אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

כושר קרב E - מרוץ מס' 4 בליגת אופנועי האנדורו 2014

המירוץ הרביעי בליגת אופנועי האנדורו לשנת 2014 התקיים בשבת 22.3.14 בשטח הטרשי שבאלפי מנשה.
80 רוכבים זינקו למירוץ, קהל רב הגיע לצפות והקרב העיקרי חצה קטגוריות!

המרוץ נדחה בשבוע

בנובמבר 2013 נבחר ועד חדש לעמותת האנדורו. השינוי הורגש כמעט מיידית ואתמול הוא היה ברור מתמיד - מרוץ היירסקרמבל במרכז הארץ אליו נרשמו 85 רוכבים מתוכם 80 התייצבו על קו הזינוק. המרוץ נקבע לשבת שעברה ותוכנן כהפנינג גדול עם אטרקציות לקהל ברוח חג הפורים. מזג האויר החורפי בסופ''ש הקודם לא אפשר להוציא את האירוע לפועל בשל הבנה שהקהל הוא חלק בלתי נפרד מהמרוץ! ולכן הוחלט לדחות אותו בשבוע.

מיקום על קו הזינוק

סדר בחירת מיקום על קו הזנוק נקבע לפי דירוג הליגה וההזנקות פוצלו לפי קטגוריות - מקצועית, עממית, סניורים ומתחילים. 10 רוכבי קטגוריות הילדים זינקו בחלוף שעתים וחצי, לאחר שכל הרוכבים בקטגוריות הבוגרים סיימו את המרוץ.

סרטון הסיכום של KRUVI

קטגוריית מתחילים

23 רוכבים בקטגוריה הגדולה ביותר. כמה גדולה? רק לשם השוואה - בשלוש הקטגוריות המקצועיות ביחד התחרו 16 רוכבים.

באופן לא מפתיע רוכבי קבוצת זולו הגיעו בהמוניהם - מי במתחרים ומי בקהל - הן כדי להיות חלק מהספורט המוטורי שהם כ''כ אוהבים והן כדי לפרגן לאילן עזרא - יו''ר העמותה וחבר הקבוצה על העבודה המדהימה שעשה מאז כניסתו לתפקיד.

מוש כהן לקח את הפרגון אל המדרגה הגבוהה של הפודיום עם זמנים שהיו ממקמים אותו גבוה גם בקטגוריה העממית. המהירים בקטגוריה הספיקו להשלים 5 הקפות בשעה שהוקצבה לקטגוריה ושניים מהם מתייצבים משני צדדיו של כהן דניאל ליטווק ועדן לוי.

עממית קטנה C1

14 רוכבים זינקו לשעה וחצי של מרוץ. ירון יעקובוביץ’, עמרי מסיקה ורונן מדיאל מחליפים בניהם מיקומים לאורך שעה וחצי כשכל אחד מהם מוביל את הקטגוריה בשלב מסויים.

יעקובוביץ’ השכיל לודא שאחד מהשלבים בהם הוא מוביל, יהיה ההקפה האחרונה. אחריו מדיאל ומסיקה. אמיר כספי מסיים רביעי לאחר שהוא מצליח לעקוף את דן וייס ששמר על מקום קבוע בחמישייה המובילה לאורך 7 הקפות ואף התברג בשלישיית החוד באחת ההקפות.

עממית בינונית C2

תשעה מתחרים רשומים, אבל על קו הזינוק מתייצבים שמונה בלבד לאחר ששחר עמרמי הוזעק לתפקיד מנהלי שאילץ אותו לוותר על השתתפותו.

יאיר אורן תופס את ההובלה ולא שומט אותה עד הסיום. רפאל קבסא מזנק מצויין, אבל עורך מפגש בין הרדיאטור שלו לבין אחד הסלעים. הסלע מנצח וקבסא פורש. מעיין סבי נפרד באופן לא רצוני ממצלמת הקסדה היקרה שלו שמתנתקת מהקסדה באמצע המרוץ ונוחתת במרכז המסלול, הוא נפרד גם מחבורת החוד כשהוא מאבד זמן יקר עד שהוא מוצא אותה בטרם תירמס ע''י המתחרים.

טל אייזנבנד כבר ויתר על השתתפותו במרוץ לאחר שקבע משמרות בעבודה לפי התאריך המקורי של המרוץ, אבל מצליח להתארגן על מחליף ומסיים שני כשאחריו צחי בן גיגי המצויין.

עממית פתוחה C3

ארבעה רוכבים בקטגוריה.

קובי צדף פורש במהלך ההקפה השניה ומשאיר את הבמה והפודיום לשלושת הרוכבים הנותרים, אשר נשארים במיקומם בקטגוריה לאורך כל המרוץ - ראשון  שגיא שוורץ, שני עדי לוי ושלישי אייל 'ברל'ה' בן יוסף.

סניורים

שישה רוכבים מזנקים לדרך.

איציק קלנר מוביל לאורך כל המרוץ, כשנדב לוגסי צמוד אליו. כמה צמוד? הם מסיימים לאחר שעה וחצי ו-9 הפקות בהפרש של פחות משניה. על המקום השלישי נלחמים יוסי גוטמן ועמית גול. לבסוף זהו גול שמצליח להתייצב על הפודיום.

מקצועית קטנה E1

שבעה רוכבים מתמקמים על קו הזינוק, מתערבבים עם שתי הקטגוריות המקצועיות הנוספות.

תומר שפירא, כבר לא מסתפק בנצחון הקטגוריה ואחרי שהיה המהיר ביותר במרוץ הבקעה, גם הפעם הוא הולך על כל הקופה. הוא מתמקם שני אחרי יונתן לוי מקטגוריה E2 ובמשך 9 הקפות הוא נע במרחק של 5 עד 34 שניות ממנו. במהלך ההקפה העשירית הוא מצליח לייצר עקיפה ולשמור על ההובלה עד הסיום.

בקטגוריה זו שפירא היחיד לסיים 14 הקפות. את המקום השני בקטגוריה תופס רון שטפל ובמקום השלישי 'כסאות מוזיקליים' בין גיל קינן, סער יעקב, רן אזולאי ואוריה כרמלי. מתן ניר מגיע רביעי בהקפה הראשונה ובשניה הוא כבר שני, במהלך ההקפה השלישית הוא מתפנצ'ר ומחליט לפרוש.

שטפל וקינן ביום טוב שמסתיים מוקדם מידי - שניהם מצויינים, שניהם מהירים, אבל שניהם לא מסיימים את המרוץ. קינן מאבד בלמים במהלך ההקפה התשיעית ופורש ושטפל פורש בהקפה ה-12, 6 דקות לפני תום השעתיים הקצובות לקטגוריות המקצועיות, לאחר שגלגל השיניים שלו מתעקם במהלך נפילה והוא נתקע בשטח.

בסיום ניצבים ליד שפירא סער יעקב ואוריה כרמלי.

מקצועית בינונית E2

שישה רוכבים רשומים.

זיו כרמי פצוע והקטגוריה נשארת עם חמישה רוכבים בלבד. אסי זעמן חוזר לעניינים וחיים אוחנה מגיע עם שרקו דו''פ שהוא לא מכיר עדיין ומתרגל אליו במהלך המרוץ.

כאמור- זהו לוי שתופס את ההובלה החל מההקפה הראשונה ועד לסיום. אחריו דולק נמרוד חמו כשהוא שני בקטגוריה החל מההקפה השניה ושלישי בכללי. דרור כהן סוגר את שלישיית הפודיום. כהן ושני קודמיו להגיע אל קו הסיום הם היחידים בקטגוריה שסוגרים 14 הקפות.

מקצועית פתוחה E3

רק שלושה רוכבים בקטגוריה. אל תומר שמש ובר נוב מצטרף שי עבדי. שמש פותח חזק, רוכב חזק ומסיים ראשון בקטגוריה, היחיד לסגור 14 הקפות. שני בר נוב עם 13 הקפות ושי עבדי סוגר את הפודיום עם 12 הקפות.

סופר ג'וניורים J1

סוף סלע הפייבוריט, שובר את היד טרם המירוץ ולמרות שהוא נלחם שיתנו לו להשתתף במרוץ כדי לצבור ניקוד חשוב לאליפות, הוא נשאר מאוכזב מחוץ למסלול לאחר שהשתתפותו לא אושרה.

שישה מתחרים מחממים מנועים על קו הזינוק - גיל זרקו, יובל רייזמן-פינק, אריאל קסורלה, רז עידן, יונתן בוארון ונציגת המין הנשי היחידה במרוץ כולו - רן יוחאי הנהדרת.

זרקו ורייזמן-פינק נלחמים בניהם על המקום הראשון והם היחידים להשלים 16 הקפות בחצי השעה שהוקצבה להם.

רייזמן-פינק משתלט על המקום הראשון ושומר עליו, עד שהוא טועה לחשוב שהוא סיים את המרוץ, לא עובר את חיישן מדידת הזמנים ומאבד זמן יקר במהלכו הוא נעקף ע''י גיל זרקו.

רז עידן ואריאל קסורלה נלחמים על המקום השלישי. עידן מוביל, אבל קסורלה מצליח לצמצם. שניהם מסיימים עם 14 הקפות, כשעידן מצליח להקדים. יונתן בוארון בהופעת בכורה מרשימה ורן יוחאי מפגינה שיפור ממרוץ למרוץ ומסיימת שישית.

ג'וניורים J2

ארבעה רוכבים מוזנקים ל-45 דקות של סלעים, אבנים, דרופים ומדרגות סלע.

בולטים בחסרונם עילאי בן אהרן שסיים רביעי במרוץ הבקעה וצוק סלע שסיים את אותו המרוץ על הפודיום. נועם דדון פותח מצויין ומוביל את שתי ההקפות הראשונות עד שהוא פורש בעקבות פנצ'ר.

גב סלע ממוקד מטרה מכיר ואוהב את המקום הראשון לא מתכוון לותר עליו. למרות שהוא מוביל בבטחה הוא לא מוריד קצב ומסיים הקפה ו- 4 דקות וחצי לפני טל בירנבוים שרוכב עם פנצ'ר במשך שתי הקפות ונלחם בשיניים לשמור על מיקומו כשעמית הראל יושב לו על הזנב ומסיים במרחק של שניה ממנו.

מרוץ מס' 4 מסתיים וועד העמותה מחייך בהקלה וכבר פותח הרשמה למרוץ מס' 5. שאפו!

*** קישור לתוצאות רשמיות באתר מדדית הזמנים

 

*** קישור לאתר עמותת אופנועי האנדורו

 

*** קישור להרשמה למרוץ מס' 5 בליגת האנדורו לשנת 2014

 

תוצאות פודיום

סופר ג'וניור J1

1. גיל זרקו –  רועי שלומי הדרכות רכיבה, קרוס-קאנטרי

2. יובל רייזמן-פינק -  רועי שלומי הדרכות רכיבה, אבנוע

3. רז עידן – טל נטפים ברמה בע''מ

 

ג'וניור J2

1. גב סלע – סדנת האלופים, סולראדג'

2. טל בירנבאום – מוטוליין (אושר בושארי), עומר שחל MX2-TECH

3. עמית הראל - סדנת האלופים

 

E1

1. תומר שפירא – מוטוטראק

2. סער יעקב – מוטוטראק, מובילי מעונה, דור סוכנויות אופנועים, מטרו-מוטור צפון

3. רן אזולאי

E2

1. יונתן לוי – מטרו-מוטור, ארנב אנרגיה, בלייזר, קאנין קאוויאר, מ.מ.ס.י, אוטוויק, התאחדות הכידונאים

2. נמרוד חמו – ד.ל.ב מוטוספורט, אופרוד צפון, איי-דרייב, דנלופ

3. דרור כהן – ד.ל.ב מוטוספורט, מובילי מעונה, קיק סטרט נהריה, מישלין

 

E3

1. תומר שמש – ד.ל.ב מוטוספורט, מוסך מוטוריקה, מצלמות קונטור, CHAMP FACTORY IL , מישלין, אופנועית

2. בר נוב – מוטוטראק, פוקס-הד, מזור הנדסה, קורטק

3. שי עבדי – הנאה בתנועה, אקסטרים לייף-סטייל

 

C1

1. ירון יעקובוביץ' – ד.ל.ב מוטוספורט, מוסך הפודיום – מכונאות מרוצים

2. רונן מדיאל – מוסך בן יהודה, מישלין, אופרוד

3. עמרי מסיקה – מלכי רייסינג

 

C2

1. יאיר אורן – יאיר תעשיות

2. טל אייזנבנד – ליגל, עומר שחל  MX-2 TECH, מוטוליין עפולה

3. צחי בן גיגי – מוטוטראק, מוסך מטרו צפון, דור סוכנות אופנועים, מובילי מעונה

 

C3

1. שגיא שוורץ

2. עדי לוי – יקב בזלת הגולן, מוטוטראק

3. אייל בן יוסף – ד.ל.ב מוטוספורט, ברל'ה הפקות
 

סניורים

1. איציק קלנר – מוטוריקה, סלאלום, RPM, DIRT-X

2. נדב לוגסי – ד.ל.ב מוטוספורט, דנלופ, אופרוד

3. עמית גול

 

מתחילים

1. מוש כהן

2. דניאל ליטווק

3. עדן לוי – מוסך מטרו צפון, קיק סטרט

לתמונות נוספות עברו לדף 2 >>>

קישורים לסיקור המירוצים הקודמים בליגת האנדורו לשנת 2014

לכתבת הסיכום של מרוץ האנדורו מספר 1 לעונת 2014 

 לכתבת הסיכום של מרוץ האנדורו מספר 2 לעונת 2014  לכתבת הסיכום של מרוץ האנדורו מספר 3 לעונת 2014

תגובות

2 תגובות

1

Ogash Ofer

24 במרץ 2014 ב 00:04

תמונות מקסימות - אחת אחת!

ואחלה סיקור של המירוץ.

2

Ogash Ofer

30 במרץ 2014 ב 14:03

הוספתי את הסרטון של כרובי לכתבה של תמר