שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #42

כיצד נראה רנגלר בתחפושת של CJ, האם הדיפנדר החדש יהיה חנון היי-טק ומה הביאה שברולט לתערוכת SEMA

באופן מסורתי, הרנגלר של חברת ג'יפ זוכה במספר רב של פרסים בתערוכת SEMA, התערוכה הגדולה בעולם לשיפורי רכב הנערכת מדי שנה בלאס ווגאס, ארה''ב (קישור לסיקור התערוכה בשנה שעברה). השנה הגדילה החברה לעשות כשהציגה את ה-CJ66, שבנוי מאוסף חלקים מדגמים שונים מתוצרתה. השלדה נלקחה מרנגלר TJ והמרכב מ-CJ מודל 1966. מנוע V-8 המשודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים, סרני דנה 44 וצמיגי BF בקוטר 35 אינץ' על חישוקי ביד-לוק השלימו את החבילה. יאמייי.

חננון חיוור או בריון אמיתי?

''הדיפנדר החדש יהיה גדוש בטכנולוגיה היי-טקית יותר מכל דגם אחר שאנחנו מייצרים כיום'' – כך הצהיר לאחרונה מנכ''ל חברת לנד רובר, ראלף ספט בראיון למגזין הרכב הבריטי Autocar והוסיף כי יכולות השטח לא ייפגעו יחסית לדגם היוצא (לכתבת אשכבה לדיפנדר הישן).

על פי המידע שדלף עד כה, הדגם החדש שצפוי להגיע ב-2019 או אפילו ב-2020 ייבנה על הפלטפורמה שמשרתת היום את הדיסקברי 5 ואת הריינג' רובר, בדגש על שימוש רב באלומיניום, אבל כל ''סרחי העודף'' מלפנים ומאחור יקוצצו לטובת זוויות גישה ונטישה טובות. היצע המנועים יכלול גרסאות בנזין ודיזל עם ארבע בוכנות ואפשר יהיה לבחור בין תיבת הילוכים ידנית לאוטומטית. ואנחנו שואלים – למה? האלקטרוניקה אולי טובה למי שהשטח שלו כולל טיפוס על מדרכות, לא למי שרוצה לצאת למסעות רציניים.

טראקס למשחקי חול

ועוד מ-SEMA: שברולט הציגה שם כמה דגמי קונספט, ואנחנו אהבנו במיוחד את מה שהם עשו עם הטראקס: הגבהה קלה, צמיגים ראויים, פגושים שתוכננו מחדש לטובת זוויות טובות יותר. היינו רוצים לראות יותר קרוס-אוברים שנבנים בגישה הזו, ולא רק כדגמי קונספט (למבחן דרכים לטראקס עם הנעה 2X4 בלבד).

תגובות

0 תגובות