מועדון JEEP ביומיים אתגריים לתצפיות מדבר יהודה

יצאנו לטיול בן יומיים שהתחיל בערד והסתיים בערד, עבר בין התצפיות היפות של דרום מדבר יהודה וים המלח וסקר את כל המרחב ממעוף הציפור.
בין לבין שבילים נוחים, דרכים יפות אך גם אתגרי נהיגה לרוב.
תמונות: עדנה סגל, מרינה בירמן וצורי חדד

נפגשנו בערד, סיימנו את כל המנהלות ויצאנו לדרך. לצערנו הרב, אובך כבד שרר בכל האיזור. הראות הייתה גרועה וכל ביקור בנקודת תצפית תיסכל.

את הטיול התחלנו בדרכים קלות. רכבים לא ממוגנים ונהגים לא מנוסים (לדבריהם) הם מתכון בטוח לתקלות ונזקים, על כן, עברנו על דגשי הנהיגה הנכונה בשטח ונסענו בזהירות.

התצפיות הראשונות – ראש זוהר ומצפה זהר

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

מצפה זוהר, ראש זוהר, צוק תמרור כולם מאחורינו ובארוחת הצהרים במצפה מיצד זוהר, הבנתי שהנהגים הרבה יותר טובים ממה שחשבתי ושניתן להיכנס לשטח קצת יותר אתגרי. מכאן קצרה הדרך לנחל פרצים עליון.

כבר בכניסה - מעבר צר, ירידה תלולה סיבוב חד ועלייה תלולה עם בורות עמוקים. החבר'ה מאושרים. אם כך, ממשיכים. מסלול נחל פרצים עליון הוא ריכוז של מעברים טכניים המחייבים את הנהג להתרכז בדרך. ירידות תלולות, עליות קשות, הצלבות, מה לא? העיקר שיהיה שמח.

ביציאה מהנחל, מגלה ספיר שיש לו פנצ'ר באחד הגלגלים בגרנד צ'ירוקי החדש. בדיקה קצרה מגלה כי דופן הצמיג נקרעה. אנו מתקנים את הקרע בשטח וממשיכים.

זה המקום להבהיר, כי אין לנסוע בכביש עם צמיג שתוקן בתיקון שטח וצמיג שהתגלה קרע בדופנו ,הנו פסול ויש להחליפו.

מסיימים את נחל פרצים עליון, ובמישור עמיעז פוגשים במאות מטיילים המתכוננים לליל ירח מלא בשטח.

אנו מסיימים את נחל פרצים עליון. כל הכבוד לנהגים שעברו אותו בצורה מקצועית ובטוחה. ראינו בדרך, שגם רכב שטח קשוח כמו דיסקברי 1, לא הצליח לעבור קטע מסוים ונזקק לגרירה.

כל רכבי השטח החדשים של JEEP מצויידים במערכות מתקדמות ונהג ממושמע שמבין מה,איך ומתי צריך לבצע פעולות מסוימות, יצלח בשלום כל מכשול. לרכבי JEEP ותיקים יותר, יש מכלולים קשוחים, מנועים חזקים ומהלכי מתלה נדיבים, כך שגם משפחת בירמן לא התקשתה מול שום מכשול.

תכננו לינת שטח. כמות המטיילים גדולה והיה חשש שאתר הלינה שלנו יהיה תפוס. אנו מוותרים על התוכניות לסוף היום ונוסעים ישירות לנקודת הלינה. לשמחתי ולהפתעתי, אנו מוצאים את המקום המדהים הזה, ריק לגמרי.

שתי מכוניות פרטיות מגיעות מייד אחרינו וזהו. פינה שמורה, אפילו בחול המועד העמוס.

מדורה מרכזית, מנגלים, פויקה, כולם אוכלים ועוברים לשבת סביב המדורה המרכזית. הירח מתחיל לעלות ומזג אויר מושלם ללינה בחוץ. לקראת חצות כולם פורשים לישון ולילה ללא הפרעה עובר על כולם.

imageimageimageimage

את היום השני, אנחנו מתחילים בביקור ,באתר המציין את אסון הטבע הגדול ביותר בתולדות מדינה ישראל ובביקור קצר במעיין האהבה.

נפגשים בתחנת הדלק עם המצטרפים החדשים ליום השני ונכנסים לשטח בנחל פרס. גבי פרס מלאים מים, אז איך אפשר שלא להיכנס לטבילה מרעננת? האמיצים נכנסים, השאר מצלמים ואחרי חצי שעה חוזרים לכלי הרכב החונים בצמוד. התחלה טובה!

התחנה הבאה – התצפית מהר צורים. הר צורים הוא הר שולחן שקיבל את שמו בשל סלעי הצור, מהם בנוי ראשו . מזג האויר השתפר משמעותית ואיתו הראות. אנו עומדים מעל הקצה הדרומי של ים המלח והישובים נאות הכיכר ועין תמר. מהתצפית, קל לראות עד היכן הגיע ים המלח בימים עברו.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

הפסקת צהרים עושים מול הר צבאים תחת המסוע וממנו להר קומות הר כיפון והר יהל. לאורך כל הדרך, מעברים טכניים, ירידות תלולות ומעלות מחורצים.

אנו מתחילים את החלק האחרון של הטיול בטיפוס וירידה של הר קומות . החבר'ה כבר מורגלים ולא נרשמות בעיות או תקלות. מטפסים את דרך הגז, עולים לתצפית נוספת על הר יהל ועוצרים להפסקה אחרונה לתה ואבטיח משובח שיובל וגיל שלפו משום מקום.

את שיחת סיכום הטיול אנו עושים בדיוק במקום בו עשינו את שיחת הפתיחה.

סיימנו טיול ארוך עם תצפיות מרשימות, שאיפשרו לנו לדבר על הנושאים הרלבנטיים של דרום מדבר יהודה. שבילים בעבירות בינונית, אתרים מעניינים, מעיין שופע וגבים מלאים. ראויה לציין רמת הנהיגה הגבוהה שהציגו הנהגים, שבלעדיה לא היינו מספיקים לבצע את כל מה שתכננו והכל בלי תקלות.

תודה רבה למשתתפים שעשו את הטיול למהנה ומוצלח כפי שהיה.

תודה מיוחדת לחברת מכשירי תנועה יבואנית מותג JEEP לארץ, על ההשקעה וההקפדה על הפרטים. תודה גם לספיר נציג החברה בטיול, על המידע החשוב הנוגע לרכבי השטח החדשים, שניתן למשתתפים .