שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מועדון ג'יפ בהר הנגב - אתגרי מים ועבירות

הטיול שלנו היה אמור להיות אחר לגמרי, אך מזג האוויר זימן לנו הפתעות. במהלך הלילה שלפני הטיול, ירדו כמויות גדולות של גשם ונחלי המדבר החלו לזרום. קרקע חלקה ומעברי מים בכל מקום, הפכו את הטיול לאתגרי ומעניין במיוחד.
לא מפתיע שהיינו המטיילים היחידים בכל האזור.

תמונות: רפי פארן, דנה פלוטקין

image

נפגשנו בתחנת הדלק של עבדת. שמש קייצית ושמיים כחולים הבטיחו יום נעים. קבוצה גדולה של ג'יפים מתכנסת ומתארגנת. בדיקה קצרה העלתה, שאיזור הטיול שלנו מוצף. מכיוון שיש בו לא מעט מעברים קשים, ברור לי שכשהקרקע בוצית, הכל יהיה יותר מאתגר. כולם מפחיתים את לחץ האויר בצמיגים, חוצים את כביש 40 ונכנסים לשטח. נחל רתמים זורם יפה, ואנו עוצרים לראות את השטפון. כמה דקות לתוך השטח ואנו כבר חוצים ערוץ קטן כשהיציאה ממנו חלקה בשיפוע צד קל. שילוב יחס העברה נמוך וכולם עוברים. שתי דקות אחר כך, כבר חוצים נחל זורם.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

העיר עבדת הגיעה לשיא פריחתה בתקופה הביזנטית. העיר הגדולה כללה בית מרחץ, גתות, כנסיות ועוד. לצורך קיום, נדרש לעיר עורף חקלאי גדול ואנו נוסעים לאורכו. טרסות, בורות מים, מאגורות ובתי מלאכה בשטח, אפשרו לתחזק ולקיים את העיר.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

אחרי הפסקת צהרים בשמש חורפית נעימה, וכשחשבנו שהכל מאחורנו, חיכה לנו עוד מכשול בטיפוס לרכס נפחה. משם נפתח נוף יפה סביב. השביל באזור לא תמיד ברור וניתן לאבד אותו בקלות. אנו ממשיכים תוך חציית נחלים ומעבר מכשולים שונים, לכיוון מצפה רמון.

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

השמש מתחילה לשקוע ומסתבר שמעברי המים והקרקע הבוצית והחלקה, גזלו מאיתנו זמן יקר. אמנם לא הספקנו לבקר בכל המקומות בהם רצינו, אך זכינו לטייל בתנאי שטח ומזג אוויר, שאינם מזדמנים כל יום. בלית ברירה אנו מקצרים את המסלול ומגיעים לכביש 40. אנו חוצים את נחל צין, עולים על דרך טובה ומסיימים את הטיול בחיבור לכביש. או כך לפחות חשבתי.

imageimageimageimageimageimageimageimage

מסתבר שכמה מהמשתתפים רוצים להמשיך לטייל, למרות שהחושך כבר מתקרב. אנו נפרדים משאר הקבוצה ויוצאים לכיון מאגורות נחש צמא. בשל החושך, החלק הזה של הטיול כבר יותר קשה לניווט ולהתמודדות עם מעברי המים. כל טעות עלולה לעכב אותנו שעות ארוכות. לשמחתי, הכל עובר כמתוכנן, אנו מבקרים במנהרות וחוזרים לכביש ללא תקלה.

image

תודה לכל מי שהשתתף בטיול. יכולת נהיגה טובה, תושיה ועבודת צוות, הם שהביאו את הטיול לסופו המוצלח. התנאים לא היו אידיאלים אבל אתם, יחד עם רכבי שטח מצויינים עמדתם במשימה בכבוד. תודה רבה לפיני ולחברת מכשירי תנועה יבואנית מותג ''ג'יפ'' לארץ, על ההשקעה וההקפדה לחבר את לקוחותיה לטיולי שטח רכובים. היה מהנה ומיוחד. להתראות בטיולים הבאים

הטיול הבא של מועדון ג'יפ: טיול מועדון ג'יפ - נפלאות מדבר יהודה – המרסבא – יום שלישי, 23/12/14 חג החנוכה ואחריו: מועדון ג'יפ אל הסרטבה - עבירות קשה - שבת, 27/12/14

תגובות

8 תגובות

1

Ogash Ofer

16 בדצמבר 2014 ב 18:32

ואוו - איזה זרימות!

2

אורח/ת

17 בדצמבר 2014 ב 11:25

טיול מעניין

אין ספק שהיה לכם טיול מעניין רווי התרגשות. התמונות מדברות בעד עצמן.
ברור מהתמונות שהמדריך עבד קשה.
להתמודד עם נחלים זורמים בעוצמה כזאת , זה לא פשוט.
שאפו לאוהד ולחברי הקבוצה על אומץ ונחישות...

3

אורח/ת

17 בדצמבר 2014 ב 12:38

טיול. מקסים

טיול. מקסים. עם. איזה. זרימות. תמונות. משגעות. את. הנוף. תודה. לאתר. השטח

4

אורח/ת

18 בדצמבר 2014 ב 14:23

אין כמו המדריך אוהד

היה טיול מרתק עם הרבה מים ובוץ ומי שעשה את הטיול לכה מיוחד זה אוהד שידע ותימרן וחילץ ודאג שהכל יזרום וגם בסוף הטיול לקראת חשכה הסכים לקחת כל מי שרצה למקום מענין ומיוחד "נחש צמא" וסיימנו הטיול מאוחרבחשכה במצפה רמון . אנו מאד מעריכים ומודים לאוהד מכל הלב.
עפרה וגדעון

5

leornevo

18 בדצמבר 2014 ב 20:30

שאלה על התמונות

אני רק שאלה - איך זה שרק הגיפים המשופרים-רוביקונים צולמו במצבי שקיעת גלגל בחריצים ולא וגיפים SUV "העירוניים" =- האם זה בגלל שהם ניסו לאתגר יותר את הרכבים ?? או זה רק "במיקרה" מה שהצלמים צילמו ,,,??

6

Ogash Ofer

18 בדצמבר 2014 ב 21:21

שאלה על התמונות

leornevo כתב/ה:
"אני רק שאלה - איך זה שרק הגיפים המשופרים-רוביקונים צולמו במצבי שקיעת גלגל בחריצים ולא וגיפים SUV העירוניים =- האם זה בגלל שהם ניסו לאתגר יותר את הרכבים ?? או זה רק במיקרה מה שהצלמים צילמו ,,,?? "
התשובה פשוטה - הרכבים ''הגיבורים'' נשלחו לעבר האתגרים. ובו בזמן שאר הרכבים ביצעו מעקפים...

7

אורח/ת

19 בדצמבר 2014 ב 01:14

שאלה על התמונות

למען האמת, רק במעבר מים אחד התפצלה השיירה לשניים, כיוון שהוא היה עמוק או לפחות גבולי, לרכבים הנמוכים יותר.
בשאר המסלול, נסעו כל הג'יפים בשיירה באותו נתיב בדיוק.
על מנת לשמור על קצב ההתקדמות, עברו הרנגלים והרוביקונים לסוף השיירה. הג'יפים הראשונים נסעו כשמצב הדרך עוד סביר, אולם ככל שעברו יותר כלי רכב, הלך מצב הדרך והתדרדר. במצב הגרוע של הדרך, באה לידי ביטוי היכולת הנהדרת של הרנגלרים והרוביקונים, אבל נראה לי שהנהגים שלהם יותר השתעשעו מאשר התקשו. מכאן ההבדלים בתמונות.

8

אורח/ת

24 במאי 2015 ב 21:41

נהננו במידה רבה

הייתי משמר הכל ובמיוחד את המדריך........
הטיול מאורגן ומנוהל מצוין.