שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מעלה יאיר - מישור עמיעז - והר קומות - 24/11/12

לאחר יומיים סוערים, רוחות, גשמים ושיטפונות מכל חלקי הארץ, מדווחים על שבת רגועה ואנו מחליטים לצאת לטיול
בדרום.
בדרכנו לערד עננות כבדה וקר אך ללא גשם.
נפגשים כמתוכנן, שיחת הכרות תדרוך וחלוקת מכשירי קשר, והופ יוצאים לדרך.
הדריך: יחיאל דניאל

תדרוך ושיחת הכרות

תדרוך ושיחת הכרותתדרוך ושיחת הכרות

השמיים בהירים, השמש החורפית מלטפת אותנו בנעימות

השמיים בהירים, השמש החורפית מלטפת אותנו בנעימותהשמיים בהירים, השמש החורפית מלטפת אותנו בנעימותהשמיים בהירים, השמש החורפית מלטפת אותנו בנעימותהשמיים בהירים, השמש החורפית מלטפת אותנו בנעימותהשמיים בהירים, השמש החורפית מלטפת אותנו בנעימותהשמיים בהירים, השמש החורפית מלטפת אותנו בנעימותהשמיים בהירים, השמש החורפית מלטפת אותנו בנעימותהשמיים בהירים, השמש החורפית מלטפת אותנו בנעימותהשמיים בהירים, השמש החורפית מלטפת אותנו בנעימותהשמיים בהירים, השמש החורפית מלטפת אותנו בנעימותהשמיים בהירים, השמש החורפית מלטפת אותנו בנעימותהשמיים בהירים, השמש החורפית מלטפת אותנו בנעימותהשמיים בהירים, השמש החורפית מלטפת אותנו בנעימותהשמיים בהירים, השמש החורפית מלטפת אותנו בנעימותהשמיים בהירים, השמש החורפית מלטפת אותנו בנעימותהשמיים בהירים, השמש החורפית מלטפת אותנו בנעימות

סרן- יאיר פלד (מדף יזכור של משרד הביטחון)

בן פינחס ושיינדל, מראשוני משק יגור. נולד ביום ה' בשבט תרצב (13.1.1932) במשק. סיים את לימודיו בכיתות-ההמשך של בית-הספר שם. היה פעיל בחטיבת בני הקיבוץ המאוחד וכמדריך-נוער הירבה לסייר בכל אזורי-הארץ.
לאחר שסיים קורס מפקדי-פלוגות של חיל-המילואים הצטרף לצבא-הקבע ושירת בדרגת סרן. ביזמתו ובעזרת יחידתו נפרץ לראשונה מעלה היעלים שבחבל סדום; מטרת מבצע זה היתה לפתוח עוד חבל-ארץ לתנועת רכב, לבטחון כל מי שיעבור בו.
נפל בשעת מילוי תפקידו בהתנגשות עם מסתננים בקרבת הגבול המצרי ביום ד' באלול תשיט (7.9.1959) והובא למנוחת-עולמים במשקו. הניח אשה ובת.
כחודש אחרי נפלו הוקדם גלעד לזכרו במעלה היעלים. דרך זו, שהוכשרה לאחר-מכן על-ידי חיל-ההנדסה, מקצרת את הדרך מבאר-שבע לאזור ים-המלח ועוברת בנוף מרהיב-עין בין צוקים מתנשאים על פני ים-המלח.
אחרי שאביו הסיר את הלוט מעל מעלה יאיר אמר מפקד-יחידתו בין השאר: כמפקד האציל יאיר מרוחו על סביבותיו - רוח של ענווה, מעשה, מסירות ואהבת-הזולת. על כולנו עלה באהבת-הארץ ובהכרתה. אלוף פיקוד הדרום, אלוף אברהם יפה, תיאר את דרכו של יאיר כחוליה מקשרת את גבורת קנאי-מצדה עם חיינו כיום. בספר מלחמות הצנחנים של אורי מילשטיין הועלה זכרו.

מתחילים לרדת את מעלה יאיר

מתחילים לרדת את מעלה יאירמתחילים לרדת את מעלה יאירמתחילים לרדת את מעלה יאירמתחילים לרדת את מעלה יאירמתחילים לרדת את מעלה יאירמתחילים לרדת את מעלה יאירמתחילים לרדת את מעלה יאירמתחילים לרדת את מעלה יאירמתחילים לרדת את מעלה יאירמתחילים לרדת את מעלה יאירמתחילים לרדת את מעלה יאירמתחילים לרדת את מעלה יאירמתחילים לרדת את מעלה יאירמתחילים לרדת את מעלה יאירמתחילים לרדת את מעלה יאירמתחילים לרדת את מעלה יאיר

כבר כאן אנו רואים את סימני השיטפון באזור

כבר כאן אנו רואים את סימני השיטפון באזורכבר כאן אנו רואים את סימני השיטפון באזור

הגשם זרם בעוצמה בדרך בה אנו נוסעים וגרם לחריצים עמוקים ושינוי תוואי השטח

הגשם זרם בעוצמה בדרך בה אנו נוסעים וגרם לחריצים עמוקים ושינוי תוואי השטחהגשם זרם בעוצמה בדרך בה אנו נוסעים וגרם לחריצים עמוקים ושינוי תוואי השטחהגשם זרם בעוצמה בדרך בה אנו נוסעים וגרם לחריצים עמוקים ושינוי תוואי השטחהגשם זרם בעוצמה בדרך בה אנו נוסעים וגרם לחריצים עמוקים ושינוי תוואי השטחהגשם זרם בעוצמה בדרך בה אנו נוסעים וגרם לחריצים עמוקים ושינוי תוואי השטחהגשם זרם בעוצמה בדרך בה אנו נוסעים וגרם לחריצים עמוקים ושינוי תוואי השטחהגשם זרם בעוצמה בדרך בה אנו נוסעים וגרם לחריצים עמוקים ושינוי תוואי השטחהגשם זרם בעוצמה בדרך בה אנו נוסעים וגרם לחריצים עמוקים ושינוי תוואי השטחהגשם זרם בעוצמה בדרך בה אנו נוסעים וגרם לחריצים עמוקים ושינוי תוואי השטחהגשם זרם בעוצמה בדרך בה אנו נוסעים וגרם לחריצים עמוקים ושינוי תוואי השטחהגשם זרם בעוצמה בדרך בה אנו נוסעים וגרם לחריצים עמוקים ושינוי תוואי השטחהגשם זרם בעוצמה בדרך בה אנו נוסעים וגרם לחריצים עמוקים ושינוי תוואי השטחהגשם זרם בעוצמה בדרך בה אנו נוסעים וגרם לחריצים עמוקים ושינוי תוואי השטחהגשם זרם בעוצמה בדרך בה אנו נוסעים וגרם לחריצים עמוקים ושינוי תוואי השטחהגשם זרם בעוצמה בדרך בה אנו נוסעים וגרם לחריצים עמוקים ושינוי תוואי השטחהגשם זרם בעוצמה בדרך בה אנו נוסעים וגרם לחריצים עמוקים ושינוי תוואי השטח

חריצים עמוקים המקשים לנו את המעבר

חריצים עמוקים המקשים לנו את המעברחריצים עמוקים המקשים לנו את המעבר

נגמרה הדרך...

בעוד אני מכוון את החבר'ה בהמשך הירידה, טלי מתקדמת לכיוון היציאה לכביש. לפתע אני שומע אותה צועקת אליי  ''יחיאל , נגמרה הדרך, מאיפה יוצאים?''. אני יורד למטה ורואה מה קרה לדרך, חשכו עיני, חושב לעצמי... צריך לעלות חזרה?  איך?  מה עושים? ....  ואז עם הרבה דמיון ויצירתיות, יצרתי מסלול דימיוני בביצה בצד הדרך, קראתי לעזרת הגברים שנירתמו למשימה זו, הזזת בולדרים (סלעים) השוקלים בין 50 ל 80 ק''ג, הוספת אבנים במקומות אחרים וסלילת דרך אשר תאפשר לרכבים קלים יותר לעבור ללא נזקים. התמונות ידברו בעד עצמן.

ערוץ נחל נפתח באדמה בעקבות הזרימה והדרך קרסה

ערוץ נחל נפתח באדמה בעקבות הזרימה והדרך קרסהערוץ נחל נפתח באדמה בעקבות הזרימה והדרך קרסה

מתחילים בעבודת מע''צ

מתחילים בעבודת מע''צמתחילים בעבודת מע''צ

החלוץ הראשון יורד למעבר

החלוץ הראשון יורד למעברהחלוץ הראשון יורד למעבר

פקק תנועה בביצה

פקק תנועה בביצהפקק תנועה בביצה

בסיום המעבר אנו יושבים לאכול במקום.

בסיום המעבר אנו יושבים לאכול במקום.בסיום המעבר אנו יושבים לאכול במקום.בסיום המעבר אנו יושבים לאכול במקום.בסיום המעבר אנו יושבים לאכול במקום.בסיום המעבר אנו יושבים לאכול במקום.בסיום המעבר אנו יושבים לאכול במקום.בסיום המעבר אנו יושבים לאכול במקום.בסיום המעבר אנו יושבים לאכול במקום.

שיחת סיכום

שיחת סיכוםשיחת סיכום

בסיום המעבר אנו יושבים לאכול במקום, מרוצים מכך שכולנו יצאנו מהמקום ללא כל פגע. תוך כדי שאנו אוכלים מתחיל לטפטף עלינו גשם. עם הצלחת ביד אני עורך שיחת סיכום לפני שכל החבר'ה יברחו לי בגלל הגשם. לאחר 3 דקות הגשם התחזק וכולם התחילו להתקפל במהירות.   בשבילי זו היתה חוויה מאתגרת להתמודד עם השינויים שנוצרו בעקבות השיטפון ולהוציא את כולם בזמן מהשטח ללא כל פגיעה או נזק. למרות העבודה הקשה שהיתה לנו במקום, נהנתי מהרפתקה זו... תודה רבה לכל המשתתפים, ולכל החבר'ה שנרתמו לעזרה. יחיאל דניאל

תגובות

10 תגובות

1

אורח/ת

27 בנובמבר 2012 ב 16:12

טיול מדהים

תודה ליחאל המדריך הנהדר שהוביל אותנו בבטחה בדרך לא בטוחה שהוציא אותנו מהשטח בהצלחה לאחר שהדרך נפערה ונעלמה.
כל הכבוד.

2

lriver93

28 בנובמבר 2012 ב 21:03

יופי של חוויה

יחיאל אתה לא מפסיק להפתיע... קיבלנו שיעור חינם בפילוס דרך סלעית... כל הכבוד שהעברת פורסטרים בדרך קשה ללא פגיעות... למרות שנתקענו באמצע הטיול הייתה אחלה חוויה, כל מה שצריך בטיול ג'יפים. משפחת שני.

3

pijilan

29 בנובמבר 2012 ב 12:36

יפה מאוד

וכל הכבוד על היזמה בתיקון המסלול

4

יחיאל דניאל

29 בנובמבר 2012 ב 23:42

תודה רבה

תודה רבה לכם חברים על הפירגון.
סך הכל עשיתי את מה שהיה צריך לעשות במקום בהתאם למצב.

5

adini

30 בנובמבר 2012 ב 02:06

כל הכבוד לביצוע !! ומה יזכרו התינוקות ?

6

Ogash Ofer

02 בדצמבר 2012 ב 11:27

מקסים! יופי של ביצוע

בחירת ציר חלופי, קבלת החלטות בשטח וביצוע.ץ
יפה מאוד!

7

avichaigr

02 בדצמבר 2012 ב 22:15

עידכון מצב המעלה 01/12/12

נכון ל-01/12/12
הכניסה למעלה / יציאה מהמורד, תוקנה. הערוץ שנפער מולא בעפר ויש דרך.
המעלה עצמו מלא בדרדרת והסחף יצר מדרגות חלקן גבוהות.
המורד קשה לרכב לא מוגבה. כ- 1.5 שעות בירידה עם עבודות מע"צ.
רכב מוגבה יעשה זאת מהר יותר.
אביחי

8

pijilan

31 בדצמבר 2012 ב 21:59

עבירות במעלה לגרנד ויטרה

אביחי- אני רואה פה סובארואים שעוברים במעלה והגרנד קצת יותר עבירה, תהייה לי בעייה לרדת או לעלות במעלה? אני ממוגן גחון מלא.

9

Ogash Ofer

02 בינואר 2013 ב 05:55

עבירות במעלה לגרנד ויטרה

regevzuki כתב/ה:
"אביחי- אני רואה פה סובארואים שעוברים במעלה והגרנד קצת יותר עבירה, תהייה לי בעייה לרדת או לעלות במעלה? אני ממוגן גחון מלא."
הכול עניין של נהג! לרדת זה פשוט (וגם אין צורך במיגון). לעלות כבר יותר מורכב ודורש ניסיון וידע בנהיגת שטח (וגם לא צריך מיגון). ראה טיפים לנהיגה בשטח - קישור. לא נראה לי שתהיה לך באופן אישי בעיה...

10

pijilan

02 בינואר 2013 ב 16:25

כתבה חדשה - מעלה יאיר - מישור עמיעז - והר קומות - 24/11/12

תודה לך עופר :-)