שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הטנדר של דור ה-Y

הסנטה קרוז, טנדר קונספט שהציגה יונדאי בתחילת השנה, יהפוך ככל הנראה לדגם סדרתי

בתחילת השנה, בתערוכת הרכב של דטרויט, הציגה יונדאי דגם קונספט של טנדר אותה תיארה כ''סוג הטנדר שבני דור ה-Y (ילידי 1980-2000) ירצו לקנות''. ולמה לכוון דווקא לבני הדור הזה?  משום שהיום הם קבוצת הגיל השנייה בגודלה בין רוכשי מכוניות חדשות. כשהקונספט - שקיבל את השם סנטה קרוז - הוצג, עדיין לא דובר על מעבר לייצור סדרתי, למרות ששמועות על טנדר מבית יונדאי רצות ברשת כבר זמן רב. השבוע כבר הגיעה הצהרה מאחד ממנהלי החברה, שהאור הירוק לדגם סדרתי קרוב מאוד.

ביונדאי התייחסו אל הסנטה קרוז כאל רכב פנאי, יותר מאשר רכב עבודה והגישה הזו התבטאה בעיצוב חיצוני אגרסיבי ובתא נוסעים מפנק ומרווח לחמישה נוסעים. המראה הכללי הוא יותר של קרוס-אובר מאשר של רכב עבודה, גישה המזכירה במשהו את האקטיון ספורט של סאנגיונג (למבחן דרכים). בהתאם, ארגז המטען הוא קטנטן אבל יש בו את כל מה שדרוש כדי לשנע את ציוד הספורט או הקמפינג של בעליו, כמו נקודות קשירה מרובות.  

הסנטה קרוז, ששמו מרמז על קרבתו לקרוס-אובר הגדול של יונדאי, הסנטה פה, צויד במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר המספק 190 כ''ס, כשהכוח מועבר לכל ארבעת הגלגלים. על פי נתוני היצרן, צריכת הדלק עומדת על כ-13 ק''מ ליטר. המימדים דומים לאלה של הסנטה פה, מה שיאפשר תנועה עירונית נוחה, בהתאם לצרכיו של קהל היעד.

כרגע עוד אין תאריך יעד לתחילת ייצורו של הסנטה קרוז, אבל יהיה מעניין לבדוק בעתיד אם הנחות היסוד של יונדאי לגבי קהל היעד שלו הן נכונות.

 

תגובות

0 תגובות