שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סובארו דרייב בטיול להר תבור ורמת סירין - 21/5/16

ביקור בכנסייה מהיפות בארץ, שכשוך רגליים במעיינות, תצפיות מרהיבות, קצת אתגרי עבירות - אוסף של חלקים שעושים את הטיול

בוקר, לאט-לאט מתכנסים כל משתתפי הטיול לתחנת הדלק בכניסה לכפר דבורייה. משם אנו יוצאים בדרך שכמעט ואינה מוכרת למרומי הר תבור. מיד על ההתחלה - תקלה. ערימת אשפה ענקית הושלכה על הדרך וחוסמת את המעבר. סיור רגלי קצר ואנחנו מוצאים מעקף וממשיכים לביקור בכנסייה שעל ראש ההר.משם, אנחנו יורדים דרך הכפר שיבלי לכייון נחל תבור ואל רמת סירין. 

ביקור במעיין אחד, ביקור במעיין שני, בין לבין קצת משתעשעים בעבירות ומגיעים לתצפית מרהיבה על בקעת יבניאל, הכנרת ותחילתו של עמק הירדן. ההמשך בדרך היסטורית שמובילה אותנו לנקודת הסיום, בסמוך לקיבוץ גשר. תודה לכל המשתתפים, ולהתרקאות בטיולים הבאים.  

סרטון שהכין רוני ליטמן

והבטחתי למטטילים תשובה לגבי היצור שפגשנו סמוך לעין אולם, אז הנה היא: מדובר בפרוק רגליים גדול השייך לסדרת העכשובאים, הנקרא ''מבעיתן'' (מלשון מבעית, מפחיד). יש לו ארבע זוגות רגלי הליכה וזוג פדיפלפי (ידיים). גופו מכוסה זיפים, ראשו גדול ובקצהו לסתות עצומות. תנועתו מהירה מאוד. סדרת העכשובאים מוכרת גם בשם עקרבוטים. המבעיתן הוא טורף הניזון כמעט מכל חרק או חסר חוליות שנקרה בדרכו, ולעתים הטרף גדול ממנו. המבעיתנים חיים במחילות בקרקע ופעילים בעיקר בלילה. כשמטרידים אותם הם מניפים את רגליהם ומשמיעים קול חריקה מאיים. צורתם והקול שהם משמיעים מעוררים באדם פחד ובעתה ומכאן שם המין, אבל אל חשש: הם אינם ארסיים.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

22 ביולי 2016 ב 11:05

תודה רבה על הטיול מדהים