אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
טיול נהיגה חוצה אירו...
סובב מצוק הצינים - י...
סובב מצוק הצינים - י...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
תמונות ריגול ראשונות של טנדר ג'יפ

אלפא משיקה את הסטלביו בארץ

העכביש שייקח אתכם רחוק בשטח

מפה ומשם – לקט ג'יפאים

ניסאן טיטאן – גרסת הקמפינג

החדש של יונדאי נחשף

לעוף נמוך עם טויוטה לנד קרוזר

חדש: סוס עבודה חשמלי

סובארו חוזרת לגדולים



תמונת היום בגלריות
טיול סזוקי ויטרה פברואר 2017


חדש בפורומים שטח
כתבה חדשה - טיולים ומסעות לחג השבועות
שטח | אתר השטח 4X4 | 25.05.17
איזה יופי
גלריות | Ogash Ofer | 25.05.17
גלריה חדשה - סובארו XV מערד לים המלח בשטח
גלריות | אתר השטח 4X4 | 25.05.17

חדש בלוח רכבי שטח
סוזוקי ג'ימיני
שנת 2003 | יד 7 | 17.05.17
סוזוקי גרנד ויטארה
שנת 2009 | יד 2 | 15.05.17
סוזוקי ויטארה
שנת 1994 | יד 2 | 09.05.17

ראשי > אופנועים > רכיבת מבחן אופנועים

מבחן דרכים הוסקוורנה 701 Husquarna

המיוחד - הוא גדול הבחור הזה, ממש גדול. בעצם ענק. בחור? שני בחורים בעצם, וגדולים

צילומים: חזי עלון, קושמרו, יצרן
כתב וצילם: דני קושמרועודכן: 20.09.16
תגיות: Husqvarna | הוסקוורנה | 
fiogf49gjkf0d


שני אופנועים שונים - אנדורו וסופרמוטו - שניהם 701, הוצגו על–ידי הוסקוורנה. והם הרבה יותר מאשר עוד הוסקווקנה. הרבה יותר. ודווקא כדאי שתתחילו לחשוב עליהם דרך דגמי השטח הצנומים של החברה.


כי אחרי ששמתם את התמונה שלהם בראש, עשו אותו דבר עם חבר רזה, אחד שלא ראיתם הרבה זמן - אבל כזה שהחליט שהוא מתאמן כל יום בחדר כושר, אוכל רק טונה, בולע סטרואידים ולועס חצץ. ואחרי כל אלו הוא מתייצב מולכם שוב - עם שרירים תפוחים ובחיוך זהוב נוצץ של מונושוק באנודייז.

אנדורו - הכל עם יותר
fiogf49gjkf0d


זה הרושם הראשוני שיוצר ה–701: עוצמה. הכל - עם המילה ''יותר'' - מסיבי, כוחני, עם מתלים ארוכים ועבים יותר, ומושב כמעט בלתי נגמר, כזה שצריך לטפס אליו מעלה מעלה. למעשה, הוא גבוה כל כך עד כדי כך שבכל עצירה הקרובה כף הרגל מתפללת למצוא מדרכה או סלע קרובים.


מאוד מפתה לומר ש''אין עוד אופנוע שטח כזה'' אבל למעשה יש אופנוע זהה כמעט לגמרי והוא ק.ט.מ 690 אנדורו. למרות המספר השונה, הק.ט.מ משתמש באותו מנוע חד–צילינדי של 690 סמ''ק, באותה שלדה - ואפילו מיוצר באותו המקום: במפעל במטיגהופן שליד זלצבורג.

fiogf49gjkf0d

אחד ההבדלים היחידים הוא המתלים; Open Cartridge של WP בק.ט.מ, מתלי 4CS בהאסקי, שקרובים יותר לסוג הסגור מאותה תוצרת. וזה כמובן אמור לפתוח פה ויכוח - שלא ייפתח! - איזה מהם טוב יותר יותר.

יש כמובן גם הבדלים בצביעה - ובמשטחי הפלסטיק; האחרונים יוצרים בהאסקי מפשק רגליים רחב יותר והופכים אותו לגדול וגבוה אפילו יותר מ–910 המילימטרים הרבים שמפרידים בין גובה המושב לקרקע.
לא לוקח שבויים
fiogf49gjkf0d


העוצמה הזו מורגשת גם במנוע, ונדמה שכל פתיחת מצערת משאירה חלקי גומי על האספלט, אגרסיביות שמיתרגמת גם בעיצוב שמצליח להחצין את הכוח ולהבליט את האופנוע בכלל. שלדת צינורות דוקאטי–סטייל ומשטחים גדולים, קשים לצפייה לאיש הפועל מהדרום כמוני, של לבן–צהוב–כחול.


זה אופנוע נאה מאוד שמצליח לגרור מבטים סקרנים ואוהבים אפילו כשאתה רוכב ברחובות תל אביב שראתה הכל. או לפחות בטוחה בכך.


ברחובות הכרך הוא מקפץ על מדרכות, חותך פקקים, הופך לכלי שעשועים שמחליק גלגל אחורי בפניות בצמתים. גבוה מעל כולם האופנוע גורם לך להרגיש קרוקדיל דנדי שבמקרה הגיע לדיזנגוף, סוג של עירוני קשוח. ואתה באמת צריך להיות כזה, משום שהעברת ההילוכים הקשה מצריכה - גם כשאתה עם מגפי בלנדסטון - ריתוך חתיכת אלומיניום לחלקה העליון של כף רגל שמאל. זה פשוט מתחיל לכאוב מתישהו.

fiogf49gjkf0d

עוד טענות? בשל המושב הנוקשה המורכבת תאלץ לייצר לעצמך ישבן ברזל וגם אצבעות מתכת. המפלט הגבוה וחסר המיגון רק מחכה לטעות של כף ידך השמאלית, וחבל על האצבעות היפות שלה. 


אבל תנוחת הרכיבה הזקופה עם המחסור במיגון הרוח מצריכים שרירי בטן וצוואר חזקים מאוד, והמושב הקשיח והוויברציות יגרמו לתופעות פרקינסטון קלות אצל הרוכב, והמראות הרוטטות הן כנראה נישה חדשה של הומור אוסטרי.


מסקנה: אפשר כביש ו–120 קמ''ש כמהירות שיוט סבירה. אבל לטווחים ארוכים אתם צריכים להיות כמו האופנוע הזה, וכאם נאחל לכם בחיוך מלא חמלה: תהיו חזקים.

fiogf49gjkf0d


בשטח מתגלה הייחודיות של ה–701, שם הוא מוכיח שהוא אופנוע אנדורו מקצועי לכל דבר. אחרי שמתגברים על הממדים (והפחדים מהם) מבינים שהוא יודע לעשות הכל, מפנימים שזה לא הוא - זה אתה: שבילי כורכר, נחלי חצץ וגם דיונות. המנוע החד–צילינדרי אימתני, עם הרבה סוסים ומומנט, ובכל עלייה תלולה אתה יודע שלא ייגמר לו הכוח בדרך למעלה.


המסה הגדולה שלו גורמת לכך שאתה מרגיש שאתה ממש מפורר סלעים בדרך והופך אותם לפודרה, זו עוצמה שלא דומה לשום דבר אחר שתנסו בשטח (מקסימום לק.ט.מ ההוא מלמעלה). למעשה הוא כל כך חזק שתירצו אולי לעדן את 67 הסוסים שפורצים החוצה בכל משיכת מצערת, הבעיה היא שהמתג הבורר נמצא אי שם מתחת למושב, יש לו שנתות קטנות ומעצבנות והוא מורכב לתפעול.


בגזרת הקיטורים אפשר לדבר גם על ההילוך הראשון שהוא ארוך מדי בירידות תלולות. אם תרצו להרים אופנוע שנפל או סתם להזיזו תתקשו למצוא נקודת אחיזה או ידית, אותה ידית שחסרה כאשר תרצו לקשור את התיק במסע הגדול ההוא שאתם מתכננים לעשות עם האופנוע הזה בדרום אמריקה, מיד אחרי סיום התואר/החתונה/הגירושים - נו, מתישהו. 

הפיתולים זה השטח שלך
fiogf49gjkf0d


ואולי סופרמוטו? וזה הרעיון שחשבו עליו גם בהוסקוורנה, רעיון לא רע בכלל. המתלים קוצרו ונשארו נוקשים, הבלמים הוגדלו והפכו נושכים יותר, והצמיגים (''17 בשני הצדדים) נהיו שמנמנים כאלו ומתוקים כל כך שפשוט לאכול אותם (המצב רק מחמיר, והעולם שותק. המערכת).


בעיר הוא כיף כמו האנדורו, רק יותר. מרחף בין המכוניות, כמעט חושב לטפס על גגותיהן ואתה צריך להיזהר שלא להפוך לחוליגאן. למעשה, אודה לבושתי שמזל שהיתה לי קסדה שהסתירה את הפרצוץ, משום שה''סופר'' הפך אותי למישהו קצת פחות חברותי וקצת יותר דביל. 

צילום: יצרן
fiogf49gjkf0d


כמו אחיו איש השטח גם הוא לא אוהב את הכביש המהיר, אבל כשהוא נגמר ומגיעים לכביש המפותל ההוא שאתה מחבב כל כך, נשכחות את הקללות שהיו בדרך.


איזה אושר, כמה כיף, הדבר הענוג הזה שנקרא ''רכיבה ספורטיבית'' מוזרק ברמת הזיקוק הגבוהה ביותר שיש ישר לווריד: אופנוע קל משקל וגבוה שיורד נמוך–נמוך, רגל שנשלחת קדימה, בעיטה בהילוך למטה שמפעיל את הקלאץ' המחליק, כולל אותה החלקה קטנה בעיקול שגורמת לפרפור לבבי ושפריץ אדרנלין, כשאתה נזכר שאין שום רובטים של בקרות משיכה שישמרו לך על התחת.


למעשה בכביש כזה סופרמוטו מהנה יותר מאופנוע ספורט ''אמיתי'' שתמיד יצטרך עוד כמה עשרות קמ''שים כדי שתוכל להתחיל לגרות אותו. כל הריגוש הזה משכיח את הקושי ואתה מגלה שדווקא בכביש המפותל אתה רוכב במהירות גבוהה יותר מזו שהיית בה עד לפני רגע באוטוסטרדה.  

בקיבוץ? בכפר? בקרת?
fiogf49gjkf0d


צמד ה–701 הם שני כלים ייחודיים מאוד, מקצועיים, גסים לעיתים, שיודעים לתת הרבה אבל מצריכים מהרוכב לא מעט הקרבה. הכלים הכי גדולים בליין של הוסקוורנה מצביעים על הכיוון שאליו הולכת החברה הזו: חזק יותר, מהר יותר - ובלי פשרות. ואם יכאב לכם התחת בסוף הרכיבה, בעיה שלכם. שבו על קרח.


בחלומי הייתי מציע גרסה שלישית ל–701 של אדוונצ'ר - שאולי גם תגיע מתישהו, עם קצת יותר מיגון רוח ומתלים רכי לבב. אבל אז ה–701 יהיה כמו כולם.


והרי מי שקונה את אחד האופנועים האלו הרי רוצה להיות מיוחד, לא? והוא אכן יהיה כזה, כמו ה–701'ים.

לנתונים טכניים הוסקוורנה 701 Husquarna עברו לעמוד 2 >>
fiogf49gjkf0d
1   2  קדימה >>  
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
תאריך מאת1 תגובות
לפתיחת כל התגובותהוסף תגובה
לחץ לפתיחה1. כתבה חדשה - מבחן דרכים הוסקוורנה 701 Husquarna אתר השטח 4X420.09.16 12:54
המיוחד - הוא גדול הבחור הזה, ממש גדול. בעצם ענק. בחור? שני בחורים בעצם, וגדולים צילומים: חזי עלון, קושמרו, יצרן
סגור הוסף תגובה
  הוסף תגובה
שם: להרשמה לאתר
דואר אלקטרוני: כתובת הדואל אינה מופיעה בתגובה
כותרת:
שלח/י
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM