שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה בשטח טרשי ג'יפ - 20/9/13

גם הספקנים הגדולים (בעלי הרכבים) לא האמינו כיצד נהיגת שטח נכונה, הופכת בקלות כל אחד מדגמי רכבי השטח של חברת ג'יפ, לרכב בעל עבירות מצוינת.
צילום: טל בוטל

image

תשע בבוקר בבן שמן – התקבצו להם רכבי ג'יפ שונים: רנגלרים - קצר וארוך, גרנד צ'ירוקים וקומפס אחד. כמעט כל קשת רכבי השטח של גיפ', בטח כל קשת מאפייניי רכבי השטח של החברה. משלדה אחודה עם מתלה נפרד בכל פינה, עד שלדת סולם עם שני סרנים, מתיבת העברה ללא יחס העברה נמוך ועד כזאת עם יחס העברה של 4:1. מנועי בנזין, מנועי דיזל, הנעת 4X4 קבועה, הנעה אחורית בלבד, ובכל זאת, מכנה משותף אחד לכולם – כולם בנים למשפחה בעלת מסורת שטח ארוכת שנים וכולם חולקים גנים של יכולת שטח מרשימה.

התחלנו בלימוד החלק התיאורטי הכל-כך חשוב לנהיגת שטח נכונה והמשכנו בתרגול תנאי הדרך השוניים של נהיגת שטח, תוך הקפדה על יישום העקרונות.

imageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

גילינו שקומפס ורנגלר צולחים מכשולים לא פשוטים בקלות, והכל בתנאי שנצמדים ל''שיטה''.

למדנו שמערכת בקרת האחיזה, היא מערכת שצריך לדעת כיצד לאפשר לה לפעול באופן יעיל. המערכת אמנם עצמאית, אך שיתוף הפעולה של הנהג הכרחי.

תרגלנו עליות וירידות, שיפועי צד ימניים ושמאליים, מעבר תעלה, נהיגת שבילים ומעברים טרשיים.

image

imageimageimageimage

קבוצה איכותית ורכבי שטח איכותיים לא פחות, היו המרכיב להדרכה מוצלחת ומהנה.

עודד, אחד המשתתפים, (ללא ניסיון קודם וכשזה לו רכב השטח הראשון ) הספיק לטפס כבר למחרת את מעלה אברהם ועשה זאת נכון, מקצועי, ללא דרמות וממש הסב לי נחת. כל הכבוד!

רכשתם ידע חשוב בנהיגת שטח. הגעתם תוך שעות ספורות לרמת נהיגה טובה. את הפירות אתם יכולים לקטוף מייד, בטיולים ברמות העבירות השונות.

אני מעודד אתכם לעשות כן. הלא בשביל זה, קניתם JEEP.

בהצלחה לכולכם וניפגש בשטח.

טיפים לנהיגה בשטח טרשי וסיכום החומר הנלמד בהדרכה:

אינציקלושטח: דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP מערכות ההנעה והבטיחות ברכב: דיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו שימוש בנעילת דיפרנציאל הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק טיפים לנהיגה בשטח : טיפ לטיפוס עלייה טיפ לירידה תלולה טיפ לשבילים המהירים טיפ שיפוע צד טיפ ציוד בשטח

image

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

23 בספטמבר 2013 ב 14:43

אחלה הדרכה ומדריך מאד מיקצועי! מומלץ ביו

2

טל בוטיל

24 בספטמבר 2013 ב 00:33

אוהד אחלה מדריך היה מהנה ומלמד

ניפגש בהמשך