שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #38

דור חדש להונדה CR-V, קרוס אובר חדש של ניסאן וקרוס אובר ראשון ל-MG

בתוך כשנה וחצי, אמורה הונדה להשיק את הדור הבא של רכב הפנאי העיקרי, ה-CR-V, שיהיה גדול יותר במימדיו מזה הנוכחי (למבחן דרכים לדגם הנוכחי). ההגדלה הזו תאפשר התקנת שורה שלישית של מושבים בפעם הראשונה בתולדות הדגם הזה, כך שיוכל להתחרות מול כלים כמו הניסאן X-טרייל, קיה סורנטו, יונדאי סנטה-פה ודומיהם.

הדגם החדש יבנה על פלטפורמה חדשה לחלוטין שתשמש גם את הדור הבא של האקורד. מתחת למכסי המנועים יותקנו יחידות כוח שגם הן חדשות לחלוטין, ביניהן טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר וטורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר. מנוע 2.0 הליטר הנוכחי יעבור מקצה שיפורים. גרסת הבסיס תהיה עם הנעה קדמית בלבד ותיבת הילוכים ידנית עם שש מהירויות, הגרסאות הבכירות יותר יגיעו עם הנעה בכל הגלגלים ואופציה לתיבה אוטומטית עם תשע מהירויות. ההשקה באירופה צפויה לקראת אמצע 2018

קרוס אובר חדש לניסאן

לפני כשנתיים הציגה ניסאן בתערוכת הרכב בסאן פאולו דגם קונספט בשם קיקס (Kicks), קרוס-אובר חדש שפורסם כי ישווק בשוק הדרום-אמריקאי לבד. השבוע הגיח דגם הייצור, וראה זה פלא – הוא מתוכנן לשיווק בכ-80 מדינות ברחבי העולם (אך לא ברור אם יגיע אלינו). עיצובו של הדגם החדש, שנעשה במשותף על ידי מחלקות העיצוב של החברה בארה''ב ובברזיל, פחות מוחצן מהעיצובים שאנחנו רגילים לקבל מניסאן, עם מידות נדיבות (אורך של 4.3 מ' על בסיס גלגלים של 2.62 מ', רוחב של 1.8 מ' וגובה של 1.6 מ'), שגדולות יותר משל הג'וק.

ואחד חדש גם ל-MG

כיאה לחברה ששורשיה ההיסטוריים נעוצים עמוק בליבה של בריטניה (למרות הבעלות הסינית הנוכחית), גרסת הייצור של הקרוס-אובר הראשון מתוצרת MG הוצגה השבוע בתערוכת הרכב של לונדון, שאינה נחשבת בין התערוכות המובילות בעולם. הדגם החדש מצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר או דיזל בנפח 1.9 ליטר, ויוצע בשלוש רמות גימור. גרסת הבסיס תהיה עם הנעה קדמית בלבד ותיבה ידנית, בעוד שבגרסאות הבכירות יותר תהיה אופציה להנעה בכל הגלגלים ותיבה אוטומטית.

זוהי כאמור החדירה הראשונה של החברה לסיגמנט החם עד רותח של רכבי הפנאי, ועם תמחור נכון – קרי מחיר זול - היא עשויה לעשות בו חייל (דוגמת הדאצ'יה דאסטר).

תגובות

0 תגובות