שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה שטח טרשי - מועדון סובארו 12/7/13

הדרכת נהיגה לקבוצה מצומצמת, שקנתה לא מזמן (ובפעם הראשונה) את אחד מרכבי השטח של סובארו. ספקנות, חוסר אמונה וחוסר ידע, התחלפו עם התקדמות ההדרכה, בהכרת רכב השטח, בהבנה שמדובר בכלי רכב בעל יכולות שטח מצויינות ובהפנמה, שלגאוות היחידה של בעלי רכבי השטח של סובארו, יש על מה להתבסס.
צילום: ולדימיר פריבן

image

נפגשנו ביער בן שמן, החלק הראשון והתיאורטי של ההדרכה עוסק במאפייני רכבי הסובארו ויעילותם בשטח, מערכות העברת הכח, עקרונות הפעלה נכונה של כלי הרכב ונהיגה נכונה.

אנו מתחילים במעבר מכשולים פשוטים, תוך שימוש בעקרונות המנחים. עקרונות אלה, חלים בכל מעבר מכשול ובכל סוג קרקע. המכשולים הפשוטים, מאפשרים לנהגים ללמוד גם מטעויותיהם ומטעויות אחרים, ללא מחיר בנזקים.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimage

רמת הקושי עולה. מי שלא מקפיד להצמד לעקרונות המנחים, מאבד את היכולת לנתח את הדרך וממילא אינו יכול לעבור אותה בשלום. אנחנו מנתחים יחד את הדרך ולאט לאט, הופכת דרך בלתי אפשרית לכזו שאינה רק אפשרית, אלא שגם הנהג וגם רכב השטח, עוברים אותה בקלות.

אחרי ירידה אתגרית, הנהגים מתחילים להאמין ברכבם. לא האמנתי הוא צמד מילים שנשמע מכולם. החבר'ה נרגעים, מסדירים נשימה ואנו מול המכשול הבא – עלייה בשיפוע חד.

האמונה שלא התבססה דיה, מתחלפת במהירות בספקנות המוכרת. אתה בטוח שזה מתאים לסובארו? חמש דקות אחר כך, כולם כבר למעלה. יורדים בכיוון ההפוך, ועוצרים לשיחה קצרה וכל אחד מהנהגים כבר יכול להיות מנהל המכירות של יפנאוטו.

עוברים לתירגול שיפוע צד מעבר תעלה ואנו מסיימים במקום בו נפגשנו.

אינציקלושטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
טיפים לנהיגה בשטח :

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimage

בסוף היום, אני יודע שלנהגים יש כלים טובים, איתם הם יכולים להתמודד עם כל תרחישי השטח הנפוצים. לכך נועדה ההדרכה, ואני שמח שהנהגים התעניינו, שאלו, הפנימו וגילו רמה גבוהה של ביצוע. כל הכבוד!

השטח קורא לכם. צאו וטיילו בבטחה ובהנאה.

תגובות

0 תגובות