אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
טיול חוויתי אל גבי ה...
נופי כינרת ורמת סירי...
ממזרח למערב הנגב - 3...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
סובארו חוזרת לגדולים

מפה ומשם – לקט ג'יפאים

הקונספטים של תערוכת הרכב בשנחאי

סיטרואן מרחיבה את היצע הקרוס-אוברים

תערוכת אוטומוטור - פסח 2017

ה-JEEP המהיר ביותר בעולם

גיפים, רק JEEP-ים



תמונת היום בגלריות
טיול סזוקי ויטרה פברואר 2017


חדש בפורומים שטח
29.4.17 עשינו את המסלול
טיולים בארץ | מדר זיו | 30.04.17
עמוד ענן
ניווט ו- GPS | jeepy12 | 30.04.17
מחפש דשבורד לניסאן טראנו
קונים מוכרים | raanani | 30.04.17

חדש בלוח רכבי שטח
ג'יפ רנגלר
שנת 2015 | יד 1 | 30.04.17
סוזוקי גרנד ויטארה
שנת 2013 | יד 1 | 21.04.17
טויוטה לנד-קרוזר
שנת 2005 | יד 1 | 19.04.17

ראשי > אופנועים > רכיבת מבחן אופנועים

הכחול הגדול - ימאהה WR450f 2017 במבחן

ימאהה לקחו סוף-סוף את המנוע ההפוך והשלדה הקלה של דגמי המוטוקרוס YZ, ערכו התאמות נדרשות והוציאו לשוק דגם אנדורו חדשני. הבסיס טוב, אך מעניין האם השינויים הללו מצליחים להביא את ה- WR450f לראשות דגמי האנדורו
מאת: צביקה כהן  צלם: נועם עופרןעודכן: 26.01.17
תגיות: YAMAHA | אופנועים | דו גלגלי | ימאהה | 
נשק השטח החדש


ברכיבה מהירה על סלעים, יש לא מעט רגעים בהם חשים ריחוף. טכנית, קצב התנועה המהיר אינו מאפשר לאופנוע לנחות בין סלע אחד לזה שאחריו. נפשית, זו כבר חוויה מרוממת מסוג אחר לגמרי.

נשק השטח החדש של ימאהה מתבסס על חלק מהפיתוחים המתקדמים של דגם המוטוקרוס, YZ450F, בהם גם הפיתוח הייחודי של ימאהה עם תצורת מנוע הפוכה, בה מוטה הצילינדר לאחור, כשפתח היניקה לפנים ופתח הפליטה מאחור. מבנה שעל פניו הגיוני יותר מכיוונה של תנועת האוויר אל המנוע וממנו לחוץ. בימאהה מצהירים כי תצורה זו משפרת את יעילותו ותפוקתו של המנוע. 

היצירה


תחנת הכוח בנפח 449 סמ’‘ק לקוחה כאמור מליבו של דגם המוטוקרוס. כולל ראש המנוע, שסתומי הטיטניום, יחס הדחיסה ואף לוע ההזרקה בקוטר 44 מ’‘מ הזהים לשני הדגמים. לדגם השטח נוספה מערכת חשמל הכוללת תאורה, צג מחוונים ומתנע חשמלי חדש, כמו כן מפלט פוליטיקלי קורקט חדש ומיפוי ניהול מנוע התואם לאנדורו.


מעבר ליחסי העברה הארוכים יותר של ההילוכים, זכה הדגם למצמד קשוח שיעמוד בתלאות השטח בגבורה. גם השלדה מבוססת על דגם המוטוקרוס, בשינויי יעוד מינוריים, בהם גם רגלית צד מאלומיניום. אגב עמידה בתלאות, קיבל ה- WR החדש מצננים גדולים יותר ומאוורר, מגן גחון פלסטי. 

החוויה


האבולוציה של ה- WR סוגרת כמעט עשור שני ולעומת המהפכה שעוררו הדגמים הראשונים, היינו עדים בשנים האחרונות לעדכונים טפלים, שנראו בעיקר ככאלו שנועדו לשמור את הדגם בתמונה, יותר מאשר לפרוץ קדימה לפני כולם. הדגם החדש מרגיש כבר מהרכיבה הראשונה כמוביל ופורץ דרך חדשה.


בניגוד לדגמי מוטוקרוס מוסבים, ניכר כי ימאהה עשו בחכמה כאשר האריכו את יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים לארוכה בשיעור של 30% ביחס לדגם המוטוקרוס. גם עם יחסי העברה ארוכים מצליח המנוע ליצר כוח מתפרץ אדיר. כה אדיר שנודע לי כי היבואן נאלץ למתן את מפת ניהול המנוע בדגם המבחן. 


על הנייר האופנוע אינו מהקלים, אך בהחלט מרגיש קליל ברכיבה. זאת בעיקר בזכות מרכז כובד ממורכז ונמוך אך ככל הנראה גם בשל תגובת מנוע חדה, חזקה וחלקה. תגובת המנוע מתרגמת במדויק את פעולת המצערת וללא בולמים איכותיים, הרי שהיה קשה לשלוט בכוח כזה שיורד לקרקע. האופנוע מגיע במקור עם מגבלה בסעפת היניקה ובמצערת, הניתנים להסרה לא יותר מדי פשוטה. משוחרר ממגבלות, עולה המנוע במהירות בסל’‘ד וזה מה שצריך כדי להוציא כוח מרשים מהמנוע המדהים הזה למרות האגזוז המקורי (העומד בתקנות הרעש).


ברכיבת שבילים הכוח לא נגמר ואם אתם מרגישים שהסל’‘ד גבוה מדי, יש בטוח עוד הילוך אחד לפחות מעלה. התגובה החדה שלו מעידה על מוצאו המוטוקרוסי. העברת ההילוכים חלקה וקלה, אם כי בקטעים מאוד טכניים חוויתי העברות אחדות שלא היו די מדויקות. קטעים טכניים איטיים וקשים מזמנים את כניסתו האוטומטית של המאוורר לעבודה. אדי נוזל קירור לא נראו באוויר בשום מקרה, גם אחרי עבודה אטית וקדחתנית. יחסי ההעברה מאפשרים לזחול בהילוך ראשון מבלי להתעלל ביד שמאל, האמונה על המצמד. מן העבר השני, בהילוך חמישי ניתן להגיע מעבר למהירות הפושעת של 150 קמ’‘ש. הייתי שמח להילוך שישי רק כדי לדעת שאני משייט בסל’‘ד נמוך יותר, לא בגלל שאני צריך יותר קמ’‘שים בשטח.


הבולמים של קאיבה בעלי תאי אוויר ושמן נפרדים עברו שיסתום מחדש, אך עדיין הרגישו לי מעט נוקשים, בעיקר על סלעים וחריצים, האטתי (ריכוך) מעט את שיכוך הכיווץ וההחזרה וזה עבד מצוין.


ה- WR מרגיש קליל יחסית לקטגוריית הנפח שלו. כיף להיכנס אתו לפניות הדוקות ולצאת בזכות מכת מצערת המיישרת את האופנוע החוצה. מכל הדלק נראה מעט רחב, אך בפועל אינו מפריע כלל לרכינה לקדמת האופנוע. פתח התדלוק חבוי לקראת ראש ההיגוי ומפשר בכך תנועה נוחה יותר קדימה לאורך המושב. תנוחת האחיזה של הכידון נוחה ומרווחת, גם לרוכבים גבוהים. תושבת הכידון מתהדרת בארבעה מיקומים אפשריים לכידון. הגישה למסנן האוויר אינה דורשת כלים, אך אינה כה מהירה.

למתנע החשמלי גיבוי רגלי, רגליות הרוכב רחבות ונוחות, כל הידיות במקום נוח אך האופנוע מגיע ללא מגני ידיים. הבלמים מצוינים ומכל הדלק אינו גדול די, כפי שהייתי מצפה כנראה מאופנוע מדבריות ראוי. מכל הדלק גם אינו שקוף, כך שמרגע שנדלקת נורית הרזרבה מיהרתי לחשוב על פתרון תדלוק קרוב. מערכת התאורה טובה ללילה, לבטח ביחס למערכות סטנדרטיות של דגמי אנדורו מקבילים. מסנן האוויר ממוקם גבוה מעל המנוע (היכן שלרוב שוכן מכל הדלק). 

הכי כחול


ה- WR450F החדש מהווה קפיצת מדרגה ניכרת מהדגם היוצא. הוא אמנם לא מוכן לתחרות, כסיסמת אחד ממתחריו, אך עם הסרת המגבלות, מספר כיוונים ושינויים אחדים מתקבל כלי נהדר למרוצי ראלי, טיולי שבילים ארוכים ואף רכיבות סינגלים זורמות ומהירות. בקטעים הצפופים הוא מפתיע ביחס לקטגוריית הנפח שלו, אולם עדיין הייתי מעדיף שם נפחים קטנים יותר. הגימור איכותי והעיצוב החדש יפה בעיניי. המפלט המקורי מתאים לרכיבת שבילים או סינגלים זורמים, לרוכבים המתחרים, הזקוקים לתגובות חדות וחזקות יותר, הייתי ממליץ להחליף למפלט פתוח יותר.


נהניתי מאוד על גבו בסינגלים ולאחר ריכוך קל של המתלים כבשנו יחד גם שטחים מסולעים במהירות והנאה רבה. בשבילים הוא פרטנר חזק ומהיר והיציבות שלו במהירויות גבוהות מרשימה ונוסכת ביטחון. אכן חוויה מרוממת.


קישורים:


מבחן רכיבה אופנוע: ימאהה Yamaha WR250F

סכינים יפניות - 4 אופנועים במבחן שטח 

למפרט טכני: ימאהה WR450f 2017 עברו לדף 2>>>
1   2  קדימה >>  
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
תאריך מאת1 תגובות
לפתיחת כל התגובותהוסף תגובה
לחץ לפתיחה1. כתבה חדשה - הכחול הגדול - ימאהה WR450f 2017 במבחןאתר השטח 4X426.01.17 14:07
ימאהה לקחו סוף-סוף את המנוע ההפוך והשלדה הקלה של דגמי המוטוקרוס YZ, ערכו התאמות נדרשות והוציאו לשוק דגם אנדורו חדשני. הבסיס טוב, אך מעניין האם השינויים הללו מצליחים להביא את ה- WR450f לראשות דגמי האנדורו
סגור הוסף תגובה
  הוסף תגובה
שם: להרשמה לאתר
דואר אלקטרוני: כתובת הדואל אינה מופיעה בתגובה
כותרת:
שלח/י
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM