שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מה חדש בתערוכת הרכב בג'נבה 2015

כמו במרבית תערוכות הרכב בשנים האחרונות, גם בג'נבה רואים הרבה דגמי קונספט של קרוס-אוברים, חלקם עם הנעה היברידית, חלקם גם יגיעו לקו הייצור

תערוכת הרכב ה''רגילות'' אינן המקום הנכון לחפש רכבי שטח ''אמיתיים''. לא שנשארו לנו הרבה כאלה, אבל את היצירות המעניינות בסיגמנט הזה כדאי לחפש בתערוכות ייעודיות יותר, כמו SEMA. הכלל הזה תופש גם לגבי תערוכת הרכב בג'נבה הנערכת בימים אלה, שלמעט חיית שטח אחת מתוצרת מרצדס, כל שאר הדגמים עם הנעה 4X4  המוצגים בה הם דגמי קרוס-אובר, מרביתם עוד בשלב הקונספט. יוצא דופן בעניין זה הוא הדור החדש של היונדאי טוסון, עליו כבר כתבנו כאן  שאוטוטו מגיע לשווקים.

סוזוקי מציגה בתערוכה את ה-iM-4, קונספט של קרוס-אובר קטן עם הנעה היברידית, מצויד במנוע בנזין 1.2 ליטר ועוד מנוע חשמלי שהספקו לא נמסר. הדגם הזה קטן יותר מהויטארה החדשה, עם אורך כולל של כ-3.7 מ' על בסיס גלגלים של כ-2.45 מ'. על פי פרסומי החברה, מדובר בפלטפורמה חדשה לחלוטין.

קונספט מעניין נוסף הוא ה-20V20 של סיאט, המבשר על הקרוס-אובר הראשון מתוצרת חברה זו, שאמור להיכנס לייצור בהמשך שנה זו.  הוא ייבנה על פלטפורמת MQB של פולקסוואגן, המשרתת דגמים רבים אחרים של הקונצרן. גם היצע המנועים יגיע מחברת האם,  עם מבחר של מנועי בנזין TSI ומנועי טובו-דיזל. דגם הקונספט מצויד בתיבת הילוכים כפולת מצמדים DSG, אך לא ברור אם היא תמצא את דרכה לדגם הייצור.

ברמות המחיר הגבוהות יותר אפשר לפגוש את האסטון מרטין DBX, קונספט שאולי מבשר על כניסתה של החברה הבריטית לסגמנט הקרוס-אוברים היוקרתיים. העיצוב הוא בכיוון ספורטיבי מוחצן, בהתאם לתדמית החברה, ועל פי מנהליה הוא אמור לקסום דווקא לנשים. גם כאן מדובר בדגם היברידי, עם מנוע חשמלי בכל גלגל ומנוע בנזין שמשמש רק כמטען מצברים. לא ברור אם התצורה הזו תשמש גם בדגם הייצור, אם בכלל יגיעו לשם...

דגם היברידי נוסף שמוצג בתערוכה הוא ה-Q7 e-tron  של אאודי, המצויד במנוע דיזל עם שש בוכנות ומנוע חשמלי, המספקים ביחד 373 כ''ס.  הכוח, המועבר דרך תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים, מזניק את המכונית מ-0 למאה תוך 6.0 שניות ולוקח אותה עד למהירות של 225 קמ''ש. כל זאת, עם צריכת דלק מוצהרת על ידי היצרן של 58.8 ק''מ לכל ליטר של סולר!

תגובות

0 תגובות