שטח 4X4 > כתבות > חדשות

SUV חדש לפולקסוואגן על בסיס האמארוק?

דגם 2017 של הטנדר עבר מתיחת פנים וקיבל מנוע חדש, ויש רחשושים שהוא ישמש בסיס לרכב שטח חדש

רכבי שטח מבוססי טנדרים נחשבים היום למשהו מיושן, שעבר זמנו, במיוחד במדינות מערביות המקפידות על תקנות מחמירות של צריכת דלק ומניעת זיהום אוויר. אבל יש לא מעט יצרנים שעדיין משתמשים בקונספט הזה, כמו ג'נרל מוטורס עם היוקון והטאהו ודומיהם, פורד עם האקספדישן, ניסאן עם הארמדה וטויוטה עם מספר דגמים. גם בקרייזלר/ג'יפ התחילו לחשוב לאחרונה בכיוון ועתה התבשרנו על חברה נוספת שייתכן ותלך בדרך הזו: פולקסוואגן, משם נשמעו לחשושים על מחשבות לייצור SUV  חדש שייבנה על בסיס האמארוק.

בחודש הבא, אמורה החברה להשיק את דגמי 2017 של הטנדר, שעבר מתיחת פנים וקיבל גם מנוע בשרני יותר: טורבו-דיזל  V-6 בנפח 3.0 ליטר שיספק 161 כ''ס ברמת הגימור הבסיסית, ו-201 או 221 כ''ס ברמות הגימור הגבוהות יותר. תהיה תיבה ידנית או אוטומטית עם שמונה הילוכים ואפשרות בחירה בין הנעה 2X4  בלבד או הנעה בכל הגלגלים עם מערכת 4Motion נטולת הילוך כוח, כמו בדגם הנוכחי.
רכב שטח שיבוסס על האמארוק ייתן לפולקסוואגן מתחרה ראוי בשווקים בהם דגמים כאלה עדיין פופולאריים, כמו אוסטרליה ודרום אמריקה. זה גם ירחיב את היצע רכבי הפנאי של החברה, המתבסס היום על שני דגמים של קרוס-אוברים: הטיגואן והטוארג. 
אבל ייתכן ש-SUV  כזה יזכה להצלחה גם בשווקים אחרים, במיוחד אם יצליחו לייצר אותו עם שלוש שורות של מושבים. כושר הגרירה של הטנדר המחודש עלה לכדי 3.5 טון (לעומת 3.2 בדגם היוצא), ואם הנתון הזה יישמר יש לו משמעות רבה עבור קהל לקוחות לא קטן, כמו חוואים, בעלי סוסים, קבלנים – בעצם כל מי שעבורו כושר גרירה גבוה הוא נתון חשוב בבחירת כלי הרכב.
 

תגובות

0 תגובות