שטח 4X4 > כתבות > חדשות

תמונות ריגול: כך נראה הדיסקברי 5

הדור החמישי (שהוא בעצם רביעי) של הדגם המשפחתי מבית לנד רובר ייחשף רישמית בעוד כשלושה חודשים. בינתיים, הנה הצצה בתמונות שלו שצולמו השבוע

המהלך הגדול של חברת לנד רובר לחידוש כל סדרת הדגמים שלה יעשה צעד משמעותי קדימה עם הצגתו הרישמית של הדיסקברי החדש, שייחשף ככל הנראה בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס בעוד כשלושה חודשים. הדגם הזה, שייקרא דיסקברי 5, הוא בעצם הדור הרביעי של הרכב אותו ממצבת החברה כדגם המשפחתי שלה, שכן הדיסקברי 4 לא היה יותר ממתיחת פנים של הדיסקברי 3 (במספור הפנימי של החברה, לשני הדגמים זיהוי זהה – L319).

כאן כבר מדובר בדגם חדש לחלוטין, שייבנה על פלטפורמת ה- PLA שמשמשת את דגמי הריינג' רובר, עם שימוש נרחב באלומיניום גם בשלדה, שנועד להפחתת המשקל לטובת צריכת דלק טובה יותר. הדיסקברי 5 יקבל מגוון של מנועי בנזין ודיזל בנפח של 2.0 ו-3.0 ליטר, עם תיבה ידנית בעלת שישה הילוכים או אוטומטית עם תשעה. בעתיד הקרוב, צפוי ככל הנראה גם דגם היברידי.

קצת היסטוריה - לנדרובר:

לנדרובר דיסקברי 4 07/10/2010 

חדש ומשוכלל - לנד רובר דיסקברי 4 - 15/08/2009 

גבעת השלושה: דיסקברי 3 מול פאג'רו דקאר לימיטד מול לנדקרוזר - 14/06/2005 

בזרוע נטויה - לנד רובר דיסקברי 3 - 27/02/2005 

לנד רובר דיסקברי מול פאג'רו במבחן השוואתי - 10/09/2003 

דיסקברי 3 מול דיסקברי TDI במבחן של ראש הממשלה - 04/03/2008

מבחינה חיצונית, הדיסקברי החדש מאמץ את שפת העיצוב הנוכחית של החברה, שהחלה עם האיווק. העיצוב הקופסתי המוכר נעלם לטובת קווים זורמים יותר, עם חרטום זהה כמעט לחלוטין לזה של הדיסקברי ספורט (מחליפו של הפרילנדר). ה''מדרגה'' המפורסמת מעל לראשי הנוסעים נשמרת, למרות שהיא נראית יותר ויותר סמלית. כדגם המשפחתי, הדיסקברי 5 יוצע עם שבעה מושבים.

במאמר מוסגר נציין, כי אהבנו יותר את הבידול החיצוני הבולט שהיה בין דגמי לנד רובר הישנים יותר. במבט חטוף, גם אם היה מדובר בצללית או בחלק קטן מהרכב, אפשר היה לזהות בדיוק במה מדובר. השימוש המוגבר בפלטפורמות זהות ובקווי עיצוב דומים, גורמים לטעמנו לאובדן הייחודיות שהיתה לכל דגם.     

תחילת השיווק של הדיסקברי 5 צפויה באירופה כבר לקראת סוף השנה הנוכחית, לשאר העולם הוא יגיע  במהלך השנה הבאה. המחיר צפוי להיות יקר במקצת משל הדיסקברי היוצא. עדיין לא ידוע אלו מערכות משלל החידושים שהציגה לנד רובר בשנים האחרונות (ראו כאן וגם כאן) ישולבו בדיסקברי החדש וגם לא ברור מתי יגיע דגם ה-SVX  המתוכנן, שיהיה יותר מוכוון שטח.

כעת נותר רק להמתין להופעתו של הדיפנדר המחודש, ובכך תשלים לנד רובר את חידוש כל דגמיה.

לעוד ידיעה בעניין: תמונות ראשונות של הדיסקברי 5 - 28/10/2015

 מקור התמונות: PistonHeads

תגובות

0 תגובות