שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'יפ מציגה גרסת טריילהוק גם לגרנד צ'ירוקי

לאחר הגרסאות מכוונות השטח של הצ'ירוקי והרנגייד, מגיעה גם גרסה דומה של של האח הגדול מבית ג'יפ

 השקתו של ג'יפ צ'ירוקי החדש לפני כשנתיים הציבה בפני קונצרן פיאט-קרייזלר בעיה לא פשוטה: כיצד משווקים רכב שנבנה על פלטפורמה של מכונית נוסעים (דודג' דארט/אלפא רומיאו ג'ולייטה) כרכב שטח הנושא את השם המחייב JEEP? הפתרון היה ביצירת גרסה אחת מוכוונת שטח באופן מיוחד, עם מרווח גחון משופר, זוויות מרכב טובות יותר, צמיגים בגודל נכון  ומערכת הינע מותאמת. התוצאה – הצ'ירוקי טריילהוק (Trailhawk ) שהצליח להפתיע גם אותנו ביכולות שלו. נכון שהוא עמוס לעייפה במערכות אלקטרוניות, אבל אלו עושות את עבודתן נאמנה ומצליחות להביא את הרכב רחוק מאוד לתוך השטח, במיוחד אם מתחשבים בגנים הבסיסיים שלו (למבחן דרכים לצ'ירוקי עם הנעה 2X4).

ראו בג'יפ כי טוב, והרנגייד הקטן שיצא בעקבות הצ'ירוקי (ומתבסס על פלטפורמת פיאט X500) קיבל גם הוא גרסת טריילהוק, שגם היא לא ''פראיירית'' בשטח. ואם זה טוב לשני הדגמים הקטנים יותר, למה לא לאמץ את הרעיון גם ל''אח הגדול'' של החברה, הגרנד צ'ירוקי? וכך, לקראת תערוכת הרכב בניו יורק הנפתחת בימים אלה, חשפה ג'יפ את גרסת הטריילהוק של הגרנד, שתצא לשיווק לקראת אמצע-סוף שנה זו כדגמי 2017 (למבחן דרכים לגרנד צ'ירוקי דיזל).

בניגוד לשני הדגמים הקטנים יותר שתוכננו מראש עם גרסאות הטרייל הוק, בגרסה של הגרנד לא נמצא שום דבר חדש: התכונות שהוטמעו בו כבר קיימות כאופציות בגרסאות הנוכחיות של הגרנד, אבל כאן נאספו כולן לתוך גרסה אחת שמיועדת לתת עבודה בשטח: מתלי אוויר מתכווננים שבמצב הגבוה שלהם נותנים מרווח גחון של קרוב ל-28 ס''מ, מערכת הנעה Quadra-Drive II עם 4X4 קבוע, הילוך כוח וסרן אחורי מוגבל החלקה, צמיגי  AT  של GOODYEAR וזוג אוזני גרירה בריאות מלפני ומאחור. המנוע הוא אותו מנוע V-6 מוכר של ג'יפ בנפח 3.6 ליטר המספק כ-285 כ''ס וגם את תיבת ההילוכים האוטומטית של ZF, בעלת שמונה המהירויות, כבר פגשנו. 

גם החלק הפנימי זכה לטיפול, עם מושבי עור בצבע שחור ותפרים אדומים, כשהשם Trailhawk מוטבע בגב המושבים, גימור תא הנוסעים כולו נעשה בגוונים של שחור וגם מכסה המנוע הושחר כדי למנוע הברקות אור שיכולות לסנוור את הנהג בעת שהוא מתמודד עם הבולדרים במדבר... אז נכון שאין כאן בשורות חדשות, אבל ריכוז כל הדברים הטובים מבחינת שטח, יעשו את הגרנד צ'ירוקי טריילהוק לגרסה הנחשקת עבור מי  שרוצה להתרחק מאוד מהכבישים.

תגובות

2 תגובות

1

דניאל מאירי

23 במרץ 2016 ב 14:55

מה יהיה המחיר בארץ

ידוע כבר ?

2

דניאל מאירי

23 במרץ 2016 ב 14:55

מה יהיה המחיר בארץ ?

ידוע כבר ?