שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה בשטח טרשי ללקוחות ג'יפ, ספטמבר 2014

קבוצה קטנה ואיכותית הגיעה להדרכת נהיגה בהר חורשן, והמשתתפים יצאו עם הרבה ידע ותובנות על יכולות כלי הרכב שלהם
הדריך וצילם: עופר אדר

גלגל אחד באוויר? הצלבה מלאה עם שני גלגלים באוויר? פעם זאת היתה בעיה שהפתרון לה היה בחירת נתיב מדויק, נסיעה במהירות הנכונה, אולי קצת תנופה, והפתרון האולטימטיבי - נעילות רוחביות... אבל היום, עם כל הגמדים האלקטרוניים בהם מצוידות המכוניות המודרניות, הכל כאילו מתרחש במעשה קסם: גלגל באוויר שמסתחרר בטירוף? ממשיכים ללחוץ בעדינות על דוושת התאוצה, הגלגל המסתחרר ננעל, הכוח עובר לגלגל שממול, הרכב ממשיך לנסוע. הצלבה? בדיוק אותו הדבר, רק ששני גלגלים ננעלים...      

עבור עידן, שעבר מרנגלר לגרנד צ'ירוקי והיה ספקן מאוד לגבי היכולות שלו, יום ההדרכה היה מאלף ובו נוכח שהגרנד מסוגל לבצע לא מעט דברים בשטח, במיוחד כשהוא מצויד במתלי אוויר. בסופו של יום, כשהעמדנו את כלי הרכב המאובקים לצילום משותף כשברקע הר חורשן, חיוך היה נסוך על פני המשתתפים. עבורי זה סימן ליום מוצלח. להתראות בשטח  

מקצת מהחומרים שנלמדו ותורגלו בהדרכה

אינציקלושטח: דיפרנציאל, ירידה, עלייהשיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP

מערכות ההנעה:

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח :

טיפוס עלייה
ירידה תלולה
שבילים מהירים

שיפוע צד

ציוד בשטח

ג'יפונים – נהיגה עם אתגר

וכמה מבחני דרכים לדגמי ג'יפ השונים:

מבחן לרנגלר רוביקון

מבחן לרנגלר

גרנד צ'ירוקי דיזל

מבחן לקומפאס

מבחן לגרנד צ'ירוקי בנזין

תגובות

0 תגובות