שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מועדון JEEP בטיול מקיף למרחבי הנגב - 16/11/13

טיול שופע אטרקציות, נופים יפים ומגוונים, אתרים חדשים, אתגרי עבירות, נהיגה על כל סוגי השבילים ובכל הקצבים, כלי רכב קשוחים של JEEP וחבורה איכותית של נהגים ובני משפחותיהם, היוו כולם מתכון מנצח לשבת של סיפוק, הספק והנאה, למרות שלא הספקנו להשלים את כל תוכנית הטיול...
היה מעולה!

צילום: ואדים טילקין

image

סרט של תמיר קונורטוב:

נפגשנו במצפה רמון, בבוקר ערפילי . הייתה לי תוכנית יומרנית להספיק הרבה. הרבה מעבר לממוצע בטיול כזה.

עברנו על כל הדגשים במהירות, התארגנות קצרה ויוצאים לדרך.

הרעיון היה להשלים טיול מעגלי שיקיף את כל המקומות המעניינים, באיזור מכתש רמון.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

נכנסנו לשטח בנחל רעף. עוברים מנהיגה על חצץ, לנהיגה על אבנים גדולות ,על חול רך וחוזר חלילה. הצבעים משתנים, הצמחייה סוגרת על השביל וקירות המכתש סביב.

מעבר מכשול ראשון - חציית נחל- ירידה חדה ובסופה עליית מדרגה עם סיבוב. מעבר המכשול מהווה ירייית הפתיחה להמשך - טיפוס תלול להר גוונים, ותצפית נהדרת בראשו. ירידה לגיא זוחלים ,חציית כביש 40 ואנו עוברים לנהיגה מהירה, בשביל הנוח של ציר הנפט.

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

שביל ציר הנפט הוא שביל כבוש המאפשר נהיגה מהירה וכולל עליות וירידות חדות כשבקצה כל עלייה, נפרש נוף קדומים.

לנסיעה מצטרפת קבוצת צבאים צעירים המלווה אותנו לאורך דקות ארוכות. הצעיר מבינהם, אפילו התנדב לשמש דוגמן הבית .

את ציר הנפט אנו מקנחים בעליית מעלה חדב – עלייה דרדרתית בשיפוע חד. עם נסיונות הטיפוס, הולך מצב המעלה ומחמיר. כלי הרכב מתחילים להתאמץ ולהתחפר ואפילו ישראל עם הרנגלר המשופר, מודה שהמעלה ''נחמד''. הגרנד של ישי (המאסף) מתקשה יותר מכולם. המעלה כבר במצב ממש לא טוב. אבל, גרנד צ'רוקי עם כוח אינסופי, מערכת בקרת אחיזה והורדה נוספת של לחץ האויר בצמיגים לא מאכזב, וכולנו משלימים את הטיפוס ללא דרמות מיוחדות.

סרטון באדיבות ערוץ היוטיוב של תמיר קונורטוב

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

אחרי מאמץ מרוכז בהתמודדות עם המעלה, הגיע הזמן לארוחת צהרים. שעת מנוחה ואוכל ובין לבין חלוקת ערכת קפה מושקעת, לכל משתתף.

שיחת ג'יפאים רלבנטית ואנחנו מתחילים בתנועה צפונה בכיוון נחל נקרות.

imageimageimageimage

image

לא רחוק ממפגש הנחלים מישר ונקרות, נמצא בור נקרות – אתר נבטי לאגירת מים, שהנו חלק מתחנת השמירה מיצד נקרות על דרך הבשמים.

מיקומו של האתר, וריחוקו היחסי מהציר המרכזי של תנועת מטיילים, סייעו בהשתמרותו המרשימה. האתר שמור במצבו המקורי והוא מאגר המים המרשים והמושלם ביותר, באיזור זה.

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

אנו נכנסים לדרך המהירה של נחל נקרות (בערבית ואדי א-סיק) בכיוון מערב. נחל נקרות קיבל את שמו, כיוון שהווא יורד ממכתש רמון מערבה אל הערבה, דרך חריץ צר ועמוק (כמו נקרה). נחל נקרות מאפשר נסיעה במהירות גבוהה, אך יש להאט בקטעי הדרך המסולעים.

אנו מסיימיים את החלק המתון של הנחל ועוצרים לרגלי מדרגת נקרות.

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

מדרגת נקרות הוא מכשול שבעצם מורכב משתי מדרגות. המדרגה השנייה גבוהה, אך מספקת אחיזה טובה. תפעול נכון של כלי הרכב וכיוון נכון, צריכים להספיק למעבר המכשול כולו, ללא בעיות.

בהתחלה יש ספקנות אצל חלק מהנהגים, אך היא מתפוגגת עם כל טיפוס מוצלח.

נהיגה נכונה וממושמעת של הנהגים ואנו מסיימים את המעלה, ללא קושי מיוחד.

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

הערב מתחיל לרדת, ונותר לנו לטפס את מעלה דקלים. אני נהנה לראות כיצד רמת הנהיגה עלתה עם התקדמות הטיול. כבר לא צריך לעצור ולכוון אף אחד, אף אחד לא מתקשה והשיירה מתנהלת בקצב מצויין.

יוצאים מהשמורה ועוצרים בחאן בארות לתה אחרון, שיחת סיכום ותמונת מחזור.

imageimageimageimage

היה לי לעונג, גם להכיר אנשים חדשים, גם לגלות שבארץ קטנה כמו שלנו, כולם מכירים את כולם, גם להדריך ולהוביל טיול של קבוצה מתעניינת, שנהגה במקצועיות ( בייחוד הנשים שהראו שדווקא במכשולים הקשים, הן מצליחות לא פחות מהנהגים, אלא יותר) וגם להנות עם כולם מהנופים והאתרים.

תודה לחברת מכשירי תנועה יבואנית מותג JEEP ובייחוד לישי לוי נציג החברה בטיול, שטרחו ועמלו והשקיעו מכספם וממרצם להצלחת הטיול.

סעו בזהירות וניפגש בטיולים הבאים.

הטיול הבא של מועדון ג'יפ: טיול ליומיים בדרום מדבר יהודה - חנוכה, 29/11/13 עד 30/11/13

תגובות

7 תגובות

1

arkzuck

23 בנובמבר 2013 ב 21:32

מעלה חדב

כתבה יפה, האם ניתן היה לטפס את מעלה חדב עם הגרנד צ'ירוקי הדגם הקודם?
3.7 בלי הילוך כח? היה נחמד אם ניתן פירוט של הרכבים המשתתפים
והדגמים.
תודה!

2

eraser

24 בנובמבר 2013 ב 14:38

סרטון קטן מהארוע

3

אורח/ת

24 בנובמבר 2013 ב 21:54

מעלה חדב

מעלה חדב הוא מעלה תלול ודרדרת משמעותית. כל רכב שטח ללא הילוך כח, יתקשה בטיפוס. לגרנד צ'ירוקי כוח מנוע עצום, אולם ללא צמיגים לשטח, לא יוכל כח המנוע למצוא ביטוי באחיזה ובטיפוס. עם צמיגים טובים, בחירת קו נכונה, ובמצב סביר של המעלה, גרנד צ'ירוקי ללא הילוך כח יוכל לטפס.
רכבי השטח שהשתתפו: רנגלרים, גרנד צ'ירוקים ושני ליברטי דגם קודם.

4

אורח/ת

25 בנובמבר 2013 ב 15:50

הטיול היה מהנה מרתק

והרבה בזכות אוהד המדריך שנראה שהוא מבין היטב את החומר.

5

אורח/ת

25 בנובמבר 2013 ב 15:51

היה טיול מושלם

6

אורח/ת

25 בנובמבר 2013 ב 15:56

אני רוצה לשבח את ההדרכות שלכם,

את מכשירי תנועה ואת אוהד בן אהרון שבזכות ההדרכה והטיול המהנה אני מצליח להתגבר על אתגרים בשטח שלפני זה הייתי מוותר וכיום עובר בקלות.

7

אורח/ת

25 בנובמבר 2013 ב 19:39

אפשר לקבל קובץ של המסלול ?

נשמע ונראה טיול מעולה.
המסלול "מתובל" בכל הטוב שיש לאיזור המכתש להציע, אשמח באם יתאפשר לקבל קובץ מסלול.
תודה.