שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיול ארוכים בארץ

ראלי כינרת אילת - דצמבר 2008

כשחשבתי על מסע מסוג שכזה, לא ידעתי למה בדיוק לצפות. מי יגיע למסע? איך יהיה מזג האוויר? בוץ, גשם וכד', אבל לבסוף התגבשה חבורה של נהגים שלא מפחדים מכלום! לא מלינה בשטח, לא מבוץ ולא מגשם. אז את היום הראשון התחלנו בדיוק בזמן. 8:30 הזנקה מתחנת הדלק ב"האון". טיפסנו לרמת הגולן, ירדנו שוב לכינרת, עצירה. "מה? לא צריך לאכול חבר'ה" אני אומר, "זה ראלי יש לנו היום 270 ק"מ זה לא צחוק"

טוב, 15 דקות אוכל, ניסע יותר מהר ונדביק את הקצב. וכך היה. במהרה חלפנו על פני צמח ישר למעלה יבניאל אתו טיפסנו במהירות ונחישות, משם חצינו את עמק יזרעאל עד לצומת מגידו, טיפסנו לאזור הר חורשן ומשם עד כפר סבא בציר המוביל. המשכנו ליער המלאכים ליד קרית גת, שם ישנו בסיומו של היום הראשון.  פתחנו המנגל, הדלקנו מדורה והחגיגה גדולה. אפשר היה לחשוב שלא נסענו היום בכלל. 6:00 בבוקר השקמה, התארגנות, ארוחת בוקר (לא לקחו סיכון. קודם לאכול אחר כך נוסעים). יציאה קצת מאוחרת 8:30.

היום השני - את חלקו הגדול לא הכרתי אז לא ידעתי בדיוק מה יהיה הקצב. הסתבר שזהו יום קשה במיוחד. יום של 260 ק''מ בשטח טרשי שאי אפשר לנסוע בו מהר. במהלך הדרך אני שומע רעשים מוזרים מגלגל שמאל. התכופפתי למטה - הבולזון יצא מהמשולש העליון. טוב, מסוכן להמשיך כך. התייעצות והוחלט לנסוע לבאר שבע למוסך לתקן את הקלקול. לאחר ברור שיש את החלקים הדרושים, השארתי את שותפי לרכב במוסך והמשכתי ברכב אחר. לאחר שעתיים נפגשנו ליד ערד כשהרכב מתוקן. הירידה לים המלח הייתה מדהימה. דרך מהירה משולבת בכמה קטעים טכנים, שני מעלות לא קלים בשילוב של נוף עוצר נשימה, השמש כבר עומדת לשקוע ואנחנו ממש נגד הזמן ותמיד כשממהרים משהו קורה. עצור! פנצ'ר. טוב, בשלב זה כבר לא בוער כלום. הלילה כבר נכנס אז פתחנו המנגל. חגיגת בשר (תודה ענקית למשה גלקופ היקר על הבשר האיכותי) שתוך כדי האוכל מחליפים גלגל ולאחר שעה ממשיכים במסע לילי שנגמר במואה עיר הנבטים. שם חיכה לנו אוהל בדואי נטוש. התארגנות מהירה, קצת בדיחות וכולם נשפכו לישון.

היום השלישי - השקמה ב-5:30. המשימה הראשונה ליום זה - טיפוס מעלה עשוש. ללא בעיות כולם היו למעלה. בכניסה לנחל ברק תחת עץ שיטה מיוחד רוני ניצח על השקשוקה, השאר חתכו ירקות ויצאה ארוחת בוקר מיוחדת. חבר'ה, הזמן... אנחנו צריכים להגיע עד אילת היום. קדימה לרכבים. מטפסים בזריזות את מעלה הר כיפה ומשם לשמורת הנחלים הגדולה. הקצב מדהים. מתקדמים במהירות של 70 עד 80 קמ''ש ואני כבר מפנטז על ארוחת צהריים מוקדמת באילת. טוב, לרוני היו תוכניות משלו. עצור! פנצ'ר. אנחנו 25 ק''מ מאילת הצמיג השני שלו התפוצץ וכמובן שדיסקברי 3 זה רכב מיוחד שאף אחד מגלגלי הרזרבה שיש לא מתאים. לאחר התייעצות החלטנו לנסוע עם רכב אחר לאילת לחפש פנצ'ריה שיש לה צמיג במידות של דיסקברי 3. לאחר כמה טלפונים נמצא צמיג מתאים במידות. החלפנו את הישן וקדימה חזרה לשטח. החבר'ה מחכים לנו. לבסוף הכול בא על מקומו בשלום. 

תגובות

7 תגובות

1

adibendor

30 בדצמבר 2008 ב 15:45

קובץ מסלול

נא לצרף קובץ מסלול -בתודה מראש זאב

2

אורח/ת

30 בדצמבר 2008 ב 15:48

מסע חסר

נראה מסע מדהים, אבל אפילו בחורה אחת לרפואה לא לקחתם איתכם?

3

אורח/ת

31 בדצמבר 2008 ב 01:54

נראה שהדיסקו לא הפסיק לעשות בעיות...

4

סיגל אדלשטיין

31 בדצמבר 2008 ב 09:09

שאפו

יופי של גלריה תמונות יפות,רואים שנהנתם.

5

אורח/ת

02 בינואר 2009 ב 13:35

כל הכבוד, אבל חבל ....

שאתם לא מפרסמים מספיק זמן לפני. יש הרבה שרוצים להשתתף בדברים האלה

6

אורח/ת

03 בינואר 2009 ב 22:54

זילות המושג 'ראלי'

כמישהו שהשתתף בכמה 'ראלים' בארץ ובעולם - אין קשר בין טיול המשפחות הנחמד שעשיתם לבין המילה 'ראלי'.

7

אורח/ת

09 בפברואר 2009 ב 20:13

alvarion

???
????