שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #34

מספר גדול של דגמים חדשים אמור להגיע לשווקים בשנתיים הקרובות, בין היתר של מיצובישי, סובארו, ג'יפ ולנד רובר

מיצובישי הציגה בתערוכת הרכב האחרונה בטוקיו דגם קונספט שנקרא eX, וכבר במהלך התערוכה הצהיר מנכ''ל החברה שהדגם הזה ישמש כבסיס לקרוס-אובר חדש, שייצורו יחל לקראת סוף השנה הבאה. הדגם החדש, שעדיין לא קיבל שם, ימוקם מתחת לאאוטלנדר שמימדיו גדלו, והוא יתחרה מול כלי רכב דוגמת היונדאי טוסון והקיה ספורטאג' (להצגת האאוטלנדר החדש). יהיו גרסאות בנזין ודיזל, וכמובן גם דגם היברידי, אך לא ידוע עדיין עם יהיו דגמים כל-חשמליים.

בשנת 2018 מתכוונת סובארו לחזור לשוק של הגדולים, עם דגם של שבעה מושבים שחסר לה מאוד בשוק האמריקאי. הדגם הגדול הקודם של סובארו, הטריבקה, לא זכה להצלחה גדולה וייצורו הופסק ב-2013 (לידיעה על הפסקת הייצור). אבל בארה''ב יש ביקוש גדול לכלי רכב מרובי מושבים עם אחיזה טובה בשלג והדגם החדש ימלא את המשבצת הזו. הייצור כולו יתבצע בארה''ב, ככל הנראה עם מנוע ה-3.6 ליטר המוצע היום באאוטבק.

צילומי ריגול של הדגם החדש שיחליף את הקומפאס והפטריוט מבשרים על השלמת עוד מהלך בריענון הדגמים של חברת ג'יפ. קיבלנו כבר את הצ'ירוקי ואת הרנגייד, ובשלבים הבאים אנו צפויים לקבל את הגרנד ואגוניר אות מחליפיהם של הרנגלר ושל הגרנד צ'ירוקי. הדגם החדש ייבנה על אותה פלטפורמה של הרנגייד, שתוארך לטובת מרווח הפנים. כמו בכל הדגמים האחרונים של ג'יפ, יוצעו מגוון גדול של מערכות הנעה, החל מדגם עם הנעה קדמית בלבד ועד לדגם עם יכולות שטח ממשיות, דוגמת הטריילהוק.

חברת בנטלי תייגה את הבנטייגה, כ''רכב השטח'' היקר ביותר בעולם עם תג מחיר שמתחיל ב-160 אלף ליש''ט. בלנד רובר לא אהבו זאת, ויצאו בתגובה עם דגם ה- SVAutobiography של הריינג' רובר, שמחירו עומד על 165 אלף ליש''ט... אבל מה עושים שמחירו של הבנטייגה יכול להאמיר עד ל-250 אלף בהתאם לתוספות שבוחרים הלקוחות? בלנד רובר בודקים אפשרות לייצר דגם עוד יותר יוקרתי של הריינג', שחלקו ייבנה בעבודת יד, במחיר שיחל ב-200 אלף ומשם יטפס גבוה-גבוה לפי הגחמות של כל לקוח. אם יוחלט על ייצור הדגם הזה זה יעשה במספרים מאוד מצומצמים עבור לקוחות ''שיכולים להעריך את האיכות'' על פי הודעת החברה. וכן, רצוי שגם יהיו להם כיסים עמוקים מספיק כדי לעמוד במחיר.... (למבחן דרכים לריינג' ''הרגיל'')

תגובות

0 תגובות