שטח 4X4 > כתבות > חדשות

אביב קדשאי ומלחמתו בטחנות הצדק

סיכויים טובים לעתירתו השנייה לבג''ץ של אביב קדשאי בנושא הסדרתם בחוק של המרוצים והתחרויות המוטוריות. עו''ד גלעד בנאי, מגיש העתירה, מעריך שיש סיכוי טוב להשגת פשרה וקבלת אישור מהמשטרה.

כידוע לכולכם מרוצים ותחרויות מוטוריות אינן חוקיות בישראל. ההכרזה על הקמת ועדה מיוחדת לעניין שבה יתלו חלק משרד התרבות והספורט והמשטרה לא היה בה כדי להביא לתזוזה ממשית בניסיון להסדיר את התחרויות המוטוריות בחוק.

שתי עתירות לבג''ץ הוגשו בנושא על ידי אביב קדשאי במלחמתו הטחנות הצדק– הראשונה, ביוני 2000 ובה דרש לקבל את אישור המשטרה לקיום תחרויות מוטוריות. בדיון שהתקיים בפברואר נמחקה העתירה בהסכמת הצדדים שכן הבקשה לא הסתמכה על סע' חוק מסוים כנדרש (למיותר לציין שקיימת תקנה כזו בתקנות התעבורה והיא: תקנה 158(א) – המקנה לקצין משטרה סמכות לאשר או לדחות קיום תחרות בדרך…) העתירה השניה, ביוני השנה הסתמכה על תקנה 158(א) ובה דרש מבג''צ, לאפשר קיום ראלי ב- 04/08/01 ובמקביל לתת פס''ד עקרוני בנושא קיום תחרויות ראלי ומרוצים בארץ. תשובת המדינה הייתה זהה לתשובתה בבג''ץ הקודם: אין אפשרות לתת אישור לקיום התחרויות כיוון שברור שכל משתתף שיקח חלק בתחרויות אלו יעבור על תקנות התעבורה . השופטת שטרסברג- כהן לא קיבלה את טענת המדינה בבג''ץ הראשון - לדבריה, אזרחים נחשבים שומרי חוק כל עוד לא הוכח אחרת . הערה זו רק נותנת עידוד לגבי הבאות. עו''ד גלעד בנאי המייצג את אביב בבג''ץ, מעריך שסיכויי העתירה טובים ויש סיכוי שתושג פשרה כל שהיא. קרי, ינתן אישור לקיום תחרויות תוך ובתנאי שהמשתתפים יעמדו בתנאים שיותנו ע''י המשטרה. ולא נותר לנו אלא לסכם: היכונו אחים היכונו!

תגובות

0 תגובות