שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

רומניאקס 2015 - הסיכום של תמר

תמר נתנוב מסכמת בדרכה, המיוחדת, את מירוץ האופנועים הארד אנדורו מהקשים והמפורסמים בעולם אליו יצאה השנה נבחרת של 10 רוכבים מישראל וחזרה עם הישגים מכובדים.

אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים... אני אומרת שזה עובד גם הפוך...

הזינוק לפרולוג של מרוץ הרומניאקס 2015 התקיים ביום 14.07.2015, אבל בשביל המשלחת הישראלית, מרוץ האופנועים מסוג הארד-אנדורו התחיל כבר לפני יותר מחצי שנה... שלושה ימים לפני הזינוק נפגשו בנתב''ג עשרה רוכבים, מגובים במכונאי ובשני צלמים ולאחר כשעתיים עלו על הטיסה לעיר סיביו שברומניה ושם חיכתה להם חוויה בלתי נשכחת.

רוכבי אופנועי האנדורו הישראלים גילו כבר מזמן את נפלאות הרכיבה ברומניה. במשך כל השנה אפשר לראות קבוצות של 4 עד 10 רוכבים יוצאים לרכוב בתוואי שטח שאינו דומה לשום דבר שאנו מכירים בהארץ. ברומניה מספר בתי עסק שתחום העיסוק העיקרי שלהם הוא הפקה והדרכה של רכיבות שטח מגוונות בהרים שסביב סיביו. רובם מציעים אופנועים חדשים מסוגים שונים וחבילות רכיבה שבין שלושה לשבעה ימים. החבילות האלו מתומחרות במחיר נוח ומשתלם, באופן יחסי, דבר היוצר כאמור שטף רוכבים היוצאים לרומניה.

הסיפור של קבוצת הרומניאקס שונה. היעד אותו היעד, האופנועים זהים, אופי הרכיבה דומה, אבל עשרת חברי המשלחת הישראלית לקחו את העניין קצת אחרת. במקום לצאת לטיול ''בעקבות מסלולי הרומניאקס'' הם פשוט נרשמו למרוץ עצמו! כשכל אחד מעשרת הרוכבים קיווה, כמובן, לסיים את כל חמשת ימי המרוץ ולענוד בסופו את המדליה, בהתאם לקטגוריה בה הוא התחרה. עם זאת המטרות האישיות של כל אחד ואחד מהם היו שונות - אחד רצה לסמן V ורק לסיים את המרוץ, השני אתגר את עצמו ונרשם ישר לקטגוריית הסילבר האקסלוסיבית, שלישי רצה לשפר מיקום מהרומניאקס של שנה שעברה ורביעי לטש עיניים אל עבר הפודיום.

גם הכתבה הזאת הולכת להיות קצת שונה מהרגיל. יחד איתי יצאו לרומניה עוד ארבעה צלמים וכתבים מישראל ששידרו תמונות ומידע באופן רציף יחד עם המתחרים עצמם אשר שיתפו ופרסמו את חוויותיהם מידי יום ברשתות החברתית. החלטתי הפעם לקחת אותכם למקום קצת אחר, הרי את הנתונים היבשים, הסיפורים האישיים ואת התוצאות כולנו כבר מכירים:

דף התוצאות הרשמיות של רומניאקס 2015

כשעברתי על התמונות שצילמתי בסוף כל יום הבנתי את הסיבה שבגללה יצאתי זו השנה השנייה ברציפות דווקא למרוץ הזה וגם את התשובה לשאלה: האם אצא גם בשנה הבאה?

 

תמונה ראשונה - קבוצת UPS ישראל

תמונה ראשונה - קבוצת UPS ישראלתמונה ראשונה - קבוצת UPS ישראל

קבוצת UPS ישראל

אחד מהיתרונות הבולטים של המתחרים הישראלים השנה היה היכולת להתחרות ע''ג האופנועים האישיים והמוכרים שלהם מהבית בארץ (ולא לשכור אופנוע ברומניה ולהתחיל לנסות לכוון אותו עד כמה שאפשר כמו האופנוע שבבית). הרעיון עלה על הפרק בזכות רונן כהן, סמנכ''ל שיווק ומכירות בחברת UPS ואחד מהרוכבים במשלחת הישראלית. רונן הצליח לגייס את החברה בה הוא עובד לטובת המתחרים, כך ששליחת האופנועים מישראל לרומניה היתה אלטרנטיבה מצויינת גם בזכות הוזלת העלויות לכל אחד מהמתחרים.

התמונה צולמה שלושה שבועות לפני המרוץ, כאשר נפגשנו בבית UPS לצורך המכלת האופנועים. שבוע לאחר מכן התקיימה באותו המקום מסיבת עיתונאים לקראת היציאה למירוץ (קישור לכתבה שלפני המירוץ) ובעוד כשבוע מפרסום כתבה זו יפגשו שוב הרוכבים בבית UPS - הפעם על-מנת לקבל את האופנועים שלהם שיחזרו ארצה.

תמונה שנייה - תומר שמש

תמונה שנייה - תומר שמשתמונה שנייה - תומר שמש

תומר שמש

14.07.2015  תומר שמש (''החיה'' - ע.א.) בזינוק ליום הראשון של הרומניאקס - הפרולוג. מדובר במסלול מכשולים מלאכותי אשר נבנה באחד מהרחובות הראשיים של סיביו. יום קודם נערכה מסיבת עיתונאים בהשתתפות מארגני המרוץ ומיטב הרוכבים בעולם. חצי שעה מאוחר יותר אותם הרוכבים הופיעו בפני הצלמים והמתחרים בחלק תחום של הפרולוג. ביומיים שקדמו לאירוע, כמו גם באותו היום- מזג האויר הסביר פנים ונראה היה כי למרות התחזיות גם יום הפרולוג יהיה שמשי ונעים, אבל בבוקר הפרולוג פינתה השמש את מקומה ומזג אויר קודר וגשום קיבל את פני המתחרים.

קטגוריית הברונז הייתה הראשונה לזנק ותומר שמש היה הראשון מבין 169 מתחרי הקטגוריה. זה לא היה מקרי. ההחלטה על כך נעשתה עפ''י שקלול תוצאות המרוץ של 2014 (קישור לסיכום) בו סיים תומר במקום התשיעי בקטגורייה. מספר המתחרה שנקבע לו הוא: 300.

ההזנקה נדחתה בחצי שעה ותומר יצא למרוץ כנגד השעון, כאשר מסלול המכשולים חלק מאוד.

שעה קלה מאוחר יותר הציצה השמש, המסלול התייבש והמתחרים שהוזנקו לפרולוג צלחו אותו בזמנים טובים משמעותית מאלו של המתחרים שנאלצו להתמודד עם הגשם. שני ישראלים- זיו כרמי וערן וולנברג הצליחו לסיים בין 35 הראשונים בקטגוריה ועלו לגמר. רוכבת נוספת שעלתה לגמר הקטגוריה היא סנדרה גומז שרכבה ע''ג הסקוורנה 125. גומז (אחות של אלפרדו גומז שביקר בישראל לפני חודש וסיים את הרומניאקס במקום השלישי בקט' הגולד), רוכבת טריאל שזה לה מרוץ האנדורו הראשון, הצליחה לסיים את מקצה הגמר במקום השלישי והיא הבחורה הראשונה שזוכה לעמוד על פודיום הפרולוג.

תומר שמש מסיים את הרומניאקס במקום הראשון בקטגורית הברונז'! וזיו כרמי במקום השלישי בקטגורייה.

תמונה שלישית - גיל קינן

תמונה שלישית - גיל קינןתמונה שלישית - גיל קינן

גיל קינן

גיל קינן. מתחרה מס' 164. קינן הוא הישראלי הראשון שסיים את קטגוריית הסילבר ברומניאקס, שזה כשלעצמו הישג מכובד.

התמונה הזאת היא אחת מבין 2 בלבד שהצלחתי לתפוס אותו בפרולוג מאחר והוא היה מהיר כל כך... עד שהגעתי למכשול הבא בין סבך הצלמים, גיל כבר היה שלושה מכשולים לפניי...

ארבע עובדות שכדאי לדעת על גיל ועל רומניאקס 2015:

1. זו הפעם הראשונה בה גיל רוכב ברומניה.

2. מתחרי קטגוריית הסילבר טענו שזה היה אחד המסלולים הקשים ביותר שידעה הקטגוריה לאורך שנות המירוץ.

3. את הפרולוג סיים גיל במקום ה 38 (שלושה מקומות בלבד מכניסה לגמר).

4. את המרוץ סיים גיל במקום ה-20 מבין 111 מתחרים! (כבוד!!).

תמונה רביעית - דניאל ליזרוביץ

תמונה רביעית - דניאל ליזרוביץתמונה רביעית - דניאל ליזרוביץ

דניאל ליזרוביץ

דניאל ליזרוביץ, מתחרה מס' 534  השתתף בקטגוריית איירון (קטגוריית הכניסה למירוץ).

מה עוד אפשר להגיד על דניאל? בחרתי את התמונה הזאת בין יותר ממאה תמונות, כי היא מסמלת בעיניי את מי שזכיתי להכיר ואולי גם אתם תזכו להכיר דרך התמונה. היא צולמה אחרי יותר ממחצית הדרך בפרולוג, אחרי יותר מעשרה מכשולים שהתישו צעירים ממנו ותסכלו רוכבים מנוסים ממנו.

דניאל, בן 50, לקח את המרוץ ברצינות. הוא התאמן, רכב, שאל, בירר והגיע מוכן לחמישה ימי רכיבה.

רוכבי קטגוריית האיירון אינם חייבים לעבור את הפרולוג, אבל ליזרוביץ' לא היה סולח לעצמו אם לא היה מנסה. הוא סיים את המסלול כשהחבורה הישראלית מלווה אותו לכל אורכו. הוא הקשיב לעצות שנתנו לו רוכבים שעברו שעה לפניו את אותו המסלול ועבר מכשול, מכשול באופן מעורר הערצה.

אולי אני לא אובייקטיבית, אבל אם הייתם רואים איך הקהל המקומי עודד אותו, אולי הייתם מבינים. אחד הדברים המדהימים בתמונה הוא שממש אפשר לראות את דניאל מחייך שם מתחת לקסדה, אבל הדבר המדהים יותר הוא שאם תעברו על כל התמונות שלו באלבומים- לא חושבת שתצליחו למצוא אפילו תמונה אחת בלי חיוך או עיניים נוצצות.

זה לא שהיה קל מידי - זה פשוט האיש. הוא חייך לכולם וכולם חייכו אליו בחזרה.

תמונה חמישית - פול בולטון

תמונה חמישית - פול בולטוןתמונה חמישית - פול בולטון

פול בולטון

פול בולטון (בריטניה) - סיים את קטגוריית הגולד במקום הרביעי הכללי. ראשון סיים אלוף העונה הקודמת ג'ונתן ווקר ושני ג'ראם ג'רוויס שניהם מבריטניה. שניהם שמרו על המיקום משנה שעברה.  שלישי סיים הספרדי אלפרדו ג'ומז.

את השם בולטון שמעתי לראשונה לפני שנה, כשטסתי ללוות את שמש, איציק קלנר ורז היימן. נכון- היו שמות נוצצים יותר בפאדוק, אבל משהו בו סקרן אותי והוא אכן התגלה כאחד האנשים הנחמדים יותר. ליסה, אשתו, מלווה אותו לכל מרוץ בעולם ולראות אותה מעודדת אותו בסיום המרוץ היה מעניין יותר ומרגש יותר מאשר לראות את הרוכבים.

ממליצה בחום לעקוב אחרי עמוד הפייסבוק של הבחור המוכשר והצנוע הזה - קישור.

וחייבים לפחות גלריה אחת של תמונות (ע.א.):

וחייבים לפחות גלריה אחת של תמונות (ע.א.):וחייבים לפחות גלריה אחת של תמונות (ע.א.):וחייבים לפחות גלריה אחת של תמונות (ע.א.):וחייבים לפחות גלריה אחת של תמונות (ע.א.):וחייבים לפחות גלריה אחת של תמונות (ע.א.):וחייבים לפחות גלריה אחת של תמונות (ע.א.):וחייבים לפחות גלריה אחת של תמונות (ע.א.):וחייבים לפחות גלריה אחת של תמונות (ע.א.):וחייבים לפחות גלריה אחת של תמונות (ע.א.):וחייבים לפחות גלריה אחת של תמונות (ע.א.):וחייבים לפחות גלריה אחת של תמונות (ע.א.):וחייבים לפחות גלריה אחת של תמונות (ע.א.):וחייבים לפחות גלריה אחת של תמונות (ע.א.):וחייבים לפחות גלריה אחת של תמונות (ע.א.):וחייבים לפחות גלריה אחת של תמונות (ע.א.):וחייבים לפחות גלריה אחת של תמונות (ע.א.):

צוות אתר השטח מצדיע לרוכבי הנבחרת הישראלית

תוצאות רשמיות של חברי הנבחרת הישראלית: קטגוריית סילבר: גיל קינן - מקום 20

קטגוריית ברונז':

תומר שמש - מקום 1

זיו כרמי - מקום 3

ערן וולנברג - מקום 19

רונן כהן - מקום 41

גב סלע (בן 16) - מקום 66

איציק קלנר - מקום 92

קטגוריית איירון:

דניאל לייזרוביץ' - מקום 41

אוהד רביד - מקום 59

אלבומי תמונות בפייסבוק של אתר השטח

אלבום תמונות ממסיבת העיתונאים שלפני הפרולוג אלבום תמונות מפרולוג רומניאקס 2015 אלבום תמונות מהיום הראשון לרומניאקס 2015 אלבום תמונות מהיום השלישי לרומניאקס 2015

תגובות

1 תגובות

1

אריק

26 ביולי 2015 ב 22:02

רומניאקס 2015 - הסיכום של תמר

כל הכבוד
לתמר