגמה של ציוד גרירה ואמצעי חילוץ

הרבה ציוד ייעודי הוצג לאנשי אתר השטח הישראלי בנושא : גרירה וחילוץ מהשטח.

הדיווח מההדרכה של אמצעי חילוץ וגרירה לאנשי אתר השטח הישראלי

ביום שישי האחרון (מרץ 2003) נפגשו חברה ג'יפאים מאתר השטח הישראלי על שפת נחל הירקון להדרכה בסיסית על אמצעי גרירה וחילוץ רכב מהשטח. ההדרכה כללה הצגת האמצעים והדגמה של הפעלתם בדגש לפריסה מלאה והפעלה של כננת הגלגל החדשנית - ה wheel pull - המצאה ישראלית מבית טל והדס.

הדיווח מההדרכה של אמצעי חילוץ וגרירה לאנשי אתר השטח הישראלי

הרצועה והשאקל

ראשונים וחשובים הוצגו רצועות הגרירה התקניות - הסבר על חוזקן וצבען, אורכים שונים, שימושים שונים וצורות העגינה. איתן יחד הוצגו השאקלים - התקניים ואלו שלא ובמידות שונות.

הרצועה והשאקל

הקומקום והקומפרסור

מה לקומקום ולציוד חילוץ? ראשית נרגעים , לוקחים את הזמן, חושבים.... בודקים מה האופצויות ורק אז מחליטים מה עושים. והרי לכם מרשם לחילוץ בטוח. (אלא אם אתם נסחפים עם הרכב - כי אז צריך להגיב ומהר). הקומפרסור, בלנוי co2 ושאר האילתורים למילוי אויר הוצגו ואיתם ביחד ערכות לתיקון פנצ'ר ובראשן - הערכה של סטופ&גו- הכוללת אקדח לדחיפת פטריות לתוך הצמיג - כמעט כמו בפנצ'ריה.

הקומקום והקומפרסור

ההיליפט

קיימים סוגים שונים של ג'קים - מגבהים בעברית - רגילים על-בסיס תבריג, הידראולים על בסיס שמן, כריות אויר על בסיס לחץ הגזים היוצא מהאגזוז ועוד. אנחנו בחרנו להדגים הייליפט - שהוא הרבה יותר מסתם מגבהה. (למען האמת - רצינו להראות שאין מתחרים למהלך מתלה בדיפנדר).

ההיליפט

הג'אמפ סטרט ואת חפירה

הג'אמפ סטרט הוא מצבר נייד הנועד לשמש כמקור כוח להתנעת הרכב כאשר המצבר של הרכב חלש. אני משתמש בו בעיקר לעזור לרכבים אחרים מתוך הקושי שלשלוף כבלים של התנעה ולהגיע למצבר ברכב. (יעיל גם בכל הרכבים מפוקחי המחשב שהפעלת עומס חשמלי על המערכת לא בריא להם). לא נשכח את האת - הרגילה או המתקפלת - שווה לסחוב - מתי שהוא צריכים אותה.

הג'אמפ סטרט ואת חפירה

wheel pull כננת הגלגל הישראלית

כדי להדגים את עבודתה של כננת הגלגל היינו צריכים לתקוע רכב במצב שלא יוכל לצאת בכוחות עצמו. הדיפנדר התנדב לעניין והוא דורדר לכיוון הנחל. שני ה''סולמות'' של כננת הגלגל חוברו לגלגליו הקידמיים, העוגן נתקע במקומו, הצופים הורחקו ותוך... כחצי דקה הדיפנדר טיפס בחזרה אל גדת הירקון. כנראה אמצעי החילוץ העצמי היעיל ביותר שקיים.

wheel pull כננת הגלגל הישראלית

העוגן של הכננת

וזהו העוגן של כננת הגלגל - היכול לשמש עוגן יעיל וטוב לכל כננת אחרת. לדעתנו אחד משאי הערכה - הוא העוגן. ננעץ בקלות, יוצא בקלות והעיקר יציב מאוד כאשר מושכים את הרכב - שכן באמצעות הפטנט בעוגן, המשיכה של הרכב היא כלפי תחתית העוגן- מה שלא נותן לו להישלף החוצה בעת הפעלת הלחץ.

העוגן של הכננת

ולסיום

כך נראת הערכה לאחר שהרכב נשלף מביצתו. שיהיו לכם טיולים ומסעות נהדרים, שימרו על ביטחונכם וביטחון הסובבים - הציוד להלן יכול להיות גם מסוכן אם לא יודעים להפעילו.

ולסיום

תגובות

0 תגובות