שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

נתיב הגדוד לעיינות פצאל - 18/9/12

יום חג נעים.... ואנחנו חוגגים בשטח.
נופים, עבירות, ורחצה.... ממש כיף.
הדריך: יחיאל דניאל

קטעי עבירות

קטעי עבירותקטעי עבירות

תדרוך בבוקר

תדרוך בבוקרתדרוך בבוקר

נפגשים בבוקר שותים קפה של בוקר,שיחת תדרוך,חלוקת מכשירי קשר והופ לדרך...

ומכאן מגיעים אל התחנה הראשונה שלנו ''אנדרטת הבקעה''.   אנדרטת הבקעה הוקמה לזכר חיילי צה''ל שנפלו בבקעת הירדן. מיקומה , בקרבת כביש 90, כ 2 ק''מ צפון מזרח לישוב פצאל. את הרעיון להקמתה, הוביל אלוף פיקוד המרכז דאז ולימים שר התיירות בממשלת ישראל, רחבעם זאבי-גנדי ז''ל, שגייס לרעיון אנשי ציבור רבים מכל קצוות הקשת הפוליטית ובעזרת הועד הציבורי להקמת האנדרטה שהקים, פעל במרץ רב להוציא את הרעיון אל הפועל.   ביום 28 בנובמבר 1972, התקיים טקס חנוכת האנדרטה, במעמד ראש הממשלה דאז, הגב' גולדה מאיר ואישים רבים. הפסל יגאל תומרקין בנה ועיצב אנדרטה מיוחדת הבנויה מערכת של צורות אופקיות, לבנות, יציקות בטון, המצילות עצמן ללא הרף בצללים משתנים עם נטיית אור השמש. הצורות מתלכדות ומנחות את המטייל אל המרפסת תצפית – אל נופה המיוחד של בקעת הירדן.   הגבעה, הממוקמת במרכז הבקעה, הנראה לעין כל העוברים בדרך משלבת היבטים המגשרים בין עברו ההיסטורי של עם ישראל במרחב-נהר הירדן, אתר הגלגל והסרטבה, לבין הווה של הנצחה, זיכרון והקמת ישובים - כאבני דרך הצופים אל עבר העתיד. אנדרטת הבקעה, הינה סמל בנוף הזיכרון הלאומי והמקומי המאפיין את המרחב בו הוקמה ותורמת לחיזוק תחושת השייכות והזהות למרחב הבקעה.   בקרבת האנדרטה נטעה חורשה, המשמשת כחניון לנופש פעיל ונקראת בפי כל חורשת האנדרטה ועל המדרון הקרוב, הוקם אמפיתיאטרון העושה שימוש באופיו הטופוגרפי של המקום ומשרת את תושבי הבקעה באירועי תרבות שונים ומנציח את זכרו של מחט הבקעה, אלמ אברהם אלרן-ממושי ז''ל, שנהרג בדרום לבנון.   בשנים האחרונות, הוצב ברחבת האנדרטה, גל-עד להנצחת שמותיהם וזכרם של תושבי הבקעה שנהרגו במהלך שירותם הצבאי ובפעולות טרור. לאחר הירצחו של רחבעם זאבי-גנדי ז''ל, בשנת 2001, בהיותו שר התיירות, נקבע לוח לזכרו המנציח את רב העשייה בבקעת הירדן.

בסיום הביקור באנדרטה אנו מתחילים בטיפוס אל הרכס

בסיום הביקור באנדרטה אנו מתחילים בטיפוס אל הרכסבסיום הביקור באנדרטה אנו מתחילים בטיפוס אל הרכס

לאחר הפסקת הבוקר שלנו על פסגת הרכס ירדנו לעבר מעלה המפורסם בנהיגת שטח אתגרית ומעניינת, שופעת גלגלים באוויר ולא מעט ריגושים כפי שאנו רואים.

דרך זו שופעת בקטעי עבירות טכנית ולא מעט שיפועי צד וגלגלים באויר. כמובן שאני הייתי במקום בו היה צריך הכוונה לצורך מעבר בטוח וללא נזקים לרכבים.

כולנו שמים יד לצורך פתרון הבעיה.החלפת הגלגל בתנאי שטח אילו היתה לא פשוטה.(עליה שיפוע ובורות)

כולנו שמים יד לצורך פתרון הבעיה.החלפת הגלגל בתנאי שטח אילו היתה לא פשוטה.(עליה שיפוע ובורות)כולנו שמים יד לצורך פתרון הבעיה.החלפת הגלגל בתנאי שטח אילו היתה לא פשוטה.(עליה שיפוע ובורות)

המשך דרכנו

המשך דרכנוהמשך דרכנו

ולאחר דרך מעניינת כזו המציפה אותנו באדרנלין ובריגושים, בקטעי עבירות שיפועי צד והנפת גלגלים, הגיע הזמן להפסקת הצהריים באזור מוצל שיש בו גם מקום להתרחץ במעיין מקומי.  

תמונה קבוצתית

תמונה קבוצתיתתמונה קבוצתית

תודה לכל מי שהשתתף בטיול. אישית נהנתי מאוד לטייל אתכם ולהוביל אתכם בביטחה. נתראה בטיולים הבאים.... יחיאל דניאל

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת

27 בספטמבר 2012 ב 11:43

נתיב הגדוד ועיינות פצאל

יחיאל
תודה רבה על החוויה. היה באמת כיף.
צריך להדגיש, הטיול הזה מתאים לרכב מוגבהה. ללא הגבהות מאתגרים את המגינים ועלולים לסיים את הטיול במוסך (כפי שקרה לנו עם הסוזוקי).
בחירת המסלול, ההדרכה והחברה היו מצויינים.
אני אעלה קישור לתמונות שלנו מהטיול.
אביחי

2

avichaigr

27 בספטמבר 2012 ב 16:09

תמונות נוספות

תמונות נוספות מהטיול ב:
https://plus.google.com/u/1/photos/100559510927761940899/albums/5792851441274266721?hl=iw

אביחי

3

lriver93

29 בספטמבר 2012 ב 22:20

טיול נהדר

יחיאל,
היה אחלה טיול! המסלול היה מעניין וחוויתי והאווירה היתה נעימה. התמונות הנהדרות אומרות הכל.
בהזדמנות זו , תודה לכל מי שסייע בהחלפת הגלגל...
חג שמח!
משפחת שני

4

Ogash Ofer

01 באוקטובר 2012 ב 14:11

כתבה חדשה - נתיב הגדוד לעיינות פצאל - 18/9/12

 
אהבתי!