שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

כתבה לקראת המסלול "שיר המעלות" - שבת 13/12/08

יום שבת - 13/12/08, יוצא טיול למסלול בעבירות קשה באיזור מצפה רמון. המסלול מתאים אך ורק לרכבים בעלי הילוך כוח (LOW) ולנהגים בעלי ניסיון נהיגה בשטח.
מדריך : וייזל עדי.

מעלה דקלים

מעלה דקליםמעלה דקלים

לאחר שהרבה זמן לא יצאתי למסלול בעבירות קשה באיזור הדרום, החלטתי להוציא טיול לאיזור.

מדובר במסלול שבמהלכו נפגוש לא רק מעלות קשים (מעלה ורדית, הר כיפה, עשוש, דקלים - מדרגה בנקרות ועוד..) אלה נצטרך להתמודד עם נסיעה מהירה בשטח ומידיי פעם נסיעה איטית וטכנית (נחל נקרות).

כדי להרגיע את המעוניינים להרשם אני אוסיף, כי ניתןבמידה וניסיון אחד או שני לא יצליחו, ניתן בקלות למשוך את הרכב באמצעות רצועות וללא גרימת נזק ולו הקל ביותר לרכבים.

המסלול מאופיין בקטעי נהיגה מהירים ואיטיים/טכנים - מעלות,הצלבות שפצים וכל מה שבשבילו קנינו ג'יפ.

במהלך המסלול שיתחיל מעט אחרי מצפה רמון (נחל פארן) נפגוש 3-4 מהמעלות הקשים באיזור.

ניסע לאורך נחל פארן וצוקי פארן, נצפין לאורך נחל חדוד לעבר מעלה ורדית(בעליה), שמורת עשוש –

 אופציה לעלות את מעלה הר כיפה לעבר התצפית על ההר.

רמת-ברק, מעלה עשוש, דרך הבשמים(נחל קצרה - אופציה לביקור במואה),

 נחל נקרות, חרבת קצרה, מצד נקרות, בור נקרות, המדרגה בנקרות ומעלה דקלים.

מייד בתחילת המסלול ניסע לאורך המצוקים (צוקי פארן) של נחל פארן ולאחריהם נתחיל במגמת עלייה לכיוון מעלה ורדית. המדובר במעלה לא קל אבל ההרגשה הטובה אחרי שעולים אותו זה משהו שרק ג'יפאי יכול להבין - תחושת האדרנלין בכיבוש המעלה מעלה חיוך בפניו של  כל ג'יפאי. מהתמונות אוליי קשה לראות אבל תחילת המעלה מלווה במעט דרדרת והרבה פודרה ואז מגיעים למדרגה הראשונה. הבעיה העיקרית במעלה ורדית מלבד היותו בעל שיפוע חד, היא העובדה כי המדובר ב3-4 מדרגות אחת אחרי השנייה. עובדה זו יוצרת מצב שברגע שגלגל קידמי מתמודד עם המדרגה השנייה, באותו הרגע הגלגלים האחוריים מתמודדים עם המדרגה הראשונה. ברכבים ללא נעילת דיפרנציאל אחורי הבעיה קשה יותר אך אל דאגה -  גם רכבים כאלו עלו את ורדית (תלוי במצב המעלה). רכבים שלא יצליחו - יגררו באיטיות ולאחר כבוד -  לראש המעלה. לאחר מכן נגיע לשמורת עשוש ולרמת ברק ובהתאם לזמנים נבדוק אפשרות לעלות את מעלה הר כיפה ולהגיע לתצפית בהר כיפה. גם העלייה בהר כיפה מאתגרת מעט ובהחלט כדאי שיהיה לנו זמן.  

מגנום לאחר כיבוש הורדית

מגנום לאחר כיבוש הורדיתמגנום לאחר כיבוש  הורדית

מעלה עשוש

לאחר נסיעה על שביל ישראל  ולאורך נחל צופר נגיע למעלה עשוש(הפעם במגמת ירידה). מעלה חביב ביותר, קל יותר ממעלה ורדית ובטח כאשר עושים אותו בירידה. בהתאם ללוח הזמנים נבדוק אפשרות גם לעלותו וכך יוכלו המשתתפים ללמוד דברים חדשים - בכל מעלה לומדים משהו חדש.

מעלה עשוש

בסיום שביל ישראל נגיע לצומת דרכים. שביל אחד, מערבה, על דרך הבשמים, נחל קצרה- כאשר לפני זה נבדוק אפשרות לבקר במואה [ מואה הנבטית, או חאן מואה, הייתה עיר נבטית באזור הערבה צפונית לפארן ודרומית למרכז ספיר. היא פעלה כתחנת מעבר בדרך הבשמים בממלכת הנבטים בתקופה הרומית. ביישוב היה חאן וסביבו מרכז ציבורי. במקביל, התפתחה במקום חקלאות ענפה. בפי הבדואים ששכנו באזור נקרא היישוב בשם מוית עוואד.] לאורך נחל קצרה נעבור בחרבת קצרה כאשר לפניה ישנו מעלה נחמד כאשר בסיום דרך הבשמים ניסע לאורך נחל נקרות שבו הנסיעה תהיה טכנית ומלווה ב 2-3 מדרגות וקטעים טכניים . הנסיעה בנחל עד שנגיע למעלה דקלים וחניון בארות ומשם לסיום המסלול בכביש 40.

מעלה ורדית

מעלה ורדיתמעלה ורדית

תגובות

1 תגובות

1

עדי וייזל

16 בדצמבר 2008 ב 10:59

young deer כתב/ה:
""
הטיול התקיים והיה פשוט תענוג- כתבה ותמוות יעלו לאתר ביום יומיים הקרובים.