שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מועדון ג'יפ - רנגלרים במדבר סהרה

הפעם, יצאה חבורת הרנגלרים לטיול במדבר סהרה (הישראלי). לא היו סלעים, לא מדרגות, לא הצלבות, לא היה צורך בנעילות דיפרנציאל, בניתוק מוטות מייצבים, בלחיצה עדינה של הדוושה הימנית. אבל זה מה שהפך את העסק להרבה יותר מסובך. טוב, לפחות בהתחלה.

תמונות: דנה פלוטקין

image

image

נפגשנו קרוב לסיני. נסיעה ארוכה ממרכז הארץ, גרמה לחלק להנות מלילה בצימרים של עזוז הסמוך. הישובים הקטנים באיזור לא מוכרים לכל אזרח בארץ אז ניצלנו הזדמנות טובה, להכיר ולשמוע על המושב והסביבה מהמקומיים. החורשה הסמוכה היוותה את התפאורה למפגש, התארגנות והיציאה לדרך. לפנינו דרך ארוכה מאוד ובשלב זה, אין לדעת אם נשלים אותה או לא.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

הטיול מתחיל בחימום. נוסעים בשביל ברור, אך מהר מאוד עוזבים אותו, יורדים דיונה נמוכה ואחריה, טיפוס קליל לראש דיונה . כמה דקות אחר כך, אני שם לב שאני נוסע רק עם חצי שיירה. מסתבר שהחבר'ה התחילו לשקוע והבלאגן חוגג. מהבושה, אף אחד לא דיווח בקשר. מסתבר שמי ששקע שקע, חולץ לאחור, ניסה שוב, שקע שוב, הבא אחריו ניסה, שקע, חולץ לאחור וחוזר חלילה. בינתיים, ניצלנו את הזמן לשתיית בירה קרה ולשיחה ערה. אחרי ששתינו את כל הבירה וגמרנו לדבר על כל הנושאים שבעולם, החלטנו לברר מה עלה בגורל השקועים. מסתבר, שעם תום החילוץ, ניסו השקועים לחבור אלינו אבל במהלך הנסיעה, הנווט מצמץ, איבד את הכיוון והוביל את השיירה היישר לכיוון מצרים. למזלנו, השלטים על שדות המוקשים רמזו לשיירה שהיא לא בכיוון, אף אחד לא עבר את הגבול ומקרה עזאם עזאם לא חזר על עצמו. הפעם. אפשר לחזור לשגרה.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

טוב, ברור שככה אי אפשר להמשיך, כי לא נצליח לסיים חצי מהתכנון. הגיע הזמן להעיר את כולם ולהכניס אותם לאווירת דיונות אמיתית. נוסעים בין הגבעוניות ומגיעים לראש דיונה גבוהה ותלולה. כל מי שחשב שדיונות זה פשוט ולא מפחיד ו''קטן עליו'', הבין שטעה. פה צריך אומץ וקור רוח ומקצועיות וכל טעות, עלולה לעלות ביוקר.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

ממשיכים. לפנינו סדרה של חצייה - טיפוס וירידה של דיונות. עם כל חצייה רמת הנהיגה עולה משמעותית. גם אם לא כולם מצליחים, אף אחד לא שוקע. עוד ניסיון אחד או שניים, שיפור הביצוע וכולם בראש הדיונה. רמת הביצועים מאפשרת להעלות את קצב הטיול. מעכשיו, כולם מטפסים ויורדים דיונות, באופן שוטף.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimage

image

אחרי כמה שעות של נהיגת דיונות אינטנסיבית, מגיע הזמן לעצור קצת, לנוח, לאכול ולשתות משהו קל ולהתארגן לחלק הבא - נהיגה מהירה לאורך כ - 30 ק''מ בחול רך ודיונות נמוכות. התנאים האידיאלים לכל חובב נהיגת ראלי.

image

לאחר כחצי שעה רצופה של נהיגה במהירות הקרובה ל 100 קמ''ש, הגיע הזמן למנוחה רצינית. מתמקמים תחת אקליפטוסים מצלים, פורסים מחצלות, כסאות ושולחנות, מוציאים אוכל ושתייה ונהנים ממזג אויר נעים במיוחד.

imageimageimageimage

image

החלק השני של הטיול הוא המשך ישיר של החלק הראשון. דיונות וחולות רכים. ממשיכים להשתולל ומחפשים חולות שנראים רכים במיוחד. בשלב הזה אין ממש סיכוי שמישהו ישקע. כולם כבר מתורגלים, מבינים מה ואיך צריך לעשות והשיירה ממשיכה למרות נסיונותיי לספק דרמות. החלק האחרון של הטיול לעומת זאת, שונה לגמרי. סיימנו עם החולות הרכים והדיונות ונכנסנו ל''גן שעשועים'' שכולו טיפוסים, ירידות, חריצים ומעברים טכניים והכל באדמת לס לא מזיקה. אפשר לבדוק את יכולות הרנגלר אבל לא פחות חשוב, את אומץ הנהג. כל אחד יוצא לחפש את ההרפתקה העדיפה עליו ואחרי כשעה אנו נפגשים שוב ויוצאים יחד לנקודת הסיום.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

image

סיימנו טיול שונה לגמרי מהטיולים שהורגלנו להם. הרנגלרים הצטיינו גם בשטח חולי ודיונות והדבר רק העצים את ההבנה, שרנגלרים בנויים לכל ויש להם יכולות ונתונים, שיתבלטו לטובה בכל סוג שטח. גם לנהגים צריך לפרגן, על יכולת למידה מהירה, הבנה מתי ואיך עושים מה ושמירה על קצב נהיגה מהיר מאוד לאורך זמן וכל זאת, ללא גרימת נזקים לרנגלר שלהם. את עיטור הגבורה, מקבלים הפעם בני המשפחה של הנהגים, ששיקשקו איתם בירידות וטיפסו איתם את העליות אך בעיקר, קפצו בתוך האוטו כל היום, ללא כל שליטה. ואם כבר מדברים על קפיצות, כל הכבוד לחיים סגל, שליווה אותי כל היום ויחד, כמו שני חמורים, קפצנו בראש.

תגובות

7 תגובות

1

Ogash Ofer

08 בספטמבר 2015 ב 20:53

עכשיו אתם מוכנים למסע לירדן

2

אורח/ת

08 בספטמבר 2015 ב 21:13

מועדון ג'יפ - רנגלרים במדבר סהרה

אחלה טיול תודה אוהד

3

אורח/ת

08 בספטמבר 2015 ב 23:08

ליגה לאומית

טיול חזק, אפשר ליהנות סוף סוף מהאוטו.
תודה לכולם

4

אורח/ת

09 בספטמבר 2015 ב 09:54

מועדון ג'יפ - רנגלרים במדבר סהרה

הנאה גדולה היה לטייל ולא פחות לקרוא את הכתבה ולהזכר בחוויות מאתגרות תודה לאוהד תודה לכל החבורה וכמובן למכשירי תנועה ! ממתינים כבר לטיול הבא

5

אורח/ת

09 בספטמבר 2015 ב 10:16

תודה

באמת הייתה חוויה, המשפחה נהנתה ונגחה בתקרה... תודה לאוהד על ההסברים והמקצועיויות (כרגיל), תודה למכשירי תנועה על הארגון

6

אורח/ת

09 בספטמבר 2015 ב 10:27

מועדון ג'יפ - רנגלרים במדבר סהרה

איזה כייף לקרוא את הכתבה. עושה חשק לעוד
היה טיול מדהים, צריך לחזור לשם לעוד מרחבים של דיונות.
אוהד, שיחקת אותה!!

7

אורח/ת

09 בספטמבר 2015 ב 12:18

מרגש

אחלה טיול למדבר הסהרה הישראלי של מועדון הג'יפ מאחד שהיה בכמה פעמים במדבר סהרה / מרוקו הדבר המופלא ומדבר ירדן זה רק קצה הקרחון של המדבר בתודה מופלאה לאוהד ודנה על התמונות חיים