שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה ללקוחות מועדון ג'יפ - הר חורשן

כדי לטייל עמוק לתוך השטח, בבטחה וברוגע, על הנהג להכיר היטב את יכולות הרכב שלו ואת יכולותיו שלו עצמו. וזה בדיוק מה שאנחנו עושים בימי ההדרכה
הדריך וצילם: עופר אדר

זה תמיד מרתק לראות בהדרכות של ג'יפ את הצורה שבה כל דגם מתנהג בשטח: את הקלות שבה הרנגלר רוביקון מתמודד עם כל מכשול, את היכולת של הרנגלר הסטנדרטי וגם את הביצועים של הגרנד צ'ירוקי, במיוחד של אלה שמצויידים במתלי אוויר שמאפשרים להם ל''רחף'' מעל המכשולים. התמודדנו עם חריצי אורך ורוחב, עם שיפועי צד, עם עליות ומורדות. למדו כיצד לתקל מדרגות ואיך לבחור את הנתיב הנכון שיביא אותנו בבטחה ליעדנו. תודה לכל המשתתפים - יום ההדרכה הזה היה בגדר מתאבן עבורכם לקראת הדבר האמיתי - לצאת לשטח ולטייל.     

מקצת מהחומרים שנלמדו ותורגלו בהדרכה

אינציקלושטח: דיפרנציאלירידהעלייה,  שיפועשיפוע צדבקרת אחיזה, בקרת יציבות, סובארו, ABSESP

מערכות ההנעה:

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח :

טיפוס עלייה
ירידה תלולה
שבילים מהירים

שיפוע צד

ציוד בשטח

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

03 באוגוסט 2014 ב 14:45

משוב

1.ההדרכה תרמה לי היכרות טובה עם יכולות השטח של הג'יפ ומכלוליו, ונתנה לי בטחון רב יותר בשימוש בו ולחוש את ההבדל המהותי מרבי השטח הקודמים שלי, שהיו צנועים יותר ביכולותיהם.
2.לגבי כביש, ל"ר. לגבי השטח, כאמור לעיל, ההדרכה חידדה לי את היכולות של הרכב הספציפי מעבר לנהיגה בתנאי שטח שונים בהם גם התנסיתי בעבר ברכבים אחרים עליהם נסעתי/בבעלותי.
3.יש מקום להרחיב בהתנסות במכשולי מים/בוץ,דבר שלא היה אפשרי בחורשן בתקופת הקיץ

2

אורח/ת

03 באוגוסט 2014 ב 14:50

עופר היה על הכיפאק. תודה רבה על אחלה יום

ההדרכה תרמה בהכרות עם הג'יפ, טעימה של מה הוא מסוגל. טיפה בטחון כשאתקל במכשולים דומים. תחושת שטח.

הדרכה שיפרה את הביטחון בנהיגה בשטח.

עופר היה על הכיפאק. תודה רבה על אחלה יום!