שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מועדון ג'יפ - רנגלר רוביקון ממכתש רמון למכתש הגדול

מועדון ג'יפ - רנגלר רוביקון יצא אל המכתשים, הנחלים, המורדות והמעלות שבמזרח הנגב. המסלול שילב בין נהיגת ראלי מהירה בשבילים נוחים ובין נהיגה איטית ומחושבת, בשטח טרשי קשה ושיאו העלייה במדרגת המרזבה.
בסוף היום הייתה הקבוצה מגובשת מאי פעם, אבל על כך עוד בהמשך.

למי שמודאג - חזרנו (אנחנו והג'יפים) בריאים ושלמים.

תמונות: דנה פלוטקין (קצינת וידאו וסטילס), נטלי בונין ובן אוציטל.

image

image

נפגשנו במצפה רמון, רק כדי שיהיה קל לכולם להגיע ויצאנו לדרך. אין תדריך, אין שיחת פתיחה, אין חלוקת מכשירי קשר. פשוט יוצאים לדרך. את הכל נעשה בהמשך. נכנסים לשטח, עוצרים בחאן סהרונים, יורדים את מעלה דקלים ומתיישבים בפינה מוצלת להתחיל את היום במסודר. בלי לשים לב, ההפסקה הקצרה נמשכת שעתיים. יש לנו הרבה נושאים על סדר היום ואנו מקדישים לכולם את הזמן הדרוש. אני לא מודאג. המסלול יכול לחכות. מסיימים את ההכנות, מחליפים גלגל ברנגלר של אור ויוצאים לדרך.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimage

image

החלק הראשון של הטיול הוא נהיגת ראלי מהירה בנחל נקרות הרחב והנוח. מנועי בנזין רבי עוצמה, מוטות מייצבים מחוברים, לחץ אויר נמוך בצמיגים וכיבוי ה - E.S.P. מזמנים לנהגים חווית נהיגת ראלי ארוכה ואמיתית. אמנם, מהלכי מתלה ארוכים במיוחד והגבהה משמעותית, אינם מקלים על השליטה ברנגלר, אך מי שמצליח לשלוט בו בצורה טובה, נהנה מחווית נהיגה (והחלקה) מענגת. הרנגלר מגיב מייד לכל לחיצה על הדוושה הימנית ויש לו כח זמין, לכל אורך עקומת הסל''ד. קויש מוצא לעצמו מסלולי המראה בנחל, ממריא, עוקף את כולם, נוחת, מתמקם שוב בשיירה וחוזר חלילה. רגע לפני שכולם מתעייפים מהנהיגה המהירה, אנו עוצרים להפסקה ומתחילים את הפרק השני בטיול.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimage

image

נחל מרזבה יורד מבמת רכס מחמל מזרחה לעבר הערבה. הדרך העוברת בנחל היא חלק מדרב א- סולטנא, דרך המלך העתיקה המחברת את הערבה, עם מישור החוף. הדרך יפה לכל אורכה, ויש בה אתגרי נהיגה מידי פעם ונופי מדבר מרשימים, אלא שהתנועה מערבה בדרב א-סולטנא, מחייבת טיפוס במדרגת מרזבה, הידועה לשמצה. המדרגה השבורה למחצה, מכניסה את המטפס עליה לשיפוע צד מפחיד ומסוכן. רבים וטובים נפלו קורבן לשיפוע הצד ולרבים עוד יותר, זה כמעט קרה. קבוצה שהייתה לפנינו, החליטה לחזור על עקבותיה ולא לטפס את המדרגה, למרות שלחלקם רכבי שטח משופרים מאוד (הגבהות, צמיגי שטח, נעילות דיפרנציאלים כפולות ועוד). אנחנו הגענו למדרגה נחושים לטפס ונחושים לא פחות, לעשות זאת ללא נזקים לגוף ולרכוש.

בהתחלה, בונים.

בהתחלה, בונים.בהתחלה, בונים.בהתחלה, בונים.בהתחלה, בונים.בהתחלה, בונים.בהתחלה, בונים.בהתחלה, בונים.בהתחלה, בונים.

אח'כ, מתחילים לטפס.

אח'כ, מתחילים לטפס. אח'כ, מתחילים לטפס. אח'כ, מתחילים לטפס. אח'כ, מתחילים לטפס. אח'כ, מתחילים לטפס. אח'כ, מתחילים לטפס. אח'כ, מתחילים לטפס. אח'כ, מתחילים לטפס. אח'כ, מתחילים לטפס. אח'כ, מתחילים לטפס. אח'כ, מתחילים לטפס. אח'כ, מתחילים לטפס. אח'כ, מתחילים לטפס. אח'כ, מתחילים לטפס. אח'כ, מתחילים לטפס. אח'כ, מתחילים לטפס.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

דנה בלחץ

דנה בלחץדנה בלחץ

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

זה נכון שלרוביקון משופר יש הרבה כלים להתמודד עם המדרגה, אך גם בתוך רוביקון, משופר ככל שיהיה, יושב נהג האחראי על הפעלתו. בטיפוס המדרגה, יש רגע שבו שיפוע הצד מורגש מאוד ואותו צריך לעבור בקור רוח. נהג שנבהל ולוחץ בחוזקה על דוושת הגז, ימצא עצמו נזרק ימינה, היישר אל תוך משפך הצרות. בסוף הטיפוס גילינו, שגם לרנגלר סטנדרטי יש כלים לטיפוס מוצלח ובטוח של המדרגה. סיימנו את הטיפוס (מי בכוחות עצמו ומי בעזרה קלה של אחרים) בשלום וחנינו בתצפית היפה, כדי לתת לגוף לנוח ולפה לעבוד.

הקבוצה

הקבוצההקבוצה

כדי לטפס את מדרגת מרזבה אתה צריך להאמין במי שמכוון אותך, גם כשאתה חושש, לא רואה כלום והקיר משמאל נראה לך קרוב מידי. אלה שעובדים בשבילך (עורמים אבנים, עוזרים בשמירה על הילדים, מגישים לך כוס מים קפואים כשחם לך ואתה כבר נראה כמו שיפוצניק) עושים זאת, למרות שהיו יכולים לשבת בטריבונה ולצפות. אלה הדברים שמגבשים קבוצה ויוצרים בה רוח מנצחת. העזרה ההדדית הייתה משהו להתגאות בו ולהמשיך בו גם הלאה. בכל טיול, המשתתפים הם הגורם החשוב ביותר להצלחתו. הטיול הזה, לא היה יוצא דופן. להיפך, בטיול הזה, זה רק התעצם.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

מכאן ועד לסיום הדרך קלה. פה ושם מדרגה או סלע בולט, אך לא דבר שיש בו להפריע את קצב ההתקדמות. השמיים התעננו, הטמפרטורות ירדו משמעותית ובעצם מהצהרים נהננו ממזג אויר מושלם. יורדים לנחל חווה, משם בנסיעה מהירה לצומת המפורסם של מפעלי צין ולסיום הטיול.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

קבוצה גדולה של רנגלרים סיימה יום שלם במדבר. מספר כלי הרכב, לא רק שלא הכביד על הטיול אלא הטיב איתו. בחלקים גדולים במסלול, הרגשתי שאני נוסע לבד. (בנחל נקרות באמת נסעתי לבד - עוד נעבוד על נהיגת הראלי שלכם). אין תקלות, אין מתקשים, הכל מתקדם בקצב טוב ובנחת. שוב תודה לחברת מכשירי תנועה יבואנית הרנגלר והרוביקון לארץ, רכבי השטח שכבשו את המדינה. ותודה ל כ ו ל כ ם. להתראות בטיולים הבאים.

image

אפילוג

ראשית - אזהרה: מדרגת מרזבה היא מדרגה מסוכנת מאוד. ההחלטה לצאת למסלול הזה לא הייתה קלה ולוותה בחששות ובספקות. המלצתי החד משמעית, למי שאינו חייב לטפס את המדרגה, היא לא לעשות זאת. הסיכון גדול וממשי. באנו עם רכבי שטח משופרים, לא לקחנו סיכונים מיותרים ובטיחות המשתתפים הייתה בראש סדר העדיפויות. יש מספיק מקומות יפים ובטוחים להגיע אליהם בארץ. מתעקשים? עשו את הדרך בירידה. כך גם כל נוף הערבה היפה, יהיה פרוס לנגד עיניכם. שנית - ירון אליאס: ירון היה נציג מכשירי תנועה בטיול.

בניגוד למשתתפים, שכולם שועלי שטח ותיקים (אלק), לירון אין רכב שטח ואינו מורגל בטיולים רכובים.

ירון נזרק למים הסוערים ומצא עצמו בטיול, שבו הוא צריך לטפס את המרזבה. רנגלר או לא רנגלר, רק הרעיון מפחיד. למרות תנאי הפתיחה, עמד ירון במשימה בצורה מרשימה, ניסה לטפס כמיטב יכולתו, היה קר רוח לכל אורך הטיול ועל כך יש להעריך אותו מאוד. לא יודע כמה נהגים היו מתנהגים כמוהו.

כל הכבוד!

imageimageimageimage

תגובות

14 תגובות

1

oran27

15 ביוני 2015 ב 11:30

רק בשביל להעמיד דברים על דיוקם..

אם הייתם מגיעים עשר דקות לפניי הייתם רואים ג'ימני שזוחל בזלזול את המדרגה שהכלים שלכם ב 300 אלף שקל נלחמו בשביל לעלות... ההחלטה להסתובב הייתה עקב ההפרעות של קהל הצופים ולא בגלל היכולות של הכלים... אם לא בא לכם לעזור לפחות אל תפריעו..


2

אוהד בן אהרון

15 ביוני 2015 ב 11:57

רק בשביל להעמיד דברים על דיוקם

אתם עם סוזוקי, אנחנו עם ג'יפ,
כל עוד ה"מחלוקות" הן בתוך הבית (מכשירי תנועה), אני שמח.
רכבי השטח של מכשירי תנועה שולטים בשטח ועל זה נראה שנינו מסכימים.
נשמח להפגש שוב.

3

דורית נשר

15 ביוני 2015 ב 12:25

רק בשביל להעמיד דברים על דיוקם

אוהד בן אהרון כתב/ה:
"אתם עם סוזוקי, אנחנו עם ג'יפ,
כל עוד המחלוקות הן בתוך הבית (מכשירי תנועה), אני שמח.
רכבי השטח של מכשירי תנועה שולטים בשטח ועל זה נראה שנינו מסכימים.
נשמח להפגש שוב. "
היי אוהד, בכתבה שלך- הדרכת נהיגה ללקוחות היהלום היפני-הר חורשן מ-04.06.15 כתבת ואני מצטטת : לקריאה נכונה של השטח יש משמעות גדולה, ביכולת הנהג לעבור מכשולים בהצלחה וללא נזק. הנהג, הוא המפתח לביצועי הרכב ולא להיפך. סוף ציטוט. מדוע אם כך אתה משתית את טענתך על ההבדל בין הרכבים?

4

oran27

15 ביוני 2015 ב 12:30

תיקון

העיניין הוא לא כלי כזה או אחר או קבוצה כזאת או אחרת, אחד מכללי הבטיחות הוא מכוון אחד בלבד!! וברגע שילדים ואנשים עם אפס ניסיון מתחילים לצעוק הערות והוראות כאן זה מתחיל להיות מסוכן!! אתם רוצים לטייל ככה שיהיה לכם בכיף זה החיים שלכם והרכוש שלכם..ומה שעוד יותר מוזר הוא שזה היה טיול מסודר עם מדריכים מקצועיים שבפועל היו שם 10 מכוונים שאני בטוח שחלק מהם אפילו לא בגיל שמותר להם להחזיק ברישיון נהיגה.

5

אורח/ת

15 ביוני 2015 ב 12:49

תיקון

שים לב,
כשהגענו למדרגה הג'ימני הכחול (אולי שלך) היה במצב לא טוב. היה לי ברור שכל ניסיון להתקדם קדימה, הוא סכנת נפשות. אני נוהג שלא להתערב לקבוצות אחרות, אבל כשחשבתי שזה מסוכן, זרקתי שאלה לאוויר ומכאן ביקשתם את עזרתי. עזרתי לך לרדת לאחור בצורה בטוחה. אחרים היו פחות סבלניים ממני והציעו לעזור עוד קודם, גם בלי שביקשתם. לא מתאים לכם? תבקשו מכולם לשתוק ותמשיכו בשלכם. אף אחד לא לחץ עליכם להזדרז, או לעשות משהו שלא נראה לכם.
לדעתי, קיבלתם את ההחלטה הנכונה כשהחלטתם לחזור אחורה.

בקבוצה שלנו (אחרי שעליתי) כיוונתי (רק אני) את כולם, למרות שחלקם בכלל לא היו צריכים אותי. אם יש לך טענות על הטיפוס שלנו, אני הכתובת היחידה.

מזכיר לך, בפעם הבאה שניפגש תבוא להגיד שלום ותראה את הג'ימני. במבט ראשון הוא נראה פגז.

6

oran27

15 ביוני 2015 ב 13:32

מסכים עם רוב הדברים ועדיין היה שם יותר מדי רעש בלגן ואנשים שצועקים הערות כאלה ואחרות לאוויר דבר שהפריע, והג'ימני מאז הספיק כבר להינעל קדימה בפעם הבאה כבר לא יהיה מה שיעצור אותו :) בהצלחה לכולם ורק טוב!

7

אוהד בן אהרון

15 ביוני 2015 ב 14:06

רק בשביל להעמיד דברים על דיוקם

דורית,
הנהג היה והינו הגורם העיקרי בביצועי רכב השטח. הדרכות הנהיגה מיועדות לנהגים ולא לרכבי השטח שלהם.
יחד עם זה, יש שונות ברכבי השטח ולכל רכב שטח, יש מגבלות.
הרנגלר והג'ימני הם רכבי שטח הבנויים בעיקר לנסיעה בשטח קשה ובהיבט הזה, קל (יחסית) לעבור איתם מכשולים קשים.

8

אורח/ת

15 ביוני 2015 ב 22:29

אוהד,
ראשית תודה רבה על הפרגון.
שנית כאחד שזו לו הפעם הראשונה שמחתי להשתתף כנציג מכשירי תנועה וכמובן שנהניתי מאוד מחוויית הנהיגה ומהטיול עם הנופים המרהיבים.

במהלך היום הבנתי את הצרכים של הג'יפאים ולאור הסוגיות והשאלות שהועלו בפניי אני מקווה שהצלחתי להעביר את המסר לנוגעים בדבר .
שהצלחתי להעביר את המסר לנוגעים בדבר.

9

אורח/ת

15 ביוני 2015 ב 22:56

טיול למרזבה

בלי להתייחס לעקצנות מטופשת של'' אדון סוזוקי ''
הטיול היה מוצלח ומאורגן להפליא
הנופים משגעים ועוצרי נשימה
תודה לאוהד על הידע העצום
ותודה לכל הקבוצה שבזכות כל אלן הטיול היה מוצלח מרגש ענה לי על כל הציפיות

10

אורח/ת

16 ביוני 2015 ב 09:56

מועדון ג'יפ - רנגלר רוביקון ממכתש רמון למכתש הגדול

איזה כייף לקרוא כתבה על טיול שהשתתפת בו. הכתבה והתמונות אומרות הכל.
אחלה מסלול, מכשול מאתגר, נוף מדהים, הרבה חבר'ה ומדריך אחד!!!
מקווה שנוכחות מכשירי תנועה בטיולים תביא להבנת הצרכים בשטח ושינוי אפשרויות האבזור של רכבי השטח.
מתי הטיול הבא ?

11

דורית נשר

16 ביוני 2015 ב 10:03

טיול למרזבה

אורח/ת כתב/ה:
"בלי להתייחס לעקצנות מטופשת של'' אדון סוזוקי ''
הטיול היה מוצלח ומאורגן להפליא
הנופים משגעים ועוצרי נשימה
תודה לאוהד על הידע העצום
ותודה לכל הקבוצה שבזכות כל אלן הטיול היה מוצלח מרגש ענה לי על כל הציפיות"
היי דנה, אל תהיי יותר מדי קשה עם אורן.זה די מאכזב לחזור על עקבותיך. ואם הבנתי נכון את אוהד, אזי ברמת העיקרון סוזוקי עם אדונו כן מסוגלים לצלוח מכשול כזה ואדון סוזוקי מצטייר כאחד שמבין דבר אחד או שניים בנהיגת שטח, כך שאין שום סיבה שהוא לא יעבור בפעם הבאה שתיפגשו. ואתם תיפגשו...נ.ב. הכתבות של אוהד מעניינות, אבל התמונות שלך זו חוויה בפני עצמה. אם אפשר קצת יותר תמונות של אוהד בנהיגה.    

12

אורח/ת

16 ביוני 2015 ב 13:30

מועדון גיפ

אחלה מסלול אחלה מדרגה אחלה נופי מדבר אחלה חברים וחברות של אנשים במיוחד דנה ונטלי אחלה מדריך דגול אוהד אחלה חבר לנפש וידיד אמת תודה חיים

13

אורח/ת

17 ביוני 2015 ב 16:26

מהמם! ממש!

אוהד אלוף גם בשטח וגם בכתיבה... אני מאוד אוהבת לקרוא את יומני המסע שלו ולפי התגובות לכתבה, אני לא היחידה... :)

תודה רבה,
מיכל

14

דורית נשר

17 ביוני 2015 ב 19:34

יומן מסע: מועדון ג'יפ - רנגלר רוביקון ממכתש רמון למכתש הגדול


מיכל,

הסיבה שמפיקים הנאה גדולה מהכתבות של אוהד נעוצה בעובדה שאוהד ניחן בשמונה האינטליגנציות כולן במינונים גבוהים. כל אחת מהאינטליגנציות מתבטאת במיטבה בכתבות שלו.