אופנועים / טרקטורונים > יומני מסע

חוויה ירדנית - מסע אופנועי שטח לממלכה ההאשמית

טיול אופנועים עמוק בתוך השטח הירדני הוא חוויה ייחודית, גם לחבורה למודת מסעות. אבישי זיו טייל בירדן עם חבריו למסעות אופנועים חובקי עולם וחזר עם חיוך.
כתב: אבישי זיו

סיפורנו מתחיל בערב פסטורלי אחד בחודש יוני 2006 , אי-שם בהרי הקצ'קר שבצפון-מזרח טורקיה, סופו של עוד יום רכיבה מהנה בהרים ולפנינו דיון חשוב - לאן הטיול הבא? בתוך מגוון הצעות שונות הוחלט לבדוק את נושא ירדן והעניין הועבר (כרגיל) לביצוע בידיו המיומנות של רחמן. כעבור מספר שבועות מגיע ה- E-mail מרחמן המודיע שהכל סגור ויוצאים לירדן לשלושה ימים בנובמבר, כאשר הטיול מובל ומודרך על- ידי עופר אוגש מאתר השטח הישראלי.

איך הזמן רץ כשנהנים

כמה חודשים עברו והנה אנחנו קושרים את האופנועים על העגלות והי דרומה לאילת. את הלילה אנו מבלים בבית- ההארחה של קיבוץ אילות, לאחר ארוחת ערב טובה ב''מפלט האחרון''. בבוקר אנו קמים מוקדם כדי להגיע למעבר גבול ''ערבה'', על-מנת לחצות את הגבול כמה שיותר מהר, כדי שנספיק עוד ''לתת בגז'' כמה שיותר, הרי זאת המטרה. מעבר הגבול אורך כשלוש שעות ובסופו אנו פוגשים את רכב הליווי שלנו ואת השוטר הירדני הצמוד אליו (למען ביטחוננו). כל הציוד הכבד מועמס על הרכב ואנו נשארים כשעלינו רק ציוד הרכיבה, כאן נגמרות המנהלות ומתחיל ה''פאן''.

איך הזמן רץ כשנהנים

בכניסה לדיונות אנו עוצרים בשיאה של אחת הדיונות הגדולות, על מנת להוציא אוויר מהצמיגים ושם אנו פוגשים קבוצת ג'יפים ישראלים, שמובלת גם כן על ידי מדריך מאתר השטח הישראלי. אנו פוצחים ברכיבת שבילים/דיונות מהירה, בשטח הידוע בשמו ''חרז'ה'' – לכוון ''ארץ הקשתות'', הדרך עוברת בנופים מדהימים של ימות מלח יבשות ושטוחות שמאפשרות רכיבה מהירה מאד ונינוחה, דיונות ארוכות ו''דחוסות'' יחסית המאפשרות גם הן רכיבה חלקה ומהירה. לקראת סוף יום הרכיבה אנו מגיעים לדיונה ''הגדולה'' שמגמדת במאוד את ''הדיונה הגדולה'' שאנו מכירים מאזור אשדוד. אנו משתעשעים מעט בדיונה זו ומשם חותכים לארוחת ערב ומנוחת לילה במאהל בדואי.

בוקר ירדני

את יום הרכיבה השני אנו פותחים בתדלוק ''משעשע'' בתחנת דלק מאולתרת באחד הכפרים הקטנים שנקרא ''דייסה''. הנוף מתחלף כאשר אנו חוצים שוב אזור של דיונות ונכנסים לאזור שונה מהותית. אנו מתחילים בטיפוס אתגרי (וקשה לעיתים) בשטח סלעי לרמת המדבר המזרחית, ממשיכים ברכיבה טכנית עד לדרך המדבר המובילה למכה שבערב- הסעודית, בקטע זה אנו מתקרבים לגבולה המזרחי של ירדן. כאן אנו פוגשים את ארוחת הצהרים שלנו שהוכנה ע''י הבדואים. משם אנו רוכבים חזרה מערבה בשבילי טרשים מהירים ומעט כביש עד לפטרה. בפטרה אנו אוכלים ולנים במלון קטן ונחמד.

בוקר ירדני

את היום השלישי והאחרון אנו פותחים בסיור רגלי של כשעתיים בפטרה עם מדריך בדואי מקומי. אחרי יומיים אינטנסיביים על האופנוע, נעים ללכת קצת ברגל. לאחר התארגנות קצרה אנו רוכבים על ''דרך הבשמים'' במורד לכוון הערבה הירדנית. בהגיענו לערבה אנו משתעשעים בדיונות ה''סכין'' המצויות שם בשפע, ולאחר ארוחת הצהרים אנו לוקחים כוון דרום לאורך הערבה, כאשר הרכיבה היא על כביש הערבה הירדני עם פלישות מדי פעם לדיונות שלצד הכביש. כאן אנו סופגים את הפנצ'ר הראשון והיחידי בכל הטיול (14 אופנועים,3 ימים – ורק פנצ'ר אחד ?). מגיעים למעבר הגבול ''ערבה'', שהפעם לוקח לעבור אותו רק שעה, מעמיסים את האופנועים על העגלות ולוקחים כוון צפונה הביתה.

ולאן בפעם הבאה?

לסיכום: במשך שלושה ימים רכבנו כ-500 ק''מ בשטח בנופים מדהימים, השטח היה מגוון מאד וכלל הרבה דיונות שאותם אני מחבב. קיבלנו הובלה וארגון מצוינים מעופר אוגש, ובקיצור- אושר גדול!


גלריית התמונות השלמה מהמסע

ולאן בפעם הבאה?

תגובות

0 תגובות