שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

יומן מסע מבאר מסילה לעין לבן - שבת, 30/7/11

למרות מזג האויר הקשה התיצבו חמישה ג'יפים לטיול. הפעם בחרתי מסלול שישלב קטעים היסטורים מענינים עם בריכות מים לרחצה. הדריך: צבילי הראל

תחילת הטיול בבאר מסילה -   הבאר היתה נקודת הסיום של דרך בורמה ותחילת דרך הג'יפים.   למרות ההפרעות של מספר טרקטורונים ואופנועים, לא דילגנו על מספר מילים לזכר אותם ימים חשובים בשנת 1948.

בהמשך עלינו על הרכסים שממערב לבית מאיר. היערות מסביב נתנו לנו הזדמנות לדבר על היער הנטוע ועל החורש הים תיכוני. הזכרנו, בעיקר, את החרוב, האלון, אלת המסטיק, האורן והברושים.
נחל כסלון נתן לנו תצפיות נוף מרהיבות.

בחורבת כסלא דיברנו על זיהוי המקום ככסלון המקראית שהיתה בנחלת שבט יהודה. ביקור במעיין שלצערי היה יבש נתן לנו הזדמנות לדבר קצת על הגיאולוגיה של הרי יהודה ובעיקר על הגיר המרכיב אותם. גם דיברנו על מעינות הניקבה שמאפינים את הרי יהודה. ירדנו לנחל כסלון בצד אחד ועלינו בצדו השני. העליה בקושי בינוני נתנה לנו הזדמנות לדבר על סידרת הפעולות בנוהל עליה שנכשלה וגם עסקנו קצת בחילוצים.

את ארוחת הצהרים עשינו בעיין טייסים. פינה מוכרת יותר מידי עם דרך גישה נוחה מידי, דבר שגרם לנו לחלוק את המקום עם מטילים נוספים. לא נורא. יש מקום לכולם והטבילה עד הצוואר במעיין ציננה אותנו יפה. סיפרנו את סיפור הר הטיסים, מדוע הוא נקרא כך והזכרנו מספר ארועים מתקופת מלחמת העצמאות. בהזדמנות זו הזכרנו גם את רובה הצייד שנתן היטלר ימח שמו למופתי של ירושלים חאג' אמין א חוסייני.

בחציית נחל שורק במפגש הערוצים שורק ורפאים דיברנו על חציית מעברי מים בצורה טובה ובטוחה. המשך הדרך בנחל רפאים נתנה לנו הזדמנות נוספת להנות מהנוף היפה של הרי  יהודה והנחלים. סיימנו ברחצה נוספת בנחל לבן.

תגובות

0 תגובות