שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

תמונות ורשמים מהמסלול "מעיינות באיזור בית שאן" 20/9/08

מים מים ולסיום עוד קצת מים. שבת 9:00 בבוקר 7 ג'יפאים על משפחותיהם הגיעו לכביש התענכ"ים לקראת יום גדוש במעיינות באיזור - היה פשוט תענוג וכמובן רטוב
מדריך : וייזל עדי

הנוף הנגלה מתצפית הר שאול

לאחר מפגש ותדרוך קצר בתחנת הדלק בכביש 675 (התענכים) יצאנו לקטע הראשון של המסלול והוא תצפית לעבר עמק חרוד. נסיעה בהר גיבורים בואך הר שאול ומשם תצפית לעבר העמק שזכה לשם העמק הנעלם - שם שאותי בוודאי מסקרן מקורו.לאחר ארוחת בוקר  בהר שאול נסענו לכיוון בית-אלפא לאורך העמק הנעלם,כאמור, עמק חרוד - נסיעה שכל כולה נוף ותענוג לעיניים.העלייה והנסיעה על קו הרכס ואחכ ירידה לכיוון בית אלפא מקום מומלץ ביותר לביקור.

הנוף הנגלה מתצפית הר שאול

הצינור בנחל הקיבוצים

הצינור בנחל הקיבוציםהצינור בנחל הקיבוצים

לאחר מנוחה וארוחת בוקר הכנו את עצמנו נפשית ופיזית לקראת ספיגה של הרבה מים. המקום הראשון שטבלנו בו - נחל הקיבוצים-השתעשענו בצינור הידוע שסחף אותנו כאילו היינו משקל נוצה. מקום משעשע למדיי - אבל המעיין הבא כבר קרא לנו מעברו השני של הנחל - מעיין עין חומה על מימיו הצלולים רק חבל שהמטייל הישראלי לא שומר על סביבה נקייה והמקום היה מטונף אך המים פשוט גן עדן.

תמונה מעין שוקק

לאחר עין חומה נסיעה קצרה של 10 דק' לעבר המעיין הבא ששמו עין שוקק - מקור השם,סביר להניח, לאור העובדה כי הוא שוקק חיים - היה שם המון משפחות(יש גישה למקום עם רכבים פרטיים) שבאו להתענג על מימיו הצלולים ולאכול את ארוחת הצהרים (על האש כמובן) לאחר טבילה עם קפה ובורקסים - חצי שעה לערך ויאללה למעיין הבא לארוחת צהריים-עין מודע.

תמונה מעין שוקק

עודד וביתו במימיו הצלולים של עין שוקק

עודד וביתו במימיו הצלולים של עין שוקקעודד וביתו במימיו הצלולים של עין שוקק

המקפצה בעין חנזיר

המקפצה בעין חנזירהמקפצה בעין חנזיר

המשך המסלול ושוב ,כמובן, מים

לאחר ארוחת צהרים משביעה המשכנו למעיין הבא ליד קיבוץ שדה אליהו -מקום שקט ופסטורלי משהו.גם שם פגשנו חבורה של צעירים וצעירות שאירחו לנו חברה. המקפצה במקום והמזרונים הפזורים במעיין גרמו לילדים ולמבוגרים להוציא את כל המרץ שעוד נשאר וגם אלו שאמרו כי מיצו את עניין המים-לא עמדו בפיתוי  וקפצו למים.

המשך המסלול ושוב ,כמובן, מים

לאחר שדה אליהו נסענו לביקור חטוף בנחל אבוקה הזורם לו בשמורת אבוקה - לאור מצב מזג האוויר שכבר היה קריר והרצון לנסות ולבקר בעין יהודה הכניס את החבורה מהר מאוד לרכבים לנסיעה מהירה כל זאת כדי להגיע לעין יהודה לפני שקיעת השמש - הגענו למעיין הקסום - פינת חמד מיוחדת במינה. למרות שטרם יצאה השבת התירו לנו בקיבוץ להיכנס . מזג האוויר כבר היה קריר השמש כבר שקעה ואמרנו שחייבים לראות את המקום. 19:00 הגענו למעיין המקפצה, הספסלים, המים הצלולים,הדגים השוחים במעיין לא הותירו אתנו אדישים לנוכח המראה - הורדנו בגדים (רק האמיצים שבינינו) הרבצנו שחייה של 5 דקות ועזבנו את המקום . טיול קסום מלא במעיינות שכל מעיין יפה ומעניין בדרך אחרת ותאמינו או לו אם היה זמן היינו מבקרים בעוד מעיינות באיזור. תודה לכל המשתתפים ולבני משפחותיהם:בני,אבי,עודד,ולרי,דוד,יעקב ויוני על יום של כיף.

תגובות

3 תגובות

1

pedal

22 בספטמבר 2008 ב 13:19

תודה עדי על שבת נפלאה.

אחלה טיול !! נעים, רגוע, נוף מדהים, מדריך כייפי.
הילדים נהנו וכך גם המבוגרים. תן לנו עוד טיולים נעימים שכאלו ונצטרף בשמחה.
עודד

2

אורח/ת

03 באוקטובר 2008 ב 18:06

תודה על הטיול הנפלא

היה טיול מהנה. עדי לא הסכים לפספס שום מעיין. הילדים והמבוגרים נהנו מאוד
נשמח להשתתף בטיולים נוספים של עדי
משפחת ספורטה

3

rogea

03 באוקטובר 2008 ב 19:42

לגבי השבת הנפלאה ...

pedal' מה שלומך ?
רוצהים להסביר לי על מה אתם מדברים לגביי הטיול? אשמח לשמוע, ואם ניתן , גם להצטרף אליכם לטיולים ...
חג שמח ושבת שלום יוסי שלום, רוגע