אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
טיול חוויתי אל גבי ה...
נופי כינרת ורמת סירי...
ממזרח למערב הנגב - 3...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
מפה ומשם – לקט ג'יפאים

הקונספטים של תערוכת הרכב בשנחאי

סיטרואן מרחיבה את היצע הקרוס-אוברים

תערוכת אוטומוטור - פסח 2017

ה-JEEP המהיר ביותר בעולם

גיפים, רק JEEP-ים

תמונות ראשונות: הדור הבא של סאנגיונג רקסטון



תמונת היום בגלריות
טיול סזוקי ויטרה פברואר 2017


חדש בפורומים שטח
הצטרפות לטיולי גיפים
טיולים בארץ | shlomif | 25.04.17
טיול מרתק
טיולים בארץ | אורח/ת | 25.04.17
תודה
טיולים בארץ | אורח/ת | 25.04.17

חדש בלוח רכבי שטח
סוזוקי גרנד ויטארה
שנת 2013 | יד 1 | 21.04.17
טויוטה לנד-קרוזר
שנת 2005 | יד 1 | 19.04.17
טויוטה לנד-קרוזר
שנת 2005 | יד 1 | 19.04.17

ראשי > אופנועים > רכיבת מבחן אופנועים

הונדה CRF250L ראלי במבחן רכיבה

הונדה לקחה את אופנוע הדו"ש הקטן שלה, ה-HONDA CRF250L, וערכה בו שיפורים מכנים וקוסמטיים. אולם לא זו בלבד, אלא שאחת המחלקות שם החליטה להתפרע וברוח הדקאר הגדילה לעשות לכדי דגם ראלי עם הלוק והאבזור הנכון.
אז פיזרנו כמה נקודות ציון ויצאנו לבדוק איך זה מרגיש לרכוב בראלי
מאת: צביקה כהן  צלם: נועם עופרןעודכן: 31.03.17
תגיות: Honda | אופנועים | הונדה | 
מה נשתנה?


את ה- CRF250L ראלי הזדמן לי לראות לראשונה ביום בו הגיע לפתע לסוכנות הונדה מרחוב שבח בת’‘א. גבוה וחתיך משאר האופנועים, עם השילוב הכובש של קוביות על הצמיגים ופלסטיקה גבוהה. פלסטיקה של ראלים.


מקרוב, קצת קשה להבין שמדובר בסך הכול בנפח של 250 סמ’‘ק. הונדה יצרו כלי מרשים, שמסתיר היטב את הנפח הצנוע שלו. הצביעה מרשימה, העיצוב העדכני ספורטיבי, יפה וזורם לכל אורך האופנוע. הרושם הוא כה חזק, עד כי הגלגלים נראו לי לרגע צרים יחסית.


מנוע ה- CRF250L החדש קיבל השנה מיפוי חדש, לוע מצערת בקוטר גדול יותר, תיבת אוויר חדשה וסעפת פליטה המשביחה את 22.8 כוחות הסוסים שידענו לכדי 24.4 כוחות סוס וסוס.


דגם הראלי, בהשוואה לדגם הבסיס הנ’‘ל, נתברך בנוסף במערכת ABS - בה ניתן לבטל את בקרת הגלגל האחורי בלבד (חכם ונכון). ברשימת ההטבות קיבל דגם הראלי גם בולם קדמי חדש לגמרי של שואה בקוטר 43 מ’‘מ עם מהלך הגדול ב- 30 מ’‘מ ובולם אחורי מסוג פרו לינק עם מהלך משודרג ויעוד הרפתקני. אלו כמובן תרמו גם למרווח גחון המשופר ב- 15 מ’‘מ, מושב גבוה ב- 20 מ’‘מ ועל הדרך גם האורך הכללי גדל ב- 50 מ’‘מ.

על השלדה המקורית הולבש כאמור חיפוי פלסטי מרשים המשתלב במראה עם מסכת חזית גבוהה (בסגנון ראלי) כחופה לתושבת הניווט. במסכה מוקמה מערכת תאורת לד א-סימטרית. תאורת לד נמצאת גם בזנב ובמאותתים העדכניים. נפח מכל הדלק עלה ל- 10 ליטרים (לעומת 7.6) ואחרי כל זה, שוקל הראלי 12 ק’‘ג יותר מדגם הבסיס.

בין יושבין ובין מסובין


ישיבה ראשונה על האופנוע זה תמיד כמו First Date. היכרות ראשונית עם סביבת הרכיבה, המושב, הכידון, התצוגה... וכשכותבים שהמתגים והמנופים במקום הנכון זה מדויק ונחמד אלא שבהונדה, נראה כאילו המתגים מנחשים את הצורה של אצבעותיי וגם יודעים בדיוק באיזו זווית אני נוהג ללחוץ עליהם.


התצוגה הנשקפת במראות נוחה וברורה וזה הזמן לצאת לדרך. יש משהו בהונדה שמשדר מהרגע הראשון רכות ונעימות, כזו שכבר הפכה בעיניי לסמל מסחרי של המותג. גם ירידה ממדרכה גבוהה, או אף גרם מדרגות, מתבצעת בנוחות יחסית וללא זעזועים. ברכיבה עירונית האופנוע מרגיש יחסית קליל, תגובת המנוע מתונה ולא מאיימת. הראלי קל לשליטה בין עומסי תנועה, צידוד הכידון מצוין וניתן להשתחל בין מכוניות בצורה טובה יותר מכל קטנוע מוכר. גובה הכידון מאפשר לעבור בין מראות המכוניות בנוחות ובכל צומת מצאתי עצמי גולש בקלילות לראש הטור. באופן צפוי ספיגת מהמורות הרכבת הקלה רכה למשעי. אגב למשעי, העברת ההילוכים חלקה ומדויקת.


תנוחת הישיבה נוחה, אך ברכיבה למרחקים ארוכים פחות נוח לשבת על המושב הצר יחסית. ההילוך השישי מבורך ביציאה מהעיר ומקורות זרים מדווחים בכביש המהיר על מהירות שיוט המגיעה עד 130 קמ’‘ש לערך. וזאת ביציבות וללא נדנודי ראש. מעבר למראה היפה, חיפוי הפלסטיק מצליח למגן את גוף הרוכב מרוחות ואבק, גם לעבר הקסדה וגם לעבר הרגליים. לא יצא לי לבדוק, אבל יש לי רושם טוב שהחיפוי יצליח לבודד די טוב את הרוכב גם ברכיבת גשם.


בכבישים מפותלים מצליח הראלי להסתובב בזריזות וצמיגי הקוביות לא הטרידו אותי כלל. בפניות מהירות וארוכות הראלי מרגיש פחות מחובר לכביש, בעיקר בגלל מהלך ורכות הבולמים וצמיגי הקוביות. 

והיא שעמדה


הירידה לשטח אך טבעית ל – 250 ראלי והנופים הנמרחים סביב היוו תפאורה מושלמת לקו העיצובי של האופנוע. תנוחת הישיבה נוחה גם בשטח והעברת המשקל לפנים ולאחור על גבי המושב טבעית וזורמת. הרכיבה בעמידה נוחה ואפילו הכידון - אותו אני לרוב מעדיף להגביה - הרגיש לי נוח. הרגליות הרחבות נוחות ומחברות אותי היטב לאופנוע. המותן הצרה של האופנוע מאפשרת לחבוק אותו בקרבה הנוחה לתמיכה ושליטה. הבולמים רכים ונעימים גם בשטח ומצליחים לבודד את תלאות השטח מגוף הרוכב. עם זאת, הבולמים מיצו את מלוא מהלכם בנחיתה מקפיצות בגובה של כשני מטר, לכן מומלץ לא לאתגר את האופנוע בנחיתות מגובה רב כדי לא לעצב מחדש את פלסטיקת הגחון.


מידת הצמיגים אינה רחבה ונתון זה תורם לתחושת הקלילות והזריזות של האופנוע. מנוע ה- 250 ידידותי מאוד בשטח וכמעט שאינו יוצר מצבים של איבודי אחיזה או התפרצויות שלוחות רסן. עם זאת, כאשר נדרשת תגובת מצערת מהירה כדי להתגבר על מכשול באמצעות הנפת גלגל, נדרשת עבודת מצמד טובה, העלאת סל’‘ד משמעותית ולא מעט עבודת גוף תומכת.


פרק הבלימה מרשים לחיוב. הדיסק הקדמי גדול יותר ויכולת הבלימה מצוינת. גם מאחור מצליח הבלם לתפקד טוב מאוד. חייב לציין לחיוב את עבודת ה- ABS, שבכביש מצילה חיים ובשטח לא הפריעה רוב הזמן. במידת הצורך, ניתן בכל זאת לנתק את ה- ABS  האחורי בלבד על ידי לחיצה על מתג במסכה הקדמית, כשהאופנוע במצב עמידה בלבד.


רכיבת המבחן לא היה בתצורה חסכונית ועדיין צריכת הדלק נעה סביב 25 ק’‘מ לליטר. אם נוסיף לכך את נפח המכל הגדול, הרי שנקבל טווח תדלוק נאה של 250 ק’‘מ לערך.


הגימור הכללי מאוד איכותי, כיאה ליצרן. עם זאת יש כמה פריטים עממיים בחבילה, כגון הכידון או רגליות הבלם מפלדה – בהיבט הזה אני מכיר לא מעט רוכבים שישמחו על כך שיש להם מה לשדרג באתרי הקניות. לוח התצוגה מאוד נאה ונהיר ומיקומו הגבוה נוח גם ברכיבת שטח. בצד של ה’‘אין אגזוז’‘ מאחור קיים תא מכובד לכלי עבודה, אשר עשוי להכיל גם פנימית וקופסת סוכריות מנטה. חסר מקום רחב לקשירת ציוד מאחור, אבל אני כבר מדמיין את הראלי עם זוג מזוודות אחוריות קשוחות.

חד גדיא


נהניתי לרכוב על ההונדה CRF250L ראלי. לקחתי דו’‘ש קטן ויצאתי לרכיבת כביש ושטח זורמת על כבישים ושבילים. ההונדה מאוד מרשים במראהו ומושך מבטי הערצה רבים. התנועה בכביש נוחה ומיגון הרוח רק משפר את המצב אף יותר. ההונדה מרגיש קל יחסית למשקלו אך המנוע עדיין מרגיש קצת חלש.


כאופנוע לרוכבים מתחילים הוא יעניק ביטחון באופיו הידידותי ותגובות המצערת שאינן מאיימות. גם רוכבי שבילים שלווים, המחפשים אופנוע שעושה הכול בנועם ונוחות, ימצאו בו בן לוויה ראוי ושפוי. לאופנוע יכולת לא רעה לנוע על סינגלים צרים, אך מי שמחפש חיית שטח ללוחמת אנדורו קשוחה לא צריך לחשוב בכלל על דו’‘ש. כאמור, הרכיבה במחיצתו הייתה מהנה ועכשיו אני ממתין בשקיקה לדגם ה- CRF450L ראלי – עם קוביות על הצמיגים ופלסטיקה גבוהה. פלסטיקה של ראלים.

למפרט טכני ותמונות נוספות: הונדה HONDA CRF250L עברו לדף 2 >>>
1   2  קדימה >>  
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
תאריך מאת1 תגובות
לפתיחת כל התגובותהוסף תגובה
לחץ לפתיחה1. כתבה חדשה - הונדה CRF250L ראלי במבחן רכיבהאתר השטח 4X431.03.17 06:32
הונדה לקחה את דגם הדו"ש הקטן שלה, ה-HONDA CRF250L, וערכה בו שיפורים מכנים וקוסמטיים. אולם לא זו בלבד, אלא שאחת המחלקות שם החליטה להתפרע וברוח הדקאר הגדילה לעשות לכדי דגם ראלי עם הלוק והאבזור הנכון. אז פיזרנו כמה נקודות ציון ויצאנו לבדוק איך זה מרגיש לרכוב בראלי
סגור הוסף תגובה
  הוסף תגובה
שם: להרשמה לאתר
דואר אלקטרוני: כתובת הדואל אינה מופיעה בתגובה
כותרת:
שלח/י
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM