שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

ממצוק העתקים למרסבא - לקראת הטיול ב- 12/7/08

מסלול ייחודי המשלב מלבד נופים עוצרי נשימה של צפון מדבר יהודה, גם תצפיות,מעלות ומעברים טכניים וכמובן הדובדבן שבקצפת – תצפית למנזר המרסבא מעברו השני של נחל קדרון.

מנזר המרסבא - 1500 שנה אחורה ועוד קיים!

מנזר המרסבא - 1500 שנה אחורה ועוד קיים!מנזר המרסבא - 1500 שנה אחורה ועוד קיים!

מנזר המרסבא

מנזר מר סבא הוא מנזר השייך לזרם היווני-אורתודוקסי והוא אחד המנזרים הקדומים בעולם. המנזר קיים ברציפות כ-1500 שנים והוא נקרא על שמו של הנזיר סבאס אחד הנזירים החשובים שפעלו בתקופה הביזנטית (324-638 לספירה) בארץ ישראל. סבאס הקים מנזרים רבים במהלך שנות חייו אם כי המנזר שקרוי על שמו הוא הגדול והמפורסם שבניהם. תחילה התגורר סבאס יחד עם מלוויו במערה בסמוך למקום, ומאוחר יותר הוא החל בגיוס כספים לבניית המנזר.
עם הפלישה הפרסית לארץ בשנת 614 לספירה נפגע המנזר אך הוא שוקם בשנת 629 לספירה. בתחילת המאה ה-9 לספירה בוצר המנזר בעקבות התקפות ושוד מספר שנים קודם לכן.
בתקופה הצלבנית (1099-1260 לספירה) נבנו מסביב למנזר חומה חיצונית ומגדל שמירה בכדי להגן על המנזר מפני התקפות שבטים באזור. במהלך המאה ה-19 עבר המנזר שיפוץ מעמיק ורוב המבנים וכן החומה שנראים היום הם תוצאה של שיפוץ זה. המנזר כיום עודנו פעיל ומונה כ-20 נזירים.
מנזר מר סבא אינו מחובר לאספקת מים חשמל או טלפון והנזרים שחיים במקום ממשיכים את אורח החיים שהיה נהוג במנזר בתקופת הקדומות.

מנזר המרסבא

פרטים על המסלול

המסלול נכנס לחלקים הפנימיים של צפון מדבר יהודה, אין סוף של עליות ומורדות, מצוק העתקים, רכסי הרים שבחלקם נטייל לאורך הסכין שבראש ההר, המון תצפיות ואיך אפשר בלי קצת פלפל שיבוא ליידי ביטוי במספר מעלות והצלבות כמו מעבר נחל אוג, ג'בל חרמון ורס מעכף.  ביקור בנקבת קדרון, חציית בקעת הורקניה לכיוון מערב במעלה הורקניה, עלייה אתגרית ומהנה לעבר הר מונטר ומשם תצפית לכל האזור - ולסיום תצפית למנזר המרסבא ממש ממרחק נגיעה מעברו השני של נחל קדרון

פרטים על המסלול

תמונות מהטיול האחרון

תמונות מהטיול האחרוןתמונות מהטיול האחרוןתמונות מהטיול האחרוןתמונות מהטיול האחרוןתמונות מהטיול האחרוןתמונות מהטיול האחרוןתמונות מהטיול האחרוןתמונות מהטיול האחרוןתמונות מהטיול האחרוןתמונות מהטיול האחרוןתמונות מהטיול האחרוןתמונות מהטיול האחרון

למעוניינים לצפות בכל התמונות מהמסע האחרון - להלן הלינק

http://picasaweb.google.com/vaizel/72008

תגובות

3 תגובות

1

עדי וייזל

07 ביולי 2008 ב 15:07

השטח הוא האולפן ואנחנו השחקנים -

נותר רק למצוא אדם שיביים אותנו - אכן מקום מדהים - מוזמנים...!

2

ilan4x4

07 ביולי 2008 ב 18:53

אכן מקום מדהים!

יופי של תמונות עדי

3

עדי וייזל

09 ביולי 2008 ב 03:02

ilan4x4 כתב/ה:
"יופי של תמונות עדי"
חן חן
וכל המעוניין לחוות את החוויה שחווינו אני וחבריי - הנופים , הסכינים העליות ולראות את המנזר שזה מש להרגיש בחול - מוזמן להרשם