שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מועדון TOYO OFFROAD CLUB בציר המצלעות - 9/3/13

טיול תשיעי בסדרת הטיולים המיוחדים של מועדון טויו והפעם טיול בעבירות קשה לציר המצלעות המקיף את המכתש הקטן.
טיול ג'יפים שגרתי של שבת אבל עם חילוץ ארוך ומעניין באמצע....
הדריך: עופר אוגש

ההתחלה ידועה והסוף בעלטה...

את יום הטיול שלנו התחלנו בדימונה. תדריך, חלוקת מכשירי קשר, מגנטים של מועדון טויו אופרוד וקדימה לדרך... התחלנו בקצב של טיול רגוע ביום הכי יפה של הנגב - הכול פורח ירוק וצבעוני מעורבב יחד מעל אדמת מדבר - פשוט קסם! מצומת רותם,  לפארק תעשיות רותם (עם פרויקט החשמל הסולארי), נחל ממשית, מישור ימין, נחל כמוס, נחל מעלה, תצפית על המכתש  הקטן מעל מצפה עלי, ירידה במעלה עקרבים, כניסה לציר המצלעות, ארוחת צהרים והסבר של צפריר מטויו על הצמיגים, כמה טיפוסים וירידות טכניות לאורך הציר עד שהגענו למדרגה הגדולה של ציר המצלעות....

בוקר טוב למועדון טויו

בוקר טוב למועדון טויובוקר טוב למועדון טויו

הנגב פורח

הנגב פורחהנגב פורח

בתצפית על המכתש הקטן

בתצפית על המכתש הקטןבתצפית על המכתש הקטן

במעלה עקרבים בתצפית להר ההר (הר צין) ונחל צין

במעלה עקרבים בתצפית להר ההר (הר צין) ונחל ציןבמעלה עקרבים בתצפית להר ההר (הר צין) ונחל צין

ארוחת הצהרים וההרצאה של צפריר על צמיגים

ארוחת הצהרים וההרצאה של צפריר על צמיגיםארוחת הצהרים וההרצאה של צפריר על צמיגים

בציר המצלעות

בציר המצלעותבציר המצלעות

במדרגה של ציר המצלעות

במדרגה של ציר המצלעותבמדרגה של ציר המצלעות

ואז התעקם קצת מוט ההגה...

ואז התעקם קצת מוט ההגה...ואז התעקם קצת מוט ההגה...

וההמשך היה 6 שעות של חילוץ איטי ועדיין

וההמשך היה 6 שעות של חילוץ איטי ועדייןוההמשך היה 6 שעות של חילוץ איטי ועדייןוההמשך היה 6 שעות של חילוץ איטי ועדייןוההמשך היה 6 שעות של חילוץ איטי ועדייןוההמשך היה 6 שעות של חילוץ איטי ועדייןוההמשך היה 6 שעות של חילוץ איטי ועדייןוההמשך היה 6 שעות של חילוץ איטי ועדייןוההמשך היה 6 שעות של חילוץ איטי ועדייןוההמשך היה 6 שעות של חילוץ איטי ועדייןוההמשך היה 6 שעות של חילוץ איטי ועדייןוההמשך היה 6 שעות של חילוץ איטי ועדייןוההמשך היה 6 שעות של חילוץ איטי ועדייןוההמשך היה 6 שעות של חילוץ איטי ועדייןוההמשך היה 6 שעות של חילוץ איטי ועדייןוההמשך היה 6 שעות של חילוץ איטי ועדייןוההמשך היה 6 שעות של חילוץ איטי ועדיין

תודה ענקית לכל המשתתפים על קור הרוח, הסבלנות והסובלנות - יחד הפכנו זאת לאתגר וחוויה מיוחדת!

החוצה דרך המכתש הקטן יצא בחשיכה (או באור של לוח השעונים...)

החוצה דרך המכתש הקטן יצא בחשיכה (או באור של לוח השעונים...)החוצה דרך המכתש הקטן יצא בחשיכה (או באור של לוח השעונים...)החוצה דרך המכתש הקטן יצא בחשיכה (או באור של לוח השעונים...)החוצה דרך המכתש הקטן יצא בחשיכה (או באור של לוח השעונים...)החוצה דרך המכתש הקטן יצא בחשיכה (או באור של לוח השעונים...)החוצה דרך המכתש הקטן יצא בחשיכה (או באור של לוח השעונים...)החוצה דרך המכתש הקטן יצא בחשיכה (או באור של לוח השעונים...)החוצה דרך המכתש הקטן יצא בחשיכה (או באור של לוח השעונים...)החוצה דרך המכתש הקטן יצא בחשיכה (או באור של לוח השעונים...)החוצה דרך המכתש הקטן יצא בחשיכה (או באור של לוח השעונים...)החוצה דרך המכתש הקטן יצא בחשיכה (או באור של לוח השעונים...)החוצה דרך המכתש הקטן יצא בחשיכה (או באור של לוח השעונים...)החוצה דרך המכתש הקטן יצא בחשיכה (או באור של לוח השעונים...)החוצה דרך המכתש הקטן יצא בחשיכה (או באור של לוח השעונים...)החוצה דרך המכתש הקטן יצא בחשיכה (או באור של לוח השעונים...)החוצה דרך המכתש הקטן יצא בחשיכה (או באור של לוח השעונים...)

ושוב תודה לכולם - זו הייתה חוויה מיוחדת

ושוב תודה לכולם - זו הייתה חוויה מיוחדתושוב תודה לכולם - זו הייתה חוויה מיוחדת

חג שמח ולהתראות בטיולים הבאים....

תגובות

15 תגובות

1

אורח/ת

25 במרץ 2013 ב 13:27

מרתק מאוד .

רואים שזה היה טיול עוצמתי ומרתק.
כל הכבוד.

2

אורח/ת

25 במרץ 2013 ב 17:56

מי מוציא טוארג לטיול כזה??

3

אורח/ת

26 במרץ 2013 ב 20:16

חראם על המכוניות

לא יותר פשוט להשאר בתל אביב ולסקול את המכוניות בסלעים?

4

אורח/ת

26 במרץ 2013 ב 20:20

התעללות לשמה ברכבים יקרים

לצורך זה יש נגמשים ולא ג'יפים

5

גולדברג

28 במרץ 2013 ב 18:33

כתבה חדשה - מועדון טויו אופרוד בציר המצלעות

שקלנו באמת לסקול את הרכבים בתל אביב,אולם לא היו מספיק סלעים לכולם,לכן ירדנו לציר המצלעות,היה פשוט גדול, מהנה, חווית חילוץ שלא נתקלים כל יום,אנשים טובים עם הרבה סבלנות ופרגון בזמן אמת, היה שווה בטרוף. קובי והטרופר השחורה.

6

אורח/ת

31 במרץ 2013 ב 01:23

ל - 3 ו 4

מי שמוציא רכבים יקרים לטיול זה מי שאוהב טיולים אבל לא אוהב להיתקע על 1001 תקלות חשמליות ומכניות שרכב ישן מספק בלי בושה. אם מתעקמת מדרגה או פגוש, מצקצקים עם הלשון וממשיכים הלאה תרתי משמע....

7

ישראל אמיר

31 במרץ 2013 ב 09:49

מי מוציא טוארג לטיול כזה??

אורח/ת כתב/ה:
""
השיקול איזה רכב יכול לצאת לשטח ,בעל עבירות כזאת או אחרת ,נתון היה במקרה הזה לעופר אוגש בעל ניסיון רב . בטוח שאף אחד מהפורום פה , לא חולק על הניסיון שלו . מהניסיון שרכשתי במשך שנים רבות בנסיעה בשטח, בין עם במסגרת אתר השטח הישראלי ובין עם חברים (לבד רק במקומות של עבירות קלה-בינונית ולא במקום מרוחק מכביש ) אני יכול להעיד שלכל רכב !!!, בכל גיל ולכל נהג גם המנוסה ביותר -עשויות לקרות תקלות . יש צורך ,בכל מצב לנהוג , באורח רוח וסבלנות ,בטיולי הג'יפים .-מה שבאמת מאפיין את רובנו . חג שמח לכולללללם!!!! והעיקר -סעו בזהירות!

8

פה

31 במרץ 2013 ב 09:51

כבעלים של פאג'רו די חדש

לא הייתי מעז לצאת למקום כזה. אני באמת ובתמים לא מבין מה מהנה בנסיעה למקום כזה, במיוחד כשאתה מנסה לרדת מדרגה קשה, ומודע לאפשרות לנזק משמעותי לרכב. מה מהנה כאן? העסק בעיקר מלחיץ, אפילו לבעלי אמצעים. אני בטוח שבעלי הטוארג, לא כל כך שמח אחרי הטיול, ואם הוא רואה זאת כחוויה אזי זו חוויה גרועה ומיותרת.
זו דעתי הענייה בנושא.

בנוסף, איך אפשר ליצור קשר עם צפריר מטויו? מישהו יודע את מס' הטלפון שלו? אני בקטע של להחליף צמיגים ורוצה מישהו מקצועי להתייעץ.

9

גולדברג

31 במרץ 2013 ב 14:47

7. ל3 ו4

7 ,-אהבתי את תגובתך. מ-6

10

Ogash Ofer

31 במרץ 2013 ב 18:10

מי מוציא טוארג לטיול כזה??

אורח/ת כתב/ה:
""
שאלה טובה! אבל נשאלת כנראה מתוך חוסר היכרות עם הרכב (הטוארג). זה נכון שמדובר ברכב יקר.  אבל במקביל להיותו רכב מפנק (גם בשטח) יש לו יכולות לא רעות בכלל בשטח. ובטח לרכב הספציפי שיש לו ''חבילת שטח'' - כלומר: הילוך כוח, שליטה על גובה הרכב (באמצעות כריות האוויר), נעילות דיפרנציאל והמון אלקטרוניקה שמאפשרת לו לעשות הכול בשטח. לגבי הירידה בציר המצלעות - היא לא נוראית, למרות שאני מגדיר אותה כעבירות קשה - אבל זה רק בגלל שהיא מאוד טכנית ודורשת כניסה מאוד מדויקת לתוך הירידה (המדרגה). ובמקרה הספציפי - מוט ההגה התעקם דווקא בכיוון העלייה, כשניסינו לתקן את זווית הכניסה והטוארג נסע לאחור (על מנת למנוע שריטה לדלת שמאל אחורית). דבר שיכול לקרות לכל רכב - גם לדיפנדר, לסופה או לטרופר... בקיצור: כמו לכל רכב שטח - לטוארג אין בעיה לרדת את המצלעות. אבל כמו בכל נסיעה בשטח ובכל רכב - צפו להפתעות ותקלות (אתם אף לא תדעו מאיפה זה יבוא לכם).

11

Ogash Ofer

31 במרץ 2013 ב 18:13

ואם כן ללמוד משהו (בדיעבד)...

אז במחשבה שלאחר מעשה, ולו היינו משתמשים בפלטות פורמייקה (רעיון גדול!) כבר מההתחלה אז כדאי היה להמשיך ולרדת למטה את המדרגה (גם במחיר של שריטה בדלת) ומשם להמשיך הלאה על השביל הנוח.
זה היה יוצא קצר ופשוט יותר.
אבל כאמור בכותרת - זו חוכמה שלאחר המעשה (ואנחנו השקענו זמן רב ומאמצים על מנת לחסוך בנזקים).

12

אורח/ת

01 באפריל 2013 ב 21:27

איזה יופי נראה טיול מדהים כל הכבוד

13

אורח/ת

04 באפריל 2013 ב 19:29

אחלה מסלול

אנחנו גם עברנו את ציר המצלעוצ ללא נזקים
הכל תלוי במכוונים ועובדי מעצ
כל הכבוד לטוראג

14

אורח/ת

04 ביוני 2013 ב 22:40

לא מוציאים טוארג למסלול כזה נקודה

סחתיין על ההובלה וכל הכבוד שכל הרכבים יצאו החוצה עם עבודת צוות טובה.

אבל,
לא יעזרו שום הסברים ושום שבחים למוביל הטיול, שאין לי ספק שמדובר בבחור מקצועי ומקצוען ע"פ הכירותי האינטרנטית, עדיין המסלול הזה לא מתאים לרכבי שטח רכים, אפילו שזה בירידה. אח"כ שלא תופתעו שסוגרים לנו מסלולים או מיישרים לנו מעלות אטרקטיביים במסלולים קלאסים.

ייתכן ורכב רך יעבור, אבל הסיכוי לתקלה ברכב כזה הוא גבוה מאוד עד בלתי נמנע במצבים מסוימים, אפילו אם התקלה לא נראית לעין בטיול, לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין את זה ואני מטייל לא מעט ב 17 שנים האחרונות.
אני חושב וזו דעתי האישית בלבד, שזו טעות להוציא רכב כזה למסלול כזה.

15

אורח/ת

21 בינואר 2014 ב 08:01

זלדה במצלעות

טיול בטח זה טיול בשטח - אפשר להיכנס לשיפוע צד על המדרכות ברמת אביב ג.
זה חלק מהחוויה או החוויה עצמה ונזקים בהחלט יכולים להתרחש, אז מה ?

בשביל מה קנה האדון הנכבד את הקינג ? לשבילים ?