שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיול ארוכים בארץ

יומן מסע חוצה ישראל בשלבים 2012, חלק א', צפון הארץ

שלושה ימים של שכרון ירוק, בנופים היפים של צפון הארץ, מרמת הגולן בואכה השרון
הדריך: עופר אדר

יום ראשון של חול המועד, התאספנו תחת עץ האלון מול הכניסה לחורשת טל. שיירה ארוכה של ג'יפים עמוסים בציוד לשלושה ימים. איחור אקדמי קצר, תדריך ויוצאים לדרך.
עצירה ראשונה לכמה דקות מול גבעת האם, הסבר קצר עם המקום ועל החשיבות שהיתה לו בכיבוש רמת הגולן במלחמת ששת הימים וממשיכים על דרך הפטרולים הישנה לסכר ירדינון. הסכר אוגר את מי הנחל בבריכה קטנה ואינטימית, אך ויתרנו על הטבילה בה והמשכנו הלאה - מים לא יחסרו לנו בטיול הזה.
את המצות הראשונות בטיול אכלנו תוך כדי טבילת הרגליים במימיו הצלולים של עין מיימון - נו טוב, נודה על האמת, לא כולנו הקפדנו על מצות. בהמשך הדרך, שרידי החורף זימנו לנו כמה שלוליות שעוד לא הספיקו להתייבש, מימיננו נפרשה שמורת החולה בכל תפארתה.

בעין תינה פגשנו את המוני בני ישראל המטיילים ונזכרנו שאנחנו בחוה''מ פסח. הזמן שלנו קצר והדרך ארוכה, טיול רגלי קטן לאורך הנחל, פגישה עם הפריחה הצהובה של איריס ענף וחזרנו לרכבים להמשך המסע.
בעין ירדה זכינו לפרטיות מפתיעה, והפרענו את מנוחתו של סרטן נחלים גדול מידות. אכלנו שם ארוחת צהרים ואגרנו כוחות לקראת החלק האתגרי יותר של היום.
חצינו את כביש 90 באזור מחניים, צפונית לחצור הגלילית, והתחלנו לעלות לכיוון יער ביריה - דרך שהובילה אותנו לעלייה התלולה בנחל ראש פינה בואכה צפת. כאן נפרדנו  מאיתן, שתיבת ההילוכים בקיה שלו כשלה בעלייה והוא נאלץ לפרוש מהטיול.
לאחר היציאה מהנחל, נסענו מספר דקות בשולי העיר צפת, וירדנו לדרך הבוסתנים היפה בחלקו הצפוני של נחל עכברה.  אחד הצמיגים בפג'רו של יורם התפוצץ והשיירה נעצרה והמתינה להחלפת הגלגל, זמן טוב להתחיל להכיר אחד את השני. קצת קשיים בהחלפת הגלגל אך התגברנו עליהם, והמשכנו בדרכנו  תחת גשר עכברה עליו סלול הכביש שמוביל מאליפלט לצפת, והוא הגשר הגבוה ביותר בארץ. בצידו הדרומי של הגשר נוף שונה, צוקי סלע העכברה המרשימים נגלו לעינינו והחלו להיצבע בצבעי אחר הצהריים.
היום הראשון הסתיים בנסיעת כביש קצרה לחניון הלילה בעין נון הסמוך למושבה מגדל.

היום השני

את הבוקר התחלנו בנחל עמוד, בנקודת התצפית המרהיבה בה חוצה המוביל הארצי את הנחל. לרגל חוה''מ, זכינו שהשער לאתר שבאחזקת מקורות יהיה פתוח למטיילים, ואף קיבלנו הדרכה על המקום ממדריך של רשות שמורות הטבע.
היעד הבא היה קרני חיטין, אליו הגענו דרך העלייה היפה שכמעט ולא מטויילת בנחל  רקת. גלשנו לערוץ נחל ארבל ועשינו דרכנו לאורכו, חצינו את הכביש ליד עילבון וירדנו לבקעת בית נטופה. בעין נטופה עצרנו לתצפית, ראינו את המוביל היבש, שכן החורף המבורך איפשר הפסקה זמנית של השאיבה מהכנרת.
אחרי חיפושים כושלים למקום שאינו עמוס במטיילים לארוחת צהריים, החלטנו לוותר על חניון מסודר, ונסענו לחורשה על פסגת הר אחים, שם זכינו לפרטיות ולרוח נעימה.
את היום השני סיימנו עם נסיעת מים/בוץ אתגרית בנחל ציפורי. בדרכינו לציוויליזציה עברנו בין עמודי מתח גבוה, וראינו את השמש יורדת אט-אט בין העמודים. יצאנו לכביש באזור כפר חסידים ועלינו לכרמל לחניית הלילה.

המסע הבא - חלק שני

מועדי המסע הבא: 25/5/12 עד 27/5/12 חג השבועות   לפרטים מלאים והרשמה - הקליקו כאן

היום השלישי

בבוקר חצינו את עוספייה, ועשינו דרכנו בערוץ היפה של נחל חיק אל בקעת אלון. משם טיפוס אל הר ערקן ושוקף, האזור בו השתוללה השריפה הגדולה בשנה שעברה. יכולנו לראות את העצים השרופים, ולידם נביטה של עצים צעירים. במרחק נגיעה מדליית אל כרמל, נשבר המתלה הקדמי בלנד קרוזר של ערן. לאחר בילוי ממושך מתחת לרכב בניסיון לאלתר משהו שיוכל להביא אותו למוסך, שידכנו אותו למכונאי שהגיע לשטח ותיקן את התקלה.
נפרדנו מערן  והמשכנו דרך יער עופר לפיאנלה שכל ג'יפאי צריך לעשות עליה וי - אתגרי שטח בהר חורשן.
תה אחרון, החלפת מיילים ומס' טלפון, וכל אחד יוצא בדרכו הביתה.
להתראות בחוצה ישראל פרק ב', בחג השבועות.