אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

מרוץ שני בליגת אופנועי אנדורו 2015

ביום שבת, 28-03-2015, התייצבו 65 רוכבים בכפר כמא וזינקו למרוץ היירסקרמבל שהיווה את הסבב השני בליגת האנדורו 2015.

המרוץ השני בליגת אנדורו 2015

המרוץ השני בליגת אנדורו 2015 התקיים בכפר כמא הממוקם דקות נסיעה ספורות מכפר תבור. במקום מתגוררים רוכבי שטח רבים והם נרתמו בשמחה לטובת הקמת מסלול אנדורו, שחלקו עבר דרך מסלול המוטוקרוס המוכר בעיקר לרוכבי הצפון.

בהתאחדות הפיקו לקחים מהסבב הראשון, החליפו את המפיק ואת מערכת מדידת הזמנים. את ההפקה הפקידו בידי 'קרוס קאנטרי' המוכרת בעיקר ממרוצי הראלי ואילו מערכת מדידת הזמנים חזרה לידיו של רז היימן  ולאתר 'תנועה'.

המסלול הפעם היה ארוך משמעותית ממסלול המרוץ הקודם ולרוכבי הקטגוריות המקצועיות נדרשו מעל 9 דקות להשלים הקפה.

בחלקו הראשון של המסלול פוזרו אלמנטים רבים שהזכירו במעט מכשולי אנדורוקרוס ומאחר והשטח המבחר לחלק זה נבנה בסמוך לפיטס ולשטח ההתכנסות הוא היווה חגיגה של ממש לקהל.

בחלק בשני יצאו הרוכבים וטיפסו על צלע ההר הסמוך, שם פוצל המסלול- הקטגוריות העממיות, המתחילים והסניורים המשיכו במורד צלע ההר ומשם חזרו ואילו הקטגוריות המקצועיות נשלחו לקטע טכני נוסף שהכיל מעבר מים שהיווה פאקטור משמעותי בתוצאות המירוץ.

בועד עמותת האנדורו החליטו כבר לפני הסבב הקודם לנייד רוכבים בין הקטגוריות ולא לאפשר לרוכבים שמסיימים בקביעות על הפדיום להמשיך ולהתחרות במקטגוריות העממיות והמתחילים וכך יכולנו לראות את צחי בן גיגי מתחדש ברקע אדום ומצטרף לקטגוריה E2 ואת עמית 'תיתוש' הראל ב C2 לאחר מרוץ אחד בלבד בשורות המתחילים.

מקצועית E1

שישה רוכבים מוזנקים לשעתיים. בסיומן נמצא את נמרוד חמו מסיים ראשון. חמו הוא היחיד בקטגוריה שמצליח לדחוס 14 הקפות בזמן הנתון והוא גם המנצח הכללי של הסבב, בפעם השניה ברציפות.

סער יעקב המצויין מסיים שני, דקה ו-23 שניות לפני בר נוב, שנראה מתחיל להתחבר לאופנוע החדש. ירון יעקובוביץ' מזנק מצויין ושומר על מקומו בחוד, עד שהוא מפספס מרשל מנקב, מאבד זמן יקר והוא חמישי אחרי טל אייזנבד.

מקצועית E2

יונתן לוי חוזר להתחרות לאחר שנעדר מהסבב הראשון, צחי בן גיגי, כאמור מצטרף לשורות הקטגוריה ואנו מוצאים חמישה רוכבים עם רקע אדום מתייצבים בשורת הזנקת הקטגוריות המקצועיות.

זיו כרמי מזנק מצויין ומגיע ראשון לפניה, כשיונתן לוי מאחוריו. דרור כהן ונתנאל זיו מתמקמים אחריהם ובינהם רוכבי הקטגוריות האחרות. צחי בן גיגי סוגר עם זינוק לא מוצלח.

כרמי שומר על ההובלה במשך למעלה מחצי הקפה, אבל כניסה לא מוצלחת לנחל, האופנוע כבה והוא נאלץ לראות את כל הרוכבים חולפים על פניו. כרמי, שרוכב פצוע לאחר נפילה באימון האחרון לפני המירוץ, לא מוותר, מניע את האופנוע ויוצא למסע עקיפות בסיומו יתייצב שני על הפודיום. יונתן לוי, שעקף את כרמי בנחל שמר על ההובלה מרגע זה ועד הסיום, כשהוא היחיד בקטגוריה שמסיים עם 14 הקפות. על המקום השלישי מתחרים נתנאל זיו ודרור כהן. באחת ההקפות מפספס כהן את השלט המסמן על פיצול המסלול בין הקטגוריות המקצועיות והעממיות ומשאיר את המדרגה השלישית של הפודיום לזיו. בן גיגי פורש אחרי נפילה בהקפה השניה.

מקצועית E3

שני רוכבים בלבד מתחרים על המדרגה הגבוהה של הפודיום, אבל כשמדובר בתומר שמש וגיל קינן אנחנו יודעים שיהיה מעניין. קינן מזנק טוב יותר ושומר על ההובלה במשך 3/4 מרוץ. שמש עוקף והקהל זוכה לראות מאבק צמוד בין השניים, עד ששמש פותח מבערים ומצליח להתרחק.

סניורים

זהר גלילי חוזר להתחרות לאחר העדרות ממושכת, אבל מאחר ואיציק קלנר ושגיא שוורץ לא מגיעים הפעם, קטגוריית הסניורים מונה שבעה רוכבים.

אמיר קינן ורונן כהן הם היחידים שמצליחים לדחוס 11 הקפות במשך שעה וחצי, ו- 28 שניות מפרידות בינהם בסיום. יוסי גוטמן סוגר את הפודיום עם הקפה אחת פחות, לאחר מאבק עם עמית גול וברק דודאי.

עממית

עממית C1 

11 מתחרים על קו הזינוק, בינהם גל מלאכי המוכר לנו ממרוצי המוטוקרוס ומגיע לראות על מה כולם מדברים. שני הרוכבים המהירים על המסלול הם יואב שפירא ויפתח פרנקו והם מסיימים על הפודיום כשהם היחידים בקטגוריה עם 11 הקפות. שפירא מצליח לסיים אותן בפער של כמעט 4 דקות מפרנקו וכמו במרוץ הקודם מטפס שפירא על המדרגה הגבוהה של הפודיום. פרנקו, כאמור במקום השני ונמרוד רוימי סוגר את הפודיום עם 10 הקפות.

 עממית C2

12 מתחרים בקטגוריה והם מוזנקים לשעה וחצי של הקפות. בסיום נמצא את אלון איסטון במקום הראשון. עמרי מסיקה מסיים 5 שניות אחריו ושניהם, יחד עם יואב שפירא מקט' C1 הם השלישיה העממית המהירה על המסלול. עמית שטרן חוזר להתחרות וחוזר הביתה כשהוא במקום השלישי.

רפאל קבסא, אחד הפייבוריטים של הקטגוריה נופל בהקפה הראשונה ונאלץ לפרוש.
עממית C3
הקטגוריה הקטנה מבין הקטגוריות העממיות ובה חמישה רוכבים בלבד. קובי צדף, חיים פרנסי ואריק פופוביץ היחידים שמצליחים לסיים 10 הקפות בשעה וחצי והם שלישיית הפודיום. 

מתחילים

שבעה רוכבים בקטגוריה המוזנקת לשעה של מרוץ. בינהם ניתן למצוא פנים חדשות כמו דודי גולן. בנוסף מתחרים בקטגוריה אוהד רביד ודניאל ליזרוביץ - את שניהם נוכל לראות בעוד שלושה חודשים במרוץ הרומניאקס (קישור לידיעת הפתיחה לרומאניקס 2015).

אבל מי שחזר עם גביעים הפעם הם אלון גרינברג, דורון ברבי ואייל אהרון ידיד, כאשר כל אחד מהם משלים 6 הקפות בטרם נסגר שעון הזמן.

ג'וניורס

סופר ג'וניורס (8-11)

שלושה רוכבים בקטגוריה והם מוזנקים ל 45 דקות. רז עידן מסיים ראשון עם 11 הקפות כשהוא בפער של 53 שניות מאריאל קסורלה. אור זרקו מסיים שלישי עם 10 הקפות.

ג'וניורס (11-15)

שבעה רוכבים על קו הזינוק, בהם ניתן לראות את האחים סוף וצוק סלע, את נועם דדון, מנצח המירוץ הקודם, את גיל זרקו, אח של אור מהסופר ג'וניורים, איתי דב שלא מפספס אף הזדמנות להתחרות, רן יוחאי- נציגת הבנות היחידה במרוץ ואמיר אילון במרוץ הראשון בחייו.

הקרב הרציני בקטגוריה ניטש בין נועם דדון לסוף סלע. פעמיים הם מחליפים מיקומים ובסוף זהו סלע המקדים את דדון ב 13.5 שניות. צוק סלע מסיים שלישי ומראה שהפודיום מהמרוץ הראשון אינו מקרי. 

תוצאות וספונסרים:

E1

1. נמרוד חמו (8), KTM EXC250F, בחסות: דלב מוטוספורט- KTM, אוקלי, שורש.

2. סער יעקב (84), KTM EXC250F, בחסות: דלב מוטוספורט- KTM, מובילי מעונה, דור סוכנויות אוופנועים.

3. בר נוב (94), HUSQVARNA FE250, בחסות: עופר אבניר- HUSQVARNA, אבזריון, מזור הנדסה.

 E2

1. יונתן לוי (22), YAMAHA WR450F, בחסות: מטרו מוטו- ימהה, ארנב אנרגיה, MX2TECH.

2. זיו כרמי (5), KTM EXC350F, בחסות: דלב מוטוספורט- KTM, מישלין, אופנועית, מוסך מוטוריקה, סדנת האלופים- CHAMP FACTORY IL, קונטור.

3. נתנאל זיו (10), KTM EXC350F, בחסות: דלב מוטוספורט- KTM, אופרוד צפון, דנלופ.

 E3

1. תומר שמש (25), KTM EXC500, בחסות: דלב מוטוספורט- KTM, מישלין, אופנועית, מוסך מוטוריקה, סדנת האלופים- CHAMP FACTORY IL, קונטור.

2. גיל קינן (33), KTM EXC300, בחסות: אופרוד צפון, UPS, ארנב אנרגיה, דלב מוטוספורט- KTM.

 סניורים:

1. אמיר קינן (247), GAS GAS 300, בחסות: מעוז החשמל, נטע ארז.

2. רונן כהן (28), SHERCO 300 4T, בחסות: שרקו ישראל, מוסך מוטוריקה, DIRT-X.

3. יוסי גוטמן (700), KTM EXC500, בחסות: דלב מוטוספורט- KTM, אופרוד צפון.

C1

1. יואב שפירא (767), GAS GAS 250 4T, בחסות: מוטוטראק- GAS GAS, השביל הירוק.

2. יפתח פרנקו (111), KTM EXC125, בחסות: מלכי רייסינג.

3. נמרוד רוימי (43), KTM EXC125, בחסות: רוכבים עם פוטנציאל.

C2

1. אלון איסטון (27), KTM EXC350F

2. עמרי מסיקה (76), KTM EXC350F, בחסות: דלב מוטוספורט- KTM, מלכי רייסינג, מאיר מסיקה.

3. עמית שטרן (79), KTM EXC350F, בחסות: רוכבי העמק.

 C3

1. קובי צדף (17), GAS GAS 300 2T, בחסות: מוטוטראק- GAS GAS, קונטאל אוטומציה ובקרה.

2. חיים פרנסי (301), KTM EXC300, בחסות: מוסך רמזור.

3. אריק פופוביץ (19), HUSQVARNA TE300, בחסות: FUCHS SUP.

מתחילים

1. אלון גרינברג (811), HUSQVARNA TE250, בחסות: כסלו תחבורה, צמיגי קונטיננטל.

2. דורון ברבי (77), GAS GAS, בחסות: מוטוטראק- GAS GAS.

3. אייל אהרון ידיד (16), KTM EXC200, בחסות: מוטוליין, אופנועית.

קישורים לאלבומי התמונות בפייסבוק של אתר השטח:

אנדורו כפר קמא - חלק 1 אנדורו כפר קמא - חלק 2

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

04 באפריל 2015 ב 20:33

אירוע שטח מהנה.

אירוע שטח מהנה ביותר!
1. חניה בשפע לקהל .
2. מסלול האופנועים כולו ניתן לצפייה לקהל בכל שלב ושלב ומכל מקום .
3. סדר , אבטחה, עזרה ראשונה .
4. מזג אוויר מעולה . כל הכבוד למארגנים !! ירון נאור