שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סובארו - היצרן המוביל בנאמנות הלקוחות בארה''ב

מנתונים שפורסמו במגזין הכלכלי פורבס, עולה שהאמריקאים נוטים להחליף את הסובארו שלהם – בסובארו חדש. על פי אותם נתונים, הריינג' רובר הוא הדגם שאליו הלקוחות נאמנים ביותר

נאמנות לקוחות היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בהצלחה של יצרן רכב (ובעצם של כל מי שעוסק במכירות). לקוח מרוצה, שבכל פעם קונה את אותו מותג, הוא כסף בטוח בבנק. הנאמנות הזאת נרכשת בעיקר בשל שביעות הרצון מהרכב עצמו ומהשרות שניתן לו, כמו גם ממדיניות טרייד-אין הוגנת. אבל יש גם גורמים שטחיים יותר שמשפיעים, כמו שיווק נכון ואיך הרכב מצטייר לעומת מכוניות של יצרנים אחרים. ולא פחות חשוב, כנראה, איך הרכב מצטייר בעיני השכנים המקנאים...

זה אולי מסביר את הנתונים שעלו ממחקר שהתפרסם במגזין הכלכלי פורבס, לפיהם הריינג' רובר הוא הדגם שאליו הלקוחות נאמנים ביותר (הנתונים הם לגבי השוק האמריקאי בלבד), עם 48.2% לקוחות חוזרים, ששומרים אמונים למותג היוקרה הבריטי. נתון זה אולי ישתנה בשנים הבאות, עם כניסתם של מותגי יוקרה נוספים לפלח ה-SUV-ים המפוארים, כמו בנטלי ומזראטי (למבחן דרכים לריינג').

בפילוח על פי יצרנים סובארו מובילה, עם 67.7% לקוחות חוזרים, לפני יצרנים כמו מרצדס (65.1, מקום שלישי), טויוטה (63.5, מקום רביעי) ולקסוס (60.7, מקום תשיעי). בעשרת המותגים המובילים בנאמנות לקוחות מתברגים רק שני יצרנים אמריקאים: פורד במקום השני ושברולט בשמיני. שאר היצרניות, מלבד אלו שצוינו לעיל, הן יפניות (ניסאן והונדה) או קוריאניות (קיה ויונדאי). הפורסטר של סובארו הוא הדגם המוביל של היצרן היפני שאליו חוזרים, עם 41.1% לקוחות נאמנים, והוא נמצא במקום העשירי בין עשרת הדגמים שזוכים לנאמנות הגדולה ביותר מצד הקונים (למבחן דרכים לפורסטר).  

שאר הדגמים בעשירייה הראשונה כוללים (בסדר יורד) את המרצדס S-Class, לינקולן MKZ, מרצדס ספרינטר, ניסאן ליף, טנדר ראם 1500, לקסוס RX 350, יונדאי ג'נסיס (שמוצב לאחרונה כמותג נפרד אך עדיין נספר תחת השם של יונדאי), וקיה סול.          

תגובות

1 תגובות

1

arni61

27 בינואר 2016 ב 23:08

אין על ה XV שלי. רכב מעולה