שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דור חדש לסקודה יטי יגיע בשנה הבאה

המראה המלבני האופייני כל כך של הדגם הנוכחי ייעלם לטובת קווים זורמים יותר, בעיצוב דומה לזה של הקודיאק

כמעט 8 שנים חלפו מאז הציגה סקודה את היטי (YETI) בתערוכת הרכב בז'נבה, והיורש כבר נמצא בסוף תהליך התכנון. ההצגה של הדגם החדש תיערך כפי הנראה בשנה הבאה, כפי שאישר  מנכ''ל החברה, ברנרד מאייר, בראיון למגזין הרכב AutoExpress. מאייר כמובן לא חשף פרטים רבים מדי על היטי החדש, אבל ברור שהוא יחלוק איברים רבים עם הסיאט אטסה ועם הפולקסוואגן טיגואן, כולל פלטפורמת ה-MQB. גם היצע המנועים ומערכות ההנעה יהיה דומה.

מבחינה ויזואלית, היטי יאבד את מראה ה''קופסה'' הכל כך אופייני שלו לטובת קווים זורמים וספורטיביים יותר, כיאה לקרוס-אובר מודרני, עם עיצוב שיישען בכבדות על זה של הקודיאק, הקרוס-אובר הגדול יותר של סקודה (לפגישת היכרות עם הקודיאק).

היצע המנועים, כאמור, יהיה דומה לאלה המוצעים בשאר דגמי הקרוס-אובר של קונצרן פולקסוואגן, והוא יכלול מבחר מנועי טורבו בנזין ודיזל בנפחים שינועו מליטר אחד ועד שני ליטר. סביר להניח שיהיה גם דגם היברידי, עם מנוע בנזין  1.4 ליטר בשילוב מנוע חשמלי, בהספק משולב של 215 כ''ס, כפי שמוצע היום בטיגואן GTE.

דגמי הכניסה יסתפקו בהנעה קדמית בלבד, בעוד הגרסאות היקרות יותר יקבלו הנעה בכל הגלגלים עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה. ככל הנראה, נקבל בשלב מאוחר יותר גם גרסת ''סקאוט'', שתשים דגש חזק יותר על יכולות שטח וגם גרסת Sportline המיועדת לאלה שאוהבים לתת בגז על הכבישים (למבחן דרכים ליטי היוצא).

תגובות

0 תגובות