אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
נופי כינרת ורמת סירי...
ממזרח למערב הנגב - 3...
טיול חוויתי אל גבי ה...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
מפה ומשם – לקט ג'יפאים

הקונספטים של תערוכת הרכב בשנחאי

סיטרואן מרחיבה את היצע הקרוס-אוברים

תערוכת אוטומוטור - פסח 2017

ה-JEEP המהיר ביותר בעולם

גיפים, רק JEEP-ים

תמונות ראשונות: הדור הבא של סאנגיונג רקסטון

רכב פנאי חדש וקטן לקיה



תמונת היום בגלריות
טיול סזוקי ויטרה פברואר 2017


חדש בפורומים שטח
תקלה בסוברו פורסטר 2010
סובארו | Ogash Ofer | 24.04.17
תודה רבה. נהנתי מאוד.
טיולים בארץ | אורח/ת | 23.04.17
כתבה חדשה - מפה ומשם – לקט ג'יפאים
שטח | אתר השטח 4X4 | 23.04.17

חדש בלוח רכבי שטח
סוזוקי גרנד ויטארה
שנת 2013 | יד 1 | 21.04.17
טויוטה לנד-קרוזר
שנת 2005 | יד 1 | 19.04.17
טויוטה לנד-קרוזר
שנת 2005 | יד 1 | 19.04.17

ראשי > אופנועים > רכיבת מבחן אופנועים

מבחן דרכים אופנוע בטא Beta X3

בטא? אלפא! - ממש לא גרסת ניסוי!
בהחלט כן שלושה כלים רציניים לשטח
300RR 2T / X–trainer / 350RR 4T
סקירה כללית של 3 אופנועים מתוצרת BETA


כתב וצילם: דני קושמרועודכן: 23.12.16
תגיות: Beta | אופנועים | דו גלגלי | מבחני דרכים | 
''בטא''?


איזה שם מוזר לאופנוע. הרי הדימוי הראשוני של המילה הזו הוא של גרסת ניסוי לא מושלמת. אבל אולי זה רק שֶם, בעיית רגישות של כותב שהוא איש מילים.

מקור


אז בואו נסגור את הנושא הזה. ''BETA'' על שום צירוף האות הראשונה בשמם של שני איטלקים חביבים (כנראה) Tosi Arrigo ו–Bianchi Enzo שהפכו ב–1948 מפעל אופניים שהוקם ארבעים שנה לפני כן בפירנצה למפעל אופנועים באיטליה של אחרי המלחמה.


נקדם לו''ז מהר לשנות השבעים; אז החל המפעל בייצור אופנועי שטח עם דגש על טריאל, ואלה הביאו לחברה 13 אליפויות עולם ויותר מ–100 אליפויות לאומיות. נריץ את הזמן ל–2010, אז החלה בטא לייצר מנוע 4 פעימות שפיתחה לאופנועי אנדורו.


זה לא עניין פעוט, ובכל פעם מצליח להפתיע מחדש. איך קורה שחברה קטנה מצליחה בפיתוח מנוע ובייצורו רק לעצמה. הרי במכוניות, מנוע אחד ימצא את עצמו בארבעה דגמים של חמישה מותגים שונים, במאות אלפי או מיליוני מכוניות. וכאן מדובר במנועי בוטיק של חברה שמייצרת 20,000 כלים בשנה, מותג שאינו פרארי–למבורגיני אליטיסטי, אלא כזה שמייצר כלי נגיש.


הנה סוג של רומנטיקה מקסימה שתמיד נשארת בתחום הדו גלגלי. לאופנוע הזה גם ניחוח נוסטלגי לכל מי שהיה פה נער פוחז בימי השגשוג של אופנועי 50 סמ''ק לגיל 16 של שנות השמונים, כשבטא התחרתה בפנטיק מוטור, דרבי וג'ילרה - גם בתחרות על לב הבחורה שרצית. 


יאללה, בואו נצא מבור האבק של השמאלץ וניתן גז. 

מקוריות


רכיבה על שלושה מהכלים של בטא מבליטה מיד סוג של ידידותיות והתחברות מהירה לרוכב. המתלים לא קשים מדי והמנועים לא יפחידו אותך, רק אם תבקש.


הכוח נשלט מאוד ונגיש והוא בא לקראתך גם בפטנט כובש במנועי שתי הפעימות שלו - בהמצאה החשובה ביותר מאז הפלסטיק הקטן שסוגר אריזת בייגלה לא גמורה: מערבל שמן שעושה את התערובת לבד. לא עוד מבחנות מדידת שמן, חישובים של ''כמה–זה–שני–אחוזים–של–ארבעה–ליטר'' ולכלוך שומני מגעיל שנדבק ליד.


כאן המנועים יודעים לחשב לעצמם ובעצמם כמה שמן הם צריכים בכל רגע נתון, בין 0.8 ל–1.2 אחוזים. וכך נגמל המנוע מבעיות עישון ופועל באופן נכון יותר.


מפתיע שדווקא חברה קטנה פיתחה מערכת כזו, ואפשר להמר שבקרוב נראה אותה גם אצל את הגדולים. המתלים ברוב הדגמים הם של זקס (Sachs) הגרמנית, ולמרות שאינם מותקנים תקנית במותגים אחרים, הזקסים מפתיעים באיכות התפקוד והם נעימים ולא נוקשים מדי.


סדרת RR הושקה רק ב–2010 עם אותם מנועי 4 פעימות ואלה עשו אותה לחברה עצמאית לגמרי. ובחברה קטנה שכזו אחת השאלות הראשונות היא איכות הייצור - וזו נראית על פניה טובה בהחלט. באופן מוזר דווקא בחלקים הזולים יותר, במדבקות ובצביעת הפלסטיק, אפשר היה להשקיע קצת יותר.


אבל הסך הכל יוצר תחושה של אופנוע העשוי כיחידה אחת שהכל בה מחובר היטב ומתפקד מצוין. וזה נכון גם באופנוע מבחן שעובד קשה כדי לספק רוכבים אכזריים עוברי אורח. בעבר ייבאה דל''ב את המותג אך בהיקף קטן וללא הדגמים התחרותיים - זאת כדי שלא לפגוע במותג המרכזי שלה, KTM. מי שקיבל את הזיכיון עכשיו הוא הבית הגדול סמל''ת, ושם הוחלט שהבטא לא יהיה זול דרמטית ממתחריו.


לסיכום. הבטא יודע להתחרות, אם ירצו ממנו, אבל הוא מזכיר לנו שבאנו איתו לשטח ולטבע קודם כל כדי ליהנות. זהו כלי שעוזר לרוכב להיות טוב יותר; הבטא הזה הוא אופנוע אלפא לגמרי.

BETA


300RR 2T  הוא הגדול והחזק במשפחת ה–2 פעימות. אופנוע שיודע לעבוד גם בשטחים קשה עם מנוע גמיש מאוד. כשיוצאים לשביל המהיר, מי שהיה הבחור הנחמד עד לפני רגע, הופך לילד מופרע שנשכב על הרצפה, דופק עם הידיים וצועק ''גז! גז!''.


בסל''ד גבוה המנוע הזה הופך לחיית קרחנות על ספידים ומנסה להרים את האף למעלה. בורר עם מצב ‘גשם' אמור להרגיע מעט את העניינים - אם אתה רוצה להירגע - אבל הוא לא מפחית את העוצמה שמשפיעה יותר על הישירוּת של הגעת הכוח לגלגל האחורי.


אופנוע שסובל (נהנה!) מסכיזופרניה, נעים וכסחני במידה שווה, לחובבי השתי פעימות.


צילינדר יחיד, 293.1 סמ''ק, קרבורטור, בולמים קדמיים הפוכים, זקס 48 מ''מ מתכווננים מלא, מהלך 295 מ''מ, בולם אחורי זקס מתכוונן מלא, מהלך 290 מ''מ, מרווח גחון 320 מ''מ, משקל יבש 104 ק''ג




X–trainer  עם מנוע 2 פעימות, 300 סמ''ק, רך, צר אגן, רזה משקל ולא גבוה מידי - מזכיר לכם משהו? יפה, מגיע לכם שלוק מהקאמל בק. אכן, הטריינר מתחרה ב–Freeride של ק.ט.מ, וב–X–ride של שרקו, כלים שהם על המנעד שבין אופנוע אנדורו לכלי טריאל.


הוא משתמש במנוע הדו פעימתי של דגם ה–300, שמכוון כאן ליותר מומנט ופחות הספק והוא אכן עובד נפלא בפאק–פאק איטי ויציב כשאתה מיוזע ומתקל וגם קצת מקלל עוד סלע באמצע הסינגל.


המתלים נמוכים יותר והמשקל מופחת, מה שמקל מאוד - בעיקר על מי שאינו מטר שמונים ומעלה - בטיפול בשטחים טכניים קשים ואיטיים. על סקאלת האנדורו–טריאל, הטריינר קרוב יותר לראשון - והוא ידע לצאת גם לשביל הרחב. המתלים שלו, באופן חריג לחברה, הם של Olle, רכים יחסית במצבם הבסיסי. להיט המכירות של בטא הוא אופנוע יעיל מאוד לסינגלים ורב גוני ממתחריו.


צילינדר יחיד, 2 פעימות, 293.1 סמ''ק, קרבורטור, בולמים קדמיים הפוכים, 43 מ''מ, מהלך 270 מ''מ, בולם אחורי עם מערכת לינקים, מהלך 270 מ''מ, מרווח גחון 320 מ''מ, משקל יבש 99 ק''ג


350RR 4T    - באופן מפתיע משהו - זה הנפח הקטן ביותר בקו מנועי ה–4 פעימות שזכו לראשונה העונה בניצחונות באליפות העולם.


כדי להגביר את הייחודיות (או המוזרות), הדגמים הבאים בתור הם בנפח 390, 430 ו–480 סמ''ק שלא נדגמו. מדובר, ותסלחו לי שאני חוזר על עצמי, באופנוע נוח מאוד, ידידותי ורב גוני שיודע לתת גם הרבה עוצמה כשמבקשים.


הוא יוצר תחושה שהוא קטן ממתחריו בחברות האחרות ונדמה שיחסית אליהם מתחברים אליו מהר יותר. יהיה מעניין מאוד להציב אותו מול מתחריו הידועים יותר.


אם הייתי קונה בטא - זה הייתה הבחירה שלי.


צילינדר יחיד 349.1 סמ''ק, הזרקה, בולמים קדמיים הפוכים, זקס מתכווננים מלא, מהלך 295 מ''מ, בולם אחורי מתכוונן מלא, מהלך 290 מ''מ, מרווח גחון


320 מ''מ, משקל יבש 111.5 ק''ג

קישורים:

הארד סוּפלַקי - אופנועי בטא ביוון - 13/12/2016
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
תאריך מאת1 תגובות
לפתיחת כל התגובותהוסף תגובה
לחץ לפתיחה1. סקירה כללית - שלושה אופנועים מבית בטא Beta אתר השטח 4X423.12.16 09:31
בטא? אלפא! - ממש לא גרסת ניסוי!
בהחלט כן שלושה כלים רציניים לשטח 
300RR 2T / X–trainer / 350RR 4T    
סקירה כללית של 3 אופנועים מתוצרת BETA
 
 
סגור הוסף תגובה
  הוסף תגובה
שם: להרשמה לאתר
דואר אלקטרוני: כתובת הדואל אינה מופיעה בתגובה
כותרת:
שלח/י
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM