שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סאנגיונג עוברת לחשמל

היצרנית הקוריאנית מתכוונת להשיק מספר דגמים כל-חשמליים על לסוף העשור הנוכחי

המאמצים של היצרניות השונות לייצר כלי רכב עם הנעה חשמלית ''טהורה'', כלומר כזאת המסתמכת על מצברים בלבד (לכתבה על כלי רכב עם הנעה חשמלית), לא פוסחת גם על סאנגיונג, יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בקוריאה הנמצאת היום בשליטה של מהינדרה ההודית. סאנגיונג מתמקדת בעיקר בייצור של קרוס-אוברים, SUV-ים וטנדרים, והרקסטון מתוצרתה הוא אחד מאחרוני רכבי השטח הבנויים בצורה המסורתית, עם שלדת סולם, סרן אחורי חי והילוך כוח – וגם עם תג מחיר שפוי יחסית (למבחן דרכים לרקסטון)...

אבל בחברה מסתכלים קדימה, והעתיד נראה להם טמון בהנעה חשמלית, ולא בכיוון ההיברידי. כדי לצמצם את הזמן הדרוש לפיתוח - וגם כדי לחסוך בהוצאות – המחשבה היא לחבור ליצרנית שכבר עשתה כברת דרך בתחום החשמלי. מנהל החברה בבריטניה, פאול ויליאמס אמר בראיון למגזין הרכב  Autocar: ''אנחנו חברה קטנה, אין לנו את המשאבים להשקיע בפיתוח מאפס, לכן הכיוון הוא להסתמך על רכיבים שתפתח חברה אחרת, כמו ב.מ.וו למשל, בעיקר בתחום המצברים''. סאנגיונג פעלה בדיוק בדרך זו בעבר, כשהסתמכה על רכיבים שהגיעו ממרצדס, כמו מנועים ותיבות הילוכים.

לעת עתה נערכים ניסויים בפרוטוטייפ חשמלי של הטיבולי – אחד מדגמי הקרוס-אובר של החברה (למבחן דרכים לטיבולי) -  אך מתכננים שם להרחיב את החישמול גם לדגמים נוספים, כשהכוונה היא להסתמך על ליין הדגמים הקיים ולהתקין בהם מערכת הנעה חשמלית. על פי הפרסום, נראה אותם באולמות התצוגה לקראת סוף העשור.

תגובות

0 תגובות