ירוק בעיניים - רמות מנשה

שבת חורפית מקסימה לאחר יום שישי גשום שהותיר את משקעיו בשטח.
עם ישראל יוצא לטייל וכמובן שאנחנו אוהבי הטבע לא מוותרים על טיול בחיק הטבע.

המון ירוק ומים

המון ירוק ומיםהמון ירוק ומים

נפגשים בנקודת המפגש, היכרות קלה ומתחילים במסע,,,, שיירה ארוכה של 12 ג'יפים שמתחילה את המסע בלב היער של משמר העמק.

שיחת בוקר והסברים על המסלול

שיחת בוקר והסברים על המסלול שיחת בוקר והסברים על המסלול

נוסעים במבוכי היער , נושמים אויר צלול וצונן נהנים מהפריחה ומתחילים דרכינו לעבר המקום הגבוה ביותר ברמות מנשה, גבעה 400. מתחילים את הטיפוס אל הגבעה , היות ומדובר בגבעה שעשויה מסלע גיר שהוא רטוב מהגשמים של היום שקדם, טיפוס קליל ופשוט הופך למשימה אתגרית , מחליקה ומעניינת.

תחילת המסע

תחילת המסעתחילת המסעתחילת המסעתחילת המסעתחילת המסעתחילת המסעתחילת המסעתחילת המסעתחילת המסעתחילת המסעתחילת המסעתחילת המסעתחילת המסעתחילת המסעתחילת המסעתחילת המסע

עם עזרה בנקודות הבעיתיות עולים בהצלחה וביטחון כל החברים , מסתדרים בפסגת הגבעה ועושים את ארוחת הבוקר שלנו אל נוף מדהים המתפרש אל כל עבר , תצפית 360 מעלות. אוכלים, שותים, מדברים בין החברים וממשיכים דרכינו לכיוון שמורת יער קיני.

על ההר הגבוה ביותר באזור

על ההר הגבוה ביותר באזורעל ההר הגבוה ביותר באזורעל ההר הגבוה ביותר באזורעל ההר הגבוה ביותר באזורעל ההר הגבוה ביותר באזורעל ההר הגבוה ביותר באזורעל ההר הגבוה ביותר באזורעל ההר הגבוה ביותר באזורעל ההר הגבוה ביותר באזורעל ההר הגבוה ביותר באזורעל ההר הגבוה ביותר באזורעל ההר הגבוה ביותר באזורעל ההר הגבוה ביותר באזורעל ההר הגבוה ביותר באזורעל ההר הגבוה ביותר באזורעל ההר הגבוה ביותר באזור

הפסקת הבוקר.....

הפסקת הבוקר.....הפסקת הבוקר.....

במורד הגבעה , בואדי נסענו בדרך בוצית שדורשת מיומנות נהיגה , מאתגרת, קצת החלקות וצחוקים וכולם עוברים. ממשיכים דרכינו ועושים סיבוב אל תוך שמורת יער גל-עד ליהנות קצת ממקום זה ומשם יורדים דרך נחל ספלול לכיוון גבעת הרקפות, מחזה מטורף מול עיננו... מאות מכוניות חונות ומצטופפות בפקקי ענק כדי לראות את גבעת הרקפות, בפה אחד החלטנו לברוח מהצפיפות הזאת והמשכנו דרכינו לעבר מאגר רז ומפל רז. חצינו את נחל תנינים הזורם והשופע מים בצורה שמחממת את הלב ועלינו לכיוון מאגרי המים של נחל רז הליכה קלה בטבע והנאה מהמראה המחמם של הבריכות המלאות, ירדנו חזרה אל הרכבים להמשך המסלול.

מפל רז

מפל רזמפל רז

חציית נחלים

חציית נחליםחציית נחליםחציית נחליםחציית נחליםחציית נחליםחציית נחליםחציית נחליםחציית נחליםחציית נחליםחציית נחליםחציית נחליםחציית נחליםחציית נחליםחציית נחליםחציית נחליםחציית נחלים

נסיעה בנחל

נסיעה בנחלנסיעה בנחל

קצת לשטוף את הרכבים בתוך הנחל לא מזיק מה גם שזו חוויה נעימה , נהיגה בתוך הנחל, עושים דרכינו לכיוון עין תנינים ועין סוקר, ראינו את פינת החמד של עין סוקר שזה מקום יפה ומקסים להפסקה. ממשיכים במעברי בוץ ועולים אל כיוון גבעה 186 שם עשינו את הפסקת הצהריים שלנו, יושבים ונהנים מהשמש , מהנוף היפה ומהמרק החריף.

יורדים מגבעה 186 לכיוון נחל דליה בדרך העוקפת ופתאום קריאת מצוקה בקשר יחיאל אני צריך עזרה , ניגשתי לראות את המצב , בחנתי את המקרה והחלטתי שצריך חילוץ עי רכב כבד יותר ועזרה בעגינה עי קשירת הרכב מהגג ומשיכתו בעזרת הכוח הגברי. נרתמנו כולנו למשימה וביצענו את החילוץ בהצלחה ובצורה הבטוחה ביותר.

חילוץ נחמד

חילוץ נחמדחילוץ נחמד

עוד תמונות מהחילוץ

עוד תמונות מהחילוץעוד תמונות מהחילוץעוד תמונות מהחילוץעוד תמונות מהחילוץעוד תמונות מהחילוץעוד תמונות מהחילוץעוד תמונות מהחילוץעוד תמונות מהחילוץעוד תמונות מהחילוץעוד תמונות מהחילוץעוד תמונות מהחילוץעוד תמונות מהחילוץעוד תמונות מהחילוץעוד תמונות מהחילוץעוד תמונות מהחילוץעוד תמונות מהחילוץ

ממשיכים את דרכינו אל שמורת חורשן, ומשם לכיוון בת שלמה. מסלול הטיול בוצע בשלמותו וכולם חזרו בשלום ללא כל נזק לרכבים . ערכנו שיחת סיכום ונפרדנו לשלום עם חיוך על הפנים וטעם של עוד.... תודה רבה לכל המשתתפים נהניתי מאוד יחיאל דניאל.

סיכום הטיול

סיכום הטיולסיכום הטיול

סוף הטיול- שיחת סיכום

סוף הטיול- שיחת סיכוםסוף הטיול- שיחת סיכוםסוף הטיול- שיחת סיכוםסוף הטיול- שיחת סיכוםסוף הטיול- שיחת סיכוםסוף הטיול- שיחת סיכוםסוף הטיול- שיחת סיכוםסוף הטיול- שיחת סיכוםסוף הטיול- שיחת סיכוםסוף הטיול- שיחת סיכוםסוף הטיול- שיחת סיכוםסוף הטיול- שיחת סיכוםסוף הטיול- שיחת סיכוםסוף הטיול- שיחת סיכוםסוף הטיול- שיחת סיכוםסוף הטיול- שיחת סיכום