שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

תמונות ורשמים מצוקי דרגות ברכת צפירה - 23/8/08

יצאנו לדרך 10 ג'יפים עמוסים ב- 30 איש אישה וילדים - הנהגים מלאי אדרנלין לקראת המפגש עם מעלה עוזי.אז מה היה לנו-גרירות,חילוצים,פנצ'ר,רכב תקוע עם משאבת דלק אבל בסיכומו של דבר על אף הסיום המאוחר היה כיף.
מדריך:וייזל עדי

מעלה עוזי

מעלה עוזי מעלה עוזי

לאחר תדרוך קצר ומהיר על בטיחות יצאנו שיירה של 10 רכבים לקראת מסלול ארוך,מעניין ובחלקו מאתגר עד קשה (מעלה עוזי).התכנון היה גם להספיק את קטעי העבירות באיזור הר-חולד אך קצב ההתקדמות עקב תקלות לאורך המסלול אילצו אותנו לקצר את המסלול שגם ככה הסתיים רק בשעה 20:30. מעבר מהיר עם קטע טכני במעבר נחל תקוע.ביקרנו במצפה מכוור(מעל קיבוץ מצפה שלם)  עם תצפית מהממת על ים המלח ועל מצוק העתקים, משם המשכנו לתצפית ראש חצצון עם תצפית יפה על מפל נחל חצצון. ביקור חטוף בבור מנקושיה ומשם נסיעה בדרכים מעניינות לכיוון רוג'ום א-נקה(בסיס משטרה ירדני משנות ה-50- מסריח אבל מעניין)..

תמונה קבוצתית מגבעת רוג'ום א-נקה

תמונה קבוצתית מגבעת רוג'ום א-נקהתמונה קבוצתית מגבעת רוג'ום א-נקה

לאחר ביקור ברוג'ום א-נקה נסענו דרך מעבר רס אל חממה לכיוון מעלה עוזי שככ ציפינו לו.האמת שרצו כבר להרוג אותי כי הדרך לשם, מה לעשות, לוקחת זמן והנהגים חמים על המעלה. לפני המעלה עצרנו בנקיק הצמוד למעלה , לארוחת צהרים כיד המלך  לא לפני שחלפנו על מעבר נחל ערוגות עם ההצלבות שהציב בפנינו.אז התחלנו במלכת עבודת הפרך - עבודות מעצ לבניית המעלה. 5 רכבים עלו את המעלה ו-4 נאלצו להיגרר אחר כבוד עי הכננת של אורן עם הפאג'רו. רק רכב אחד החליט לא לנסות ונסע 20 דקות ישירות לראש המעלה במעקף.להעלות 9 רכבים לקח לנו שעה וחצי כולל הגרירות ובניית האבנים אחרי כל רכב - אחכ התחיל הסרט - ג'ימיני מפונצ'ר, פאג'רו ללא משאבת דלק. בעזרת הידיים הטובות של יעקב עם המפלצת(בלייזר) תוקנה התקלה אחרי כשעה ויצאנו ממעלה עוזי רק בשעה 18:30 בנסיעה ישירה לכפר נוקדים.

מעלה עוזי

מעלה עוזימעלה עוזימעלה עוזימעלה עוזימעלה עוזימעלה עוזימעלה עוזימעלה עוזימעלה עוזימעלה עוזימעלה עוזי

תגובות

7 תגובות

1

עדי וייזל

27 באוגוסט 2008 ב 12:27

אורן,תודה על הפרגון - עדי

אורן תודה על הפרגון - אכן היה טיול ארוך אבל תקלות לרכבים זה דבר שבד"כ קורה בטיול ברמות עבירות כאו ואם נוריד את הזמן של התקלות אני מאמין שהיינו מסיימים פחות או יותר בזמן או לפחות באיחור קל - אבל תקלות זה חלק מנוף הג'יפאים - העקר שנהננו
ותודה על החילוצים

2

jimini 08

27 באוגוסט 2008 ב 20:02

אחלה טיול ואחלה אנשים

טיול מגניב מאוד במיוחד עבודת צוות לכל אורח המסלול ו בטח ובטח עדי עם השקשוקה
תודה

3

yoavat

29 באוגוסט 2008 ב 16:13

טיול סוף הדרך

עדי, טיול חבל על הזמן. קבל ח.ח. מאוד נהנינו
יואב ושירה

4

ravivo4

29 באוגוסט 2008 ב 21:37

רק ביחד זה עובד אבי לנדקרוזר

עברנו מסע פיזי נפשי ורוחני ואנחנו רוצים עוד !!!!

5

YAriely

12 באפריל 2009 ב 16:00

האם הגראנד ויטארה עלתה?

הגראנד ויטארה עלתה את מעלה עוזי?
והאם היא משופרת?

6

עדי וייזל

10 במרץ 2010 ב 13:55

מעה חבר - ויטארה

הגראנד ויטארה לא עלתה את מעלה חבר אבל..
הסיבה הייתה כי נעזרתי ביואב(בעל הויטארה , שהספיק להחליף את הרכב לרנגלר) כדי לקחת מספר רכבים שלא היו מעוניינים לעלות את המעלה , לצורך ביצוע המעקף של מעלה עוזי - מאידך, לדעתי ויטארה יכולה לעלות את מעלה חבר עם קצת עבודות מע"צ

7

simhad

10 במרץ 2010 ב 20:28

עוד תמונות

האם יש לכם עוד תמונות ממעלה עוזי?