שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מרצדס ויטו 4X4: הגרסה הקרבית

סדנת Iglhaut מסבה את המסחריות של מרצדס לרכבי שטח עם יכולות גבוהות

לפני כחצי שנה הציגה מרצדס את הדור השלישי בסדרת המסחריות הקלות שלה, V-Class , המוכרות בשמות ויטו או ויאנו. השבוע חשפה החברה גם גרסת4X4  של הדור החדש, עם הנעה קבועה בכל הגלגלים, המיועדת בעיקר לעבודה באזורים מושלגים ולעבירות קלה.

למי שרוצה לקחת את המסחריות האלה עמוק יותר לשטח, ממש עמוק, יש את הפתרון של Iglhaut, סדנה המתמחה בהסבה של מסחריות מרצדס מזה כ-30 שנים. בימים אלה שוקדים שם על פיתוח ערכת הסבה לדור השלישי של הויטו, שצפוי להיות מעדן אמיתי. במקור, דגם ה-4X4 מצויד במנוע 2.2 ליטר המספק כ-190 כ''ס העומד בתקן יורו 6. למנוע משודכת תיבה אוטומטית עם 7 הילוכים ומערכת הנעה 4ETS  המחלקת את הכוח בין הסרן הקדמי לאחורי ביחס של 45:55 אחוז. המערכת נעזרת בבקרת משיכה היודעת להעביר את הכוח לגלגלים שלהם יש אחיזה טובה יותר.

ב- Iglhaut לוקחים את הבסיס הזה והולכים איתו הלאה, כשההסבה נעשית תוך שימוש מקסימאלי ברכיבים מקוריים של מרצדס, כך שניתן לטפל בכלי הרכב האלה ולתקן אותם בכל מוסך שרות של החברה. הסרן הקדמי מוחלף, מותקנת תיבת העברה עם הילוך כוח ביחס של 2.55:1, מערכת המתלים עוברת מקצה שיפורים והגבהה והכי חשוב – אפשרות נעילה בכל הדיפרנציאלים.

על פי פרסומים ראשוניים, לויטו של Iglhaut יהיה מרווח גחון של כ-27 ס''מ, עם זוויות גישה ונטישה מצוינות, כושר טיפוס של 80 מעלות ויכולת חציית מכשול מים בעומק של כ-70 ס''מ. בנוסף, יהיו כמובן צמיגי שטח מלא, מיגון תחתון, שנורקל, גגון למטען, מנשא לגלגל הרזרבי ועוד. בקטלוג של החברה אפשר למצוא רשימה אינסופית של איבזורים נוספים.

אנחנו רק יכולים לפנטז על כלי כזה ולהגיר ריר מול התמונות. לחלופין, אפשר להגר לאירופה...

תגובות

0 תגובות