שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'יפ רנגלר עם מנוע מהגיהנום

לרנגלר שלכם חסר קצת כוח? מה דעתכם על אחד עם 707 סוסים?

מנוע הפנטה-סטאר בנפח 3.6 ליטר שהותקן ברנגלר של ג'יפ החל משנת 2012 היווה זינוק אדיר מבחינת  הביצועים יחסית למנוע הקודם שהיה מותקן בו, שנפחו אמנם היה גדול יותר (3.8 ליטר) אבל ההספק והמומנט שלו היו נמוכים יותר ולא ממש סיפקו את הסחורה (למבחן דרכים לרנגלר עם מנוע הפנטה-סטאר). אבל מה עושה מי ש-285 הסוסים של הפנטה-סטאר לא מספקים אותו? קונה את הגרסה המופרעת של סדנת Hauk שבה מותקן מנוע הלקט (Hellcat) בנפח  6.2 ליטר ומקבל חיה רעה עם 707 כ''ס ממנוע ה-V8 שהוא גרסה מתקדמת של מנוע ההמי המפורסם.

הבסיס הוא רנגלר רוביקון סטנדרטי שמלבד המנוע מקבל גם תיבת הילוכים חזקה יותר, אוטומטית עם חמש מהירויות, כזאת שתוכל לעמוד בעומס האדיר המגיע מהמנוע. לצד זאת, הותקנו צמיגים גדולים יותר (35 אינץ'), שופרו גם המתלים, מערכת הבלמים שודרגה וכל מכלולי ההנעה חוזקו. הסדנה, השוכנת במדינת פנסילבניה ועוסקת בשדרוג ובניית רכבי שטח שרובם על בסיס הרנגלר, תייצר 50 רוביקונים בגרסת ההלקט, כשהקונה המאושר והמעושר יוכל לבחור תוספות כאוות נפשו מרשימת אופציות ארוכה עד מאוד.

ולמי שהרנגלר הוא ספרטני מדי, חברת ג'יפ מספקת אופציית שטח אחרת עם אותו המנוע: גרנד צ'ירוקי טראק הוק (Track Hawk), שעושה את הזינוק הקלאסי מ-0 למאה קמש בתוך פחות מארבע שניות! לשם ההשוואה, הפורשה קאיין טורבו  S עושה זאת ב-4.1 שניות, והב.מ.וו X5 m והמרצדס GLE 63 AMG יעברו את המרחק תוך 4.2 שניות. אלה כבר לא SUV-ים, אלה מכוניות דראג...

תגובות

2 תגובות

1

דורית נשר

02 בדצמבר 2015 ב 14:33

שיעור קצר, מושג חדש ותרגיל אמפירי

עופר חביבי,
אתה בחור מוכשר  ואני נהנית מאוד לקרוא את הכתבות שלך, אבל אתה טיפהל'ה נגוע בשוביניזם. לא נורא, בשביל זה אני פה. נתחיל בשיעור קצר, נמשיך במושג חדש ונסיים בתרגיל אמפירי.
שיעור קצר
הבה נבחן את התמונה בה בחרת לסיים את הכתבה. במרכז התמונה ניתן לראות ג'יפ ובצידו עומדת אישה- האישה בעלת מבנה גוף חטוב, לבושה בלבוש מינימאלי, התפקוד הקוגניטיבי שלה לא בא לידי ביטוי, היא נשענת על גלגל הג'יפ בתנוחה מינית, אין קשר בינה לבין הג'פ ולסיום היא מצולמת כך שכל גופה נסרק ע''י המצלמה.
מושג חדש
אובייקטיפיקציה (החפצה) מינית של נשים. המונח החפצה מינית מתאר מצב בו גופו של אדם והפונקציות המיניות שלו נפרדים מזהותו ואישיותו. מצב זה מוריד את אותו אדם לדרגת אובייקט המספק את צרכיהם והנאתם של אחרים.
הסכנה
תמונות כאלו מהוות מודל לחיקוי עבור נשים וגברים המתבוננים בהם, ובכך מבנות את המציאות החברתית בה הגבר כובש, שולט ומתייחס אל האישה כאל חפץ שנועד לשימושו.
תרגיל אמפירי
נסיים בתרגיל קטן על מנת להפנים את הנושא. עליך לחפש תמונה בא מוצג ג'יפ (תוכל לבחור כל דגם שתרצה) ובצידו מוצג גבר. על הגבר להיות גבוה (מעל 1.80), בעל כתפיים רחבות וקוביות בבטן (רצוי 8), בעל עיניים שחורות ושיער שחור (אפשרי גם חום דבש) עם שיער גוף על גופו (לא יותר מדי) ועליו להיות חשוף חזה.
בהצלחה!

2

Ogash Ofer

02 בדצמבר 2015 ב 18:56

שיוויון מגדרי באמצעות ג'יפ רנגלר עם מנוע מהגיהנום


דורית - אנחנו ממנים אותך כנציבת השיוויון המגדרי בקהילת הג'יפאים של אתר השטח!