שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דיפנדר על שש

סדנה בריטית תציג בתערוכת הרכב בג'נבה דגם קונספט של הדיפנדר עם הנעה 6X6

בסדנתKahn  הבריטית התקנאו ככל הנראה בגרסת ששת הגלגלים של המרצדס G, ולקראת תערוכת הרכב בג'נבה הם מציעים גרסה מאורכת – ועם שלושה סרנים – של הדיפנדר 110. הדגם, שקיבל את השםFlying Huntsman110 WB 6×6  (הצייד המעופף), מוצג בשלב זה רק כרכב קונספט ולא ברור אם יגיע לכלל ייצור.

מעבר לסרן הכפול, הדיפנדר המעופף קיבל גם מנוע בריא, V8 של ג'נרל מוטורס בנפח 6.2 ליטר, המספק 400 עד 450 כ''ס, משודך לתיבה אוטומטית עם שש מהירויות (את הקומבינציה הזו ראינו כבר בדיפנדר משופר מסדנת באולר). כדי לקלוט את המנוע הגדול ואת הסרן הנוסף, הקונספט הוארך ב-120 ס''מ יחסית לדיפנדר 110, מתוכם 40 בתא המנוע ועוד 80 בחלק האחורי. הכניסה למושבים מאחור, שהם מושבי אורך, נעשית מהדלת השלישית שהיא רחבה יותר מאשר בדיפנדר הסטנדרטי. ב-Kahn גם הוסיפו את הגריל הייחודי שלהם וחלקי מרכב שונים נבנו מחומרים פלסטיים, כדי לגשר על האורך הנוסף.

אם תיפול החלטה להכניס את הדגם לייצור, לבעלי הסדנה הבריטית המתמחה בשיפור של רכבי שטח, בעיקר מתוצרת לנד רובר, יש תוכניות מרחיקות לכת: חמש וריאציות על אותו בסיס, הכוללות גם גרסת טנדר וכלי רכב ממוגני ירי.    

לדיפנדר כבר היו אינספור גרסאות עם ששה גלגלים, חלקן אפילו יוצרו במפעל לנד רובר עצמו, בעיקר לשימושים צבאיים. יש עוד סדנאות בבריטניה העוסקות בהסבות כאלה, אחת מהן היא Foley, שתסב עבורכם דיפנדר 130 לרכב משושה גלגלים תמורת סכום של כ-15 אלף דולר. בהשוואה למחיר של הדיפנדר המוסב מסדנת Kahn, שנאמד בכ-250-300 אלף דולר – זהו סכום זניח...

תגובות

0 תגובות