תמונות מטיולים לפריחת האיריסים, מרץ 2013

תשעה מינים של איריסי ההיכל גדלים בארץ ישראל ואנחנו יצאנו לחפש שניים מהם בטיול אחד: את איריס הגלבוע ואת האיריס הנצרתי
הדריך: עופר אדר
צילומים: דוד אלעזר

לטיול הראשון יצאנו באמצע השבוע, והצלנו לעלות בחכתנו את שני המינים, האחד בתחילת הטיול ואת השני לקראת סופו. את המסלול התחלנו בשביל המטפס לכיוון הר שאול מעל גדעונה, משם המשכנו בטיפוס דרך חניון העמק הנעלם  אל הר ברקן, לפגישה עם איריס הגלבוע. הגענו לאחר שיא הפריחה ולקח לנו מעט זמן לאתר את הפרחים המדהימים, שעדיין עלו ופרחו פה ושם. את האיריס הנצרתי, שפורח סמוך לאנטנה שעל גבעת המורה, מצאנו לאחר שחצינו את עמק חרוד, נסענו בדרך הנוף של שלוחת צבאים ועלינו לאתר הפריחה דרך היישוב נעורה. גם כאן הפריחה היתה מועטת, ממש לקראת סופה.  קישור לתמונות מטיול אמצע השבוע שצילם דוד אלעזר

בשבת ה-16.3 יצאנו לטיול נוסף באזור, אלא שהפעם עשינו את המסלול בכיוון ההפוך: התחלנו בגבעת המורה וסיימנו בגלבוע. לצערנו, השרב שנפל עלינו באותו שבוע  ''גמר'' את הפריחות, את פרחי האיריס הנצרתי לא מצאנו כלל ומאיריס הגלבוע מצאנו פרחים בודדים בלבד, כולם כבר מעבר לשיא. בין לבין, נסענו בערוצו של נחל יששכר, טיפסנו לתצפית בכוכב הירדן, וחצינו את עמק חרוד דרומה, לעלייה לכיוון הגלבוע. למרות שפספסנו את אחת הפריחות, התנחמנו בנופים המשגעים, בדרכים היפות וכמובן בחברותא.