שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שטח בסטייל

שוק רכבי השטח היוקרתיים רותח, עם חשיפה צפויה של דגמי קצה עליון מבית אאודי, מרצדס, ב.מ.וו, בנטלי, יגואר ומזראטי. והמחיר? אם אתם שואלים, סימן שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם...

אאודי מתכננת להשיק בשנים הקרובות את ה-SUV  הגדול ביותר בליין שלה, שייקרא Q8 ועתיד להיחשף לקראת שנת 2020. הוא אמור להתחרות בעיקר מול רכבי השטח הגדולים של מרצדס וב.מ.וו, אבל גם מול קרוס-אוברים יוקרתיים אחרים שעומדים להגיע לשוק, כמו אלה של בנטלי, יגואר ומזראטי, שכולם יגיעו לאולמות התצוגה לפני ה-Q8.

אאודי, שהציגה לפני כשבוע את ה-Q7 החדש בתערוכת הרכב בדטרויט, עובדת על קרוס-אוברים נוספים, ביניהם ה-Q-1  שעתיד להגיע לאולמות המכירה בשנה הבאה. לגבי דגמים נוספים, אאודי נמצאת בבעיה מסוימת שכן קונצרן פיאט קרייזלר מחזיק בזכויות על השמות Q2 ו-Q4, שהם התפתחות טבעית לסדרת הדגמים של אאודי ומסרב להיפרד מהם. הפתרון יהיה ככל הנראה לקרוא לדגמים הנוספים בשמות שיסטו במעט מהליין, כמו למשל TTQ...

המטרה הסופית של אאודי היא להדיח את ב.מ.וו ממעמדה כמלכת המכירות של רכבי יוקרה, בתחרות המשולשת שבה נמצאת גם מרצדס. היתרון של ב.מ.וו מצטמצם בכל שנה ואאודי הנמצאת במקום השני שואפת להגיע למקום הראשון עד סוף העשור.

אבל גם שתי המתחרות לא נחות. מרצדס הכריזה בימים אלה, כי היא מחייה את השם מייבאך, אבל לא כמותג נפרד אלא כזיהוי לדגמים היקרים ביותר שלה, וזה יחול גם על רכבי השטח מתוצרתה. בב.מ.וו עובדים על ה-X7, שיהיה גרסה מוגדלת של ה-X5  והשקתו צפויה בעוד כשנתיים.

למרות שיש יותר ויותר רכבי שטח יוקרתיים המתחרים על לב הקונים, באאודי אופטימיים לגבי הסיכויים שלהם, במיוחד בשוק האמריקאי, בו היא מפגרת אחרי שתי מתחרותיה מגרמניה. רכבי השטח ממשיכים לצבור פופולאריות בארה''ב ויש מקום להתרחבות גם במותגי היוקרה. בשנים הקרובות, מכוניות יוקרה אמורות לתפוש כ-13 מהמכירות בשוק הזה, לעומת כ-10 אחוז היום. ובמספרים בהם נמכרים כלי רכב בארה''ב, זה אומר המון מכוניות...

תגובות

0 תגובות