אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
טיול נהיגה חוצה אירו...
סובב מצוק הצינים - י...
סובב מצוק הצינים - י...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
תמונות ריגול ראשונות של טנדר ג'יפ

אלפא משיקה את הסטלביו בארץ

העכביש שייקח אתכם רחוק בשטח

מפה ומשם – לקט ג'יפאים

ניסאן טיטאן – גרסת הקמפינג

החדש של יונדאי נחשף

לעוף נמוך עם טויוטה לנד קרוזר

חדש: סוס עבודה חשמלי

סובארו חוזרת לגדולים



תמונת היום בגלריות
טיול סזוקי ויטרה פברואר 2017


חדש בפורומים שטח
כתבה חדשה - לטעום על קצה המזלג מגג העולם - מרץ 2017
טיולים בעולם | אתר השטח 4X4 | 29.05.17
מצב עדכני של המסלול
טיולים בארץ | avizef | 28.05.17
חסימות בדרך בורמה
שטח | עופר אדר | 28.05.17

חדש בלוח רכבי שטח
טויוטה פראדו
שנת 2002 | יד 3 | 28.05.17
סוזוקי סמוראי
שנת 1987 | יד 7 | 27.05.17
סוזוקי ג'ימיני
שנת 2003 | יד 7 | 17.05.17

ראשי > אופנועים > רכיבת מבחן אופנועים

מכונת קרב - הוסקוורנה 450 FR ראלי במבחן בכורה עולמי

מכונת מלחמה היא מכונה חדה ומשומנת, שכל כולה בנויה למטרה אחת - ניצחון. כל חלק וחלק בה חיוני, ללא שבב של מותרות או פינוק.
מרגש לעמוד ליד מכונה מרשימה ומכוונת מטרה שכזו, על אחת כמה וכמה לרכוב עליה. הוסקוורנה 450 ראלי, F16 של אופנוע, באחת הרכיבות שלא אשכח לעולם
מאת: צביקה כהן  צלם: נועם עופרןעודכן: 13.04.17
תגיות: Husqvarna | אופנועים | אנדורו | הוסקוורנה | מבחני דרכים | פריז - דאקאר | פריז - דקר | ראלי | 
הוסקוורנה 450 Husqvarna FR


כשאני רוכב על אופנועים כל התפאורה סביבי משתנה. אני מוצא עצמי בעולם אוטופי בו לעיתים הרכבים שסביבי הם סוסי מערבונים קשוחים, היערות העבותים כאילו נלקחו מטרילוגיית פנטזיה קסומה ויש אשר האופנוע עליו אני רוכב הוא בכלל כלי תחבורה עתידני השייך ליקום דמיוני. כשרכבתי על ההוסקוורנה 450 ראלי לא ראיתי דבר מלבד גבעות חול אדירות וצלו המסחרר של מסוק היורוספורט. נתיבי מדבר ארוכים, מהירויות תלת ספרתיות וסיפור דרך מרתק במיוחד.

פרולוג


מִנְהלת הפאריז דקאר, החליטה כי החל משנת 2011 לא ניתן להשתתף בראלי הגדול בעולם על אופנועים בנפח מנוע (סינגל או טווין) העולה על 450 סמ’‘ק. ק.ט.מ, יצרנית האופנועים שניצחה את תשעת המרוצים האחרונים עד אותה שנה על גבי אופנועים בנפח גבוה, הודיעה בזעם על פרישה מהשתתפות במרוצי הדקאר. אולם, משרגעו רוחות המדבר הצליחו בק.ט.מ להעמיד דגם ראלי בנפח 450 סמ’‘ק, שכבר באותה שנה כבש את המדרגה הגבוהה על פודיום הדקאר. למעשה, מאז ועד כתיבת שורות אלו ניצח דגם ה- 450 ראלי את כל מרוצי הדקאר. בכל שנה מיוצרים מדגם זה עשרות בודדות בסדנת הספורט של החברה. לפי דרישת הרוכשים (רוכבי ראלי מקצועיים) והחסות הרצויה ניתן לקבל את הדגם בשלדה ומשולשי היגוי כתומים, או בשלדה לבנה ומשולשים כחולים עם לוגו הוסקוורנה, המותג שכידוע נרכש על ידי ק.ט.מ בשנת 2013.

סטייג' מנהלתי


בפעם הראשונה שעמדתי מול ההוסקוורנה 450 ראלי נדהמתי עד כמה הוא מרשים. אופנוע גדול וחזק, בעל שיעור קומה גבוה, מערכות ניווט מתקדמות, זרוע אחורית שרירית, מְכַלי דלק אדירים וגרפיקת ספונסרים קרבית.


האופנוע ארוך יותר מהמוכר, השלדה ארוכה יותר וכן בסיס הגלגלים. בחזית כידון אלומיניום של מגורה אליו מחוברים מתגים רבים לתפעול המערכות השונות, כשעל המנופים מגני ידיים סגורים. על תושבת קרבון מפוארת ממוקמות מערכות מידע וניווט, שהזכירו לי עמדת שליטה בנאס’‘א. בחזית המסכה מערכת תאורה עוצמתית הניזונה ממערכת חשמל חזקה במיוחד, לתפעול מערכות העזר הרבות. האופנוע מצויד בשלושה מכלי דלק להם פס שקוף לתצוגת כמות הדלק ולכל מכל גם נורית חיווי רזרבי משלו בלוח הבקרה יוסטון. ניתן לווסת את צריכת הדלק מלפנים לפי כלים שלובים ואו לבחור איזה מכל מספק דלק בהתאם למצב (כגון ניתוק מכל פגוע) או לפי תוואי השטח (בחול עמוק נרצה לרוקן קודם דלק מלפנים). המכלים מעוגנים על תושבות גומי לייצוב במקרה נפילה. המושב ארוך ורחב יחסית, תחתיו ממוקם מסנן אוויר גדול במיוחד.


האופנוע מצויד במצנן שמן ותחתיו מצנן נוזל גדול ומאוורר. הכנף הקדמית נמוכה לטובת מיגון מפני אבנים המוטחות לעבר מערכת הצינון. המזלג האחורי ארוך ועבה במיוחד, רגליות הרוכב רחבות ובאורך רחב בהרבה מרוחב סוליית המגף, לטובת מיקום נוח יותר והעברות משקל. מגן גחון ומגני צד מקרבון, כשבקרבם של צמיגי הראלי של פירלי מוסים של מצלר.

את המראה הקרבי נועלת מערכת פליטה משופרת בעבודת יד של אקרפוביץ'. הפלסטיקה, המושב וכל החלקים שסביב השלדה פריקים בשליפה מהירה, כך שכל הצד הטכני מאוד נגיש ובשניות ניתן לפרוק את האופנוע לגורמים.
סטייג' תחרותי


נופי הארץ הולכים ונפתחים בתנועה דרומה, למדבר. השמיים רחבים וללא עננים, הצמחייה דלילה יותר והשבילים מהירים. הציפייה הראשונה שלי הייתה לפגוש משהו די דומה לדגמי ה- 450 המוכרים. אך אם הנוכחות הפיסית שלו הבהירה לי שלא כך הדבר, הרי שבהנעה ניכר כי האופנוע גם נשמע אחרת. אני עולה למושב בהנפת רגל בטוחה ומתרווח על מושב ארוך, רחב ונוח. לוקח לי כמה שניות ארוכות לסקור את כל המידע הזמין שלפניי ולהעביר אצבעות על המתגים והמנופים. שילוב בטוח לראשון והרכיבה פשוט נוחה, עדיין לא ברור לגמרי מדוע, אך אני לא ממהר לעמוד. לוקח לי עוד כמה דקות להתחבר למכונה. משולש הכידון-מושב-רגליות נוח וכן התנועה לאורך המושב. מכלי הדלק הגדולים אינם מטרידים את תנועתי כלל. בסיס הגלגלים הארוך תורם ליציבות האופנוע ומשדל אותי להגביר מהירות. עבודת הבולמים המשופרים מדהימה. מדובר ברמה אחרת לגמרי, תוואי הקרקע משוכך ברמה גבוהה והאופנוע לא מתרגש מכלום. לקראת גבעת חול גבוהה אני נעמד על הרגליות הגדולות, מגביר מהירות והבולמים מגהצים את הקרקע בשקט מפליג. העמידה נוחה מאוד, כאילו נועדה לרכיבה של שעות ארוכות בעמידה. הרגליות הרחבות, זווית הכידון, מיגון הרוח ומערכות הניווט הגבוהות. לעמידה נולד. 


המנוע מרגיש חזק יותר מכדי נפחו. רצועת הכוח בשרנית יותר והמומנט משמעותי. מפלט האקרפוביץ' הייחודי מתפקד בצורה מצוינת. תגובת המצערת חדה, ההספק מכובד והצליל מעורר תשוקה. מגדל הניווט שבחזית אינו מפריע לשדה הראייה, אך משקלו מורגש. המנוע חזק דיו כדי לרומם גלגל קדמי, אך לכך נדרשת מנת סל’‘ד נדיבה. יחסי ההעברה בגיר מכווני ראלי, כך שניתן לזחול בהילוך ראשון הארוך על מקטעים טכניים ומיד בהמשך לטוס דרך כל יתר ההילוכים לשיוט מהיר. מאוד מהיר. ההאסקי 450 ראלי באמת משרה ביטחון רב ברכיבה עם יציבות מדהימה ושיכוך מעולה. משקלו הגבוה מורגש, אך כשרוכבים על הקצה האופנוע סופר אגרסיבי. בתנועה מהירה הרגשתי שלמשקל יש לעיתים תרומה ליציבות. אם כי בתנועה טכנית, ממנה למרבה המזל אין הרבה בראלי, המשקל מכביד.


פעולת המנוע, תיבת ההילוכים ובעיקר הבולמים מדויקת. האופנוע לא זורק ולא נזרק, מתקדם כמו קטר בטוח על הפסים. התחושה החזקה ביותר שלי הייתה שכל כולו מכוון לכך שיהיה לי כמה שיותר נוח לגמוע בקלילות אלף קילומטר. נוחות המתחילה בתנוחת הרכיבה בישיבה ועמידה, ממשיכה דרך תגובת המנוע החזק ומקנחת למשעי בעבודת המתלים. הבלמים הגדולים טובים מאוד ומתמודדים מצוין עם המהירות והמשקל הגבוהים.


הטכניקה תמיד עוזרת, אך גם אם טעית, אין סלחן מהראלי 450 עבורך. צמיגי השטח משדרים נינוחות גם בקטעי אספלט מהירים מאוד (האופנוע עובר את ה- 200 קמ’‘ש) ובשטח מסייעים לזריזותו היחסית של האופנוע על אף ממדיו הארוכים. 

טקס הסיום


רכבתי על אופנוע מרוצים טהור שתוכנן אך ורק כדי לנצח את מרוץ האופנועים הקשה ביותר בעולם. אופנוע שאמור לספק יכולת רכיבה תחרותית גבוהה בתנאי שטח משתנים, לצד אמינות נחרצת. תחרות של כמעט 10,000 קילומטר בה ניצחונות מוכרעים כיום לא על חודם של דקות אלא שניות. ולמרות שאופנוע המרוצים הזה מדהים מכל כך הרבה היבטים, הרי שהרכיבה עליו הרגישה לי פשוט טבעית ונוחה. לראלי 450 יציבות אדירה, יכולת לגהץ מצע שטח לא קל במהירות תלת ספרתית תוך כדי תחושה של ביטחון רב לרוכב. יראת הכבוד מרכיבה על אופנוע מרוצים כה יקר מתפוגגת נוכח הביטחון הגבוה שמשרה ההאסקי 450 ראלי. וזה כשלעצמו חווית רכיבה מדהימה.


האופנוע אמנם גדול מידות אך סופר ידידותי וברגע שלא חוששים מהגודל והעוצמה פשוט מתמכרים להנאה. המשימה לייצר אופנוע שמסוגל במשך שבועיים לכלות מרחקים של כמעט אלף ק’‘מ ביממה בנוחות ומהירות הצליחה ואם לא די בהתרשמותי הקטנה, הרי שהתוצאות מדברות בעד עצמן עם ניצחון רצוף מכל מרוצי הדקאר מאז שהושק האופנוע. וזו כבר תפאורה שכל אופנוע מרוצים היה רוצה סביבו.

פרומו: הוסקוורנה 450 Husqvarna FR


נתונים טכניים ותמונות נוספות: הוסקוורנה 450 Husqvarna FR בדף 2 >>
1   2  קדימה >>  
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
תאריך מאת12 תגובות
לפתיחת כל התגובותהוסף תגובה
לחץ לפתיחה1. כתבה חדשה - מכונת קרב - הוסקוורנה 450 FR ראלי במבחן בכורה עולמיאתר השטח 4X413.04.17 14:33
מכונת מלחמה היא מכונה חדה ומשומנת, שכל כולה בנויה למטרה אחת - ניצחון. כל חלק וחלק בה חיוני, ללא שבב של מותרות או פינוק. מרגש לעמוד ליד מכונה מרשימה ומכוונת מטרה שכזו, על אחת כמה וכמה לרכוב עליה. הוסקוורנה 450 ראלי, F16 של אופנוע, באחת הרכיבות שלא אשכח לעולם
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה2. איזה יופירון מנדלבאום13.04.17 15:55
כתבה מאד רצינית ומעניינת. כחובבי ספורט מוטורי קיבלנו הצצה לעולמם של רוכבי המירוץ של מסעות המדבר הגדולים. זה לא משהו שכיח גם לא בעיתונים ובמגזינים ובאתרים גדולים ונחשבים.
כל הכבוד מוש, כבוד לאכסניה, אתר השטח, עבור תאור מרתק של הכלי, ובהתחשב בכך שהכל מכירים את רמת הרכיבה שלך והיכולת לנצל את המכונה הזאת, קיבלנו בהחלט הצצה מעניינת וחשובה לעולם שעבור רובנו הוא ממש דמיוני.
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה3. כתבה נהדרת אורח/יוחננוף איתן13.04.17 16:37
רכיבת ראלי have fun
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה4. מעולה, ממש מעולהאורח/ת13.04.17 17:02
שילוב של כתיבה טובה ותמונות אש!!, מי צריך יותר
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה5. אופנוע מדהים עדי13.04.17 18:16
במה שונה הראלי רפליקה שבכתבה לאופנוע קבוצת המפעל?
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה6. תשובה לעדיצביקה כהן13.04.17 20:27
האופנוע אינו שונה מאופנוע של קבוצת המפעל, למעט התאמות אישיות קטנות של כל אחד מהרוכבים, כגון: קפיצים בהתאם למשקל הרוכב (הקפיצים הקיימים מתאימים לרוכב במשקל שסביב 85 ק"ג), צמיגים מועדפים ותהילים מתחת למושב.
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה7. שוב אתר השטח מפציץ ומוכיח אודי13.04.17 21:10
שכאן עושים באמת מבחנים לאופנועים
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה8. אופנוע - הוסקוורנה 450 FR אורח/ת13.04.17 21:54
כתבה מעולה, כרגיל
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה9. תשובה לעדיOgash Ofer13.04.17 22:19
ציטוט - אורח/ת כתב/ה: האופנוע אינו שונה מאופנוע של קבוצת המפעל, למעט התאמות אישיות קטנות של כל אחד מהרוכבים, כגון: קפיצים בהתאם למשקל הרוכב (הקפיצים הקיימים מתאימים לרוכב במשקל שסביב 85 קג), צמיגים מועדפים ותהילים מתחת למושב.- סוף ציטוט
הכול נכון ומאוד מקצועי. אבל לחשוף סודות מקצועיים של ישראלים (''תהילים מתחת למושב'') נראה לי כתקלה החושפת את ''הייתרון הסודי'' :) .
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה10. מכונת קרב - הוסקוורנה 450 FR ראלי במבחן בכורה עולמיOgash Ofer13.04.17 22:22

כל הכבוד לצביקה על היוזמה ולנועם על תמונות האליפות.

כתבה שלקחה אותי היישר לפנטנזיה של הדקאר.

מעבר לקושי הפיסי על אופנוע מבחינה כלכלית ההשתתפות על אופנוע היא הרבה יותר מעישת ואפשרית ל''אדם הרגיל'' (לעומת קטגוריית כלי הרכב המחייבת המון כסף וספונסרים עם כיסים עמוקים).
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה11. מה עושה פה בישראל רפליקת מירוץ?אורח/ת17.04.17 12:32
מאיפה השגתם את זה? מה עושה פה המכונה הזו?
היבואן מתחיל להביא/להציע אותם בייבוא סדיר?
מישהו שאתם מכירים הביא בייבוא אישי?
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה12. מה עושה פה בישראל רפליקת מירוץ?Ogash Ofer17.04.17 17:46
ציטוט - אורח/ת כתב/ה: מאיפה השגתם את זה? מה עושה פה המכונה הזו?
היבואן מתחיל להביא/להציע אותם בייבוא סדיר?
מישהו שאתם מכירים הביא בייבוא אישי?- סוף ציטוט
ישראל מדינה נאורה (יש לה את ''חוק הספורט המוטורי'') ויש אליה ייבוא סדיר של אופנועי מרוצים! סתם.... אין כאן מרוצים (בעיקר בגלל שכולם רבים עם כולם) אבל אפשר להביא לכאן בייבוא אישי כלים מיוחדים. הכלי הזה שייך ל''פסיכי'' מיוחד שיש לו גם חלומות - אבל כל דבר שאספר מעבר לזה אצטרך להרוג אותך (ואין אישור במדינת ישראל לקנות תחמושות באופן חופשי).  
סגור הוסף תגובה
  הוסף תגובה
שם: להרשמה לאתר
דואר אלקטרוני: כתובת הדואל אינה מופיעה בתגובה
כותרת:
שלח/י
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM