שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מועדון JEEP מיזרעאל לצמח

טיול מועדון ג'יפ באווירה רגועה, בעבירות קלה עם קטע אתגרי קצר, בנופים היפים של הצפון הקרוב – עמק יזרעאל, שלוחת צבאים ועמק הירדן.
למרות שעם ישראל מטייל בהמוניו, נהנינו מסביבה שקטה ומהטבע שהיה רק שלנו.
מטיילים איכותיים, רכבי שטח יעילים וארץ יפה. מה עוד אפשר לבקש?

image

נפגשנו בתחנת הדלק ליד צומת הסרגל ומייד נסענו לעין יזרעאל לארוחת בוקר, הכרות וחלוקת מכשירי קשר. הדרכה קצרה על מערכת העברת הכח ואיך ומתי להפעילה בגרנד צ'ירוקי החדש עם מתלי האויר ויוצאים לדרך.

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

חציית כביש 675 ואנו מטפסים לדרך נוף הגלבוע. עמק יזרעאל נפרש לפנינו ואנו עוברים מעל הישובים גדעונה ונורית, בית אלפא וחפציבה. ביקור באנדרטת השבעה ונסיעה בדרך המאפשרת לכולם להנות מהנוף ולא להתעסק בנהיגה.

בקינתו מקלל דוד את הגלבוע הרי בגלבוע אל טל ואל מטר. אמנם, לפני נטיעות קקל היה הגלבוע חשוף, אך לאו דווקא בשל מחסור במים, אלא בשל סוג המסלע שלו. כיום, מכוסים איזורים גדולים של הגלבוע בחורש ופורחים בו אירוס הגלבוע, כלניות, רקפות ועוד.

מהגלבוע אנו יורדים לאתר הבא – מרכז כת המקויה בקיבוץ חפציבה.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

המקויה היא כת יפנית מעניינת. היא נוסדה ע''י פרופ' אברהם טשימה ומתאפיינת באהבת ישראל.

חברי המקויה בשנות העשרים לחייהם, מגיעים לארץ, לומדים באוניברסיטה ומקיימים טקסים יהודיים מובהקים – קידוש בערב שבת (עם כיפה), שירי תפילה ואחרים ומדברים עברית. המרכז בקיבוץ חפציבה, כולל מבנה מגורים גדול וגן מטופח עם מוטיבים יפנים.

imageimageimageimage

image

אנו יוצאים משער הקיבוץ, חוצים את כביש עפולה-בית שאן, מטפסים בשלוחת צבאים ואת ארוחת הצהרים עושים בחורשה עש יוחי גלעד, מפקד פלוגת טנקים שנהרג עם הטנק שלו בחזית התעלה במלחמת יום הכיפורים.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

משם אנו נוסעים במרחבי עמק יזרעאל. הנוף נפתח ונמשך עד האופק. אנו חוצים מספר פעמים את נחל יששכר הזורם ומגיעים לטיפוס אתגרי.

נכון שאין הרבה מעלות שיהוו אתגר אמיתי לגרנד צ'ירוקי, אבל לקומפס שאינו מצוייד ביחס העברה נמוך, יש אתגר מעניין. הצופים ובעיקר הצופות תופסים מקום וההצגה מתחילה. כל נהג יודע שעשרות עיניים בוחנות כל פעולה שלו ואף אחד לא רוצה לפשל.

ג'יפ הוא גי'פ הוא ג'יפ ולכל הדגמים של היצרן, יש יכולות שטח טובות, גם אם צריך להביא אותן לידי ביטוי, באופן שונה. כמה נסיונות, סיוע קל והקומפס למעלה. ממשיכים בנסיעה, מרוצים מההצלחה של טיפוס המעלה ודוד לויתן מודיע שיש לו פנצ'ר באחד הגלגלים. מבט מהיר מגלה שלא ניתן לבצע תיקון דרך ויש להחליף גלגל. כולם נרתמים – מוודאים שכלי הרכב לא יתדרדר, מוציאים את הכלים ואת הגלגל החלופי וכמה דקות אחר כך, אנחנו כבר מתקרבים לאחוזת שושנה שבכוכב הירדן.

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

אחוזת שושנה היא חווה בבעלות מאיר הר ציון שנפטר לאחרונה ואנו חולקים לו כבוד ומבקרים בקברו הטרי.

מאיר הר ציון הוא מהמפורסמים שבלוחמי צהל שלאחר קום המדינה. מפעולות הגמול ביחידה 101 דרך השירות בחטיבת הצנחנים וכלה בייעוץ ליחידות צהל.

הר ציון היה בין הבודדים שהצליחו להגיע לפטרה ולחזור בשלום. יחד עם שותפתו למסע המפורסם רחל סבוראי (שתוכנן להימשך יומיים ונמשך ארבעה ימים) יצאו מאיזור פארן וחזרו לארץ בשלום.

במהלך שירותו הצבאי, נפגע מאיר הר ציון ונותר נכה עם יכולת מוגבלת לדבר.

החווה של מאיר הר ציון נקראת אחוזת שושנה עש אחותו שושנה, שנרצחה בשעת טיול במדבר יהודה עם עודד וייגמסטר בשנת 1954.

image

imageimageimage

כוכב הירדן הוא האתר האחרון ומשם אנו נוסעים לצומת צמח ולסיום הטיול.

טיול רגוע, מגוון, שהזכיר אירועים נשכחים ועבר באתרים מיוחדים, לא היה מוצלח לו הקבוצה לא הייתה איכותית ומתעניינת, כפי שהייתה.

תודה לכולכם.

תודה מיוחדת יש לומר לחברת מכשירי תנועה יבואנית המותג JEEP לארץ. מועדון ג'יפ מחבר בין לקוחות החברה וכלי הרכב שלהם, לנופי הארץ ונתיבותיה.

להתראות בטיולים הבאים.

תגובות

0 תגובות